Permalänk
Medlem

Corsair vs Kingston!

Tjenare

Ska antingen köpa en Corsair 512 minne eller ett Kingston 512 minne.

Kingston CAS Latency CL2.5, Formfaktor DIMM 184-pin, Lagringskapacitet 512 MB, Minneshastighet 400 MHz ( PC3200 )

eller

Corsair 512MB VS PC3200 400MHz
-Hastighet PC-3200
-Storlek 512MB
-Responstid CL2,5
-Formfaktor 184 DIMM.

Båda kommer passa (rätt säker) till mina 256 mb TwinMOS minnen, jag har två stycken sådana nu så jag har alltså 512 mb ramminne totalt.

Vad rekommenderar ni? Corsair kostar 499 kr på siba och Kingston 515 kr på Dabus så priset är rätt likt.

MVH Co Rolla

Permalänk
Medlem

jag skulle ta Corsair lätt, om du ska klocka så ska du absolut ha det. det är stabilare och till för att klockas

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk

jag hade valt kingston om det är hyper X. klockar asbra.

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Medlem

Nu blev det svårt med två helt olika svar Jag ska nog inte klocka det, har aldrig gjort det förut...

Permalänk

Vilken du vill ha beror på dig ,men bara så du vet så funkar Corsair inte så bra med DFI mderkort om du har det.

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Medlem

I Sisoftsandra står det under "Mainboard>Chipset" "Intel 865/848 (Springdale)"...
Blir nog en Kingston iaf, Corsair som dem hade på siba hade dem ju ändå inte inne på lagret. Bättre med dabus.