Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alive NOW
Varför kan man inte använda det moderkortet som jag valde?

För kretskortet är fel. Det du har fungerar inte med Conroe. Han sa vilka kretstyper som fungerar med Conroe.
Men om du orkar vänta, så välj Intel paketet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
För kretskortet är fel. Det du har fungerar inte med Conroe. Han sa vilka kretstyper som fungerar med Conroe.
Men om du orkar vänta, så välj Intel paketet

Kallas chipset, men men...

Permalänk
Moderator
Testpilot

"We landed on the moon!"

Kom igen nu va. Här finns inte ens uttrymme till en diskussion. Conroe är överbevisligen den bättre tekniken just nu. AMD har helt enkelt halkat efter med sitt flaggskepp Athlon 64. Men tro inte att AMD har lagt ner det för det, kolla bara på Nvidia och ATi, dem går om varanda hela tiden.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Att Conroe presterar bra är väl inget att diskutera men AMD har ändå en del prisvärda alternativ. X2 3800+ för 1400 spänn är inte särskilt farligt.

Visa signatur

Athlon64 X2 "Toledo" 4400+, DFI LanParty Nforce4 SLI-DR, 1024MB OCZ PC3200 Gold Voltage eXtreme @ 250 1,5-2-2-8, ATI Radeon X850XT Platinum Edition, Western Digital Raptor 36GB (REV2), 2 * Western Digital Caviar 200GB SATA

Permalänk
Avstängd

Det många tror här är att bara för att produkt A är bra så är produkt B-Z sensationellt dåliga, rentav skamligt skitdåliga och alla som äger sådana borde deporteras till Bornholm.
Det går oftast över när man passerar 20 års ålder eller därikring.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Det många tror här är att bara för att produkt A är bra så är produkt B-Z sensationellt dåliga, rentav skamligt skitdåliga och alla som äger sådana borde deporteras till Bornholm.
Det går oftast över när man passerar 20 års ålder eller därikring.

Nja det känns inte som en garanti, vissa har ett ganska begränsat tankesätt även efter 20. ^^

Klart att inte AMD:s processorer har gått från att vara bäst produkt till skitprodukt. Bara det att Intel har en bättre produkt vilket gör den mer prisvärd. Det är ju det de handlar om i slutändan, vilken produkt som är mest prisvärd.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd

Jag själv tycker det är skönt att intel är igång igen eftersom jag aldrig hoppade på Athlon 64 tåget mest på grund utav att det inte fanns några tilltalande tillverkare av chipset i min prisklass. Skulle jag köpt kort med AMD chipset (vilket är vad jag föredrar) så hade det fått bli serverkort i 4000-5000 kronorsklassen och uppåt Det var ruksktigt nära att min esx-server blev en opteron, men det föll på att stödet från vmwares sida var för diffust när det begav sig.