Permalänk

lal fattar aldrig,, jag har haft prescott 3,0ghz @3,9ghz den idlade påå 40rader och load aldrig över 60!! jag tycker absolute inte att eran orginal prescott ska över 60-65grader.. och jag hade ninja kylaren med 120mm fläkt med öppet chassi..

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Medlem

Det går att uppdatera BIOS från Windows med FlashMenu:
http://www2.abit.com.tw/page/no/download/download_utility_det...

Visa signatur

AMD Athlon X2 3800+ | Abit KN8-SLI | 2x1 GB | 8800GTS

Permalänk
Medlem

Har du kollat om dina tempraturer har ändrats något?
Om dom ligger kvar så har nog inte bioset uppdaterats och testa då att köra med något windows program för att flasha bios.

Tänk bara på att inte köra något annat program samtidigt!

Offtopic/Hur gick det i bågskytte tävlingen då?/Offtopic

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

emrys
Får testa det!

EDIT :
Programmet säger att mitt BIOS redan är UP-to-date.
Då funkade det väl antagligen när ja installerade det.
Men värmen e den samma.

Cyberhof
Hehe, det gick inte så jättebra faktiskt. Slutade på 20:e plats i Senior klassen (skjuter Junior i vanliga fall)
Mitt mål var att ligga bland top 5.
"Lite skryt", men jag är En av de bästa skyttarna i Sverige i min ålder. Helt obesegrad år 2006 i min riktiga åldersklass i Sverige. (dock 2:a på NM, men en dansk som hade tur)

Permalänk
Medlem

Då har du redan senaste bios med andra ord så funkade din första flashning.

Offtopic/ Trist att det inte gick så bra som du hade hoppats på men lycka till med bågskyttet i framtiden!/Offtopic

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Har "typ" en http://www.atruereview.com/zalman_cnps7700cu/index.php

Vet iaf att det är en Zalman Ultra Silent som kostar 400+ kr

Tycker att den borde kyla ganska bra. Vad kan va felet?
Det var ju inte BIOS