Permalänk

Är det moderkortet som pajat?

Fick problem med datorn redan igår, först stod det "ingen nätverkskabel ansluten" och internet la av.. Testade om det hjälpte att starta om datorn men då funkade helt plötsligt inte tangentbordet eller musen längre.. Startade om ett större antal gånger utan resultat, bestämde mig till sist för att vänta till imorgon (idag) och se om det skulle funka. Nu startar datorn inte alls längre! Helt död när man trycker på knappen. Lampan på moderkortet lyser dock. Kan det vara något annat än moderkortet som har lagt av? Det känns ju som att det borde vara moderkortet med tanke på strulet igår, men anledningen till att jag är lite orolig är att processorn har gått rätt varm (~75 grader, P4 prescott) de senaste veckorna. Men om processor lagt av skulle väl datorn ändå starta fläktar och sånt? Man skulle ju ävan kunna misstäna nätaggregatet när den är helt död, men det är väl rätt osannolikt när lampan på moderkortet lyser? Ska testa lite delar i den här datorn sen, kan inte utesluta processorn på det viset dock eftersom den här datorn inte stöder prescott.. (åskade för övrigt igår, strulet kom iofs några timmar efter åsan men ändå..)

Vad tror ni?

Visa signatur

Jag tänker inte räkna upp vad jag äger.
"If we don't succed we run the risk of failure" -George W. Bush