Inga mer Intelchip för ATI

Permalänk
Melding Plague

Inga mer Intelchip för ATI

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Happ... AMD+ATI var verkligen dåligt för konsumenterna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Läs nyheten: Inga mer Intelchip för ATI

Öh.. Denna nyhet kom nyss och man typ visste det för länge sen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Happ... AMD+ATI var verkligen dåligt för konsumenterna.

Jupp. Stämmer, där jag aldrig tycker om företagsköp i denna branchen. Så jävla massa falskspel bakom gallerierna.

AMD gör nu samma sak som den anklagar Intel för, väldigt duktigt av moralensväktare nr 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Öh.. Denna nyhet kom nyss och man typ visste det för länge sen?

Tidigare har det bara vart spekulationer.

Permalänk
Medlem

Mycket MYCKET dåligt! Blir nästan lite ledsen

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Hur blir det nu med RD600 för Core 2 Duo?

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Happ... AMD+ATI var verkligen dåligt för konsumenterna.

Varför då?

Detta innebär ju troligen bättre konkurrens för AMDs moderkort vilket sig gör att AMD kan få ett relativt övertag mot intel jämfört med innan köpet.

Detta i sig gör ju att det går bättre för AMD vilket bara kan gynna konkurrensen mellan amd och intel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Varför då?

Detta innebär ju troligen bättre konkurrens för AMDs moderkort vilket sig gör att AMD kan få ett relativt övertag mot intel jämfört med innan köpet.

Detta i sig gör ju att det går bättre för AMD vilket bara kan gynna konkurrensen mellan amd och intel.

Om du t.e.x vill ha ett crossfire moderkort kan du alltså inte välja att ha en conroe som processor utan du måste alltså använda AMD. Comprende?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Jupp. Stämmer, där jag aldrig tycker om företagsköp i denna branchen. Så jävla massa falskspel bakom gallerierna.

AMD gör nu samma sak som den anklagar Intel för, väldigt duktigt av moralensväktare nr 1

inte för att jag vill försvara Amd då jag aldrig gillat deras koncept men du kanske ska läsa det här: http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=33219 innan du utalar dig. Det är inte normala omständigheter den här gången

Visa signatur

Byggaren

Permalänk
Medlem

Väntat... vart är alla som skriker hurra nu?

Permalänk
Medlem

Har väldigt dåliga erfarenheter med ATI + AMD... Därmed inte sagt att detta är dåligt.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swipp
Väntat... vart är alla som skriker hurra nu?

Varför ska man skrika hurra när det inte finns något att hurra?

Permalänk
Medlem

Bah jag som tänkte matcha Core 2 Duo med RD600, jag hoppas inte licensen upphör med omedelbar verkan.

Bara jag som läst om att Intel tänkt dra sig ur Ati samarbetet redan innan den här AMD + Ati dealen ens var ett rykte?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Nog borde ett vanligt ATI-kort fungera på ett INTEL-moderkort ändå? Det tror jag inte är spärrat.

Problemet blir nog bara CF, eftersom de inte får göra egna chipsets längre.

Dessutom finns det redan moderkort som stödjer Core 2 Duo OCH CF ute på marknaden, och dessa skulle ju inte påverkas.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

han mena nog chipsetet rd600 inte nya grafikkärnan R600
Om artikeln stämmer så nämner de att licensen inte skulle förnyas, så om RD600 ska komma till intel så beror det nog på hur lång tid licensen löper

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Happ... AMD+ATI var verkligen dåligt för konsumenterna.

fan detta sabbar marknaden , har alltid (som många
andra) att det är ati+intel.... fan

Visa signatur

moggelotr

Permalänk
Medlem
Citat:

THE Inq
Dave Orton said ATI would continue to deliver Intel chipsets for as long as its customer wanted it to.

Alla som vill köra RD600 kan altså göra så

Och (det känns som om jag säger det här varje gång) var det någon som läste nyheten?
[color="red"]Intel drar in ATI's licens att använda deras bus![/color]
varken ATI eller AMD har gjort någonting, det är Intel som svinar omkring som vandligt.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Inaktiv

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamilton83
Varför ska man skrika hurra när det inte finns något att hurra?

Och du har inte läst kommentarerna till dom tidigare artiklarna om detta?. massor kommentarer liknande:

"Yes, nu kommer vi få skitbra prestanda med ATI grafik och AMD CPu:er"
"Nu kan dom optimera styrkretsarna bättre till AMD"

Folk som inte fattar att alla mynt har en baksida.

Permalänk
Medlem

Barnsligt av Intel egentligen, CF och conroe hade varit ultimat, men men..

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

argh...!!!!

amd+nvidia
ati+intel

nothing else.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Alla som vill köra RD600 kan altså göra så

Och (det känns som om jag säger det här varje gång) var det någon som läste nyheten?
[color="red"]Intel drar in ATI's licens att använda deras bus![/color]
varken ATI eller AMD har gjort någonting, det är Intel som svinar omkring som vandligt.

Tyckte mer att det står att "I och med AMD:s uppköp av ATI beslöt sig Intel för att inte förnya ATI:s licens att tillverka Intelstyrkretsar."

Var står det att Intel drar in licensen?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Illa illa, jag som brukar köra ATI + Intel & gillar detta.

Sedan är min nya PC i delar snart klar & bokat, (typ) det enda jag sitter & väntar på är en nyare styrkrätts en Intels 975 som finns i dag för "CF".

Hmm, detta är inga roliga nyheter, då denna config på system jag har valt kommer att dö ut & jag blir tvungen att sälja graffe korten & moderkortet, för att sedan köpa nya Nvidia kort & moderkort vid eventuell uppgradering & förnyat CHIP en denna 975.

FY FAN, tror jag måste gå & spy nu.

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)

Permalänk
Medlem

Tycker inte riktigt om detta

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Sämst.

Någon som vet hur länge den nuvarande licensen löper ? Borde ju vara iallafall hela 2006 om inte längre ?

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Hmm, är det inte Intel som förlorar mest på detta? Om ATI gör ett riktigt megabra graffe som är billigt att sätta ihop med crossfire så kanske man inte kan köra det på annat än AMD platformar sedan.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

R600 is going to flip the power balance to favour ATI again, and Nvidia has been playing power games over SLI licences. Intel was preparing to kick Nvidia in the teeth, and if it decides right now to pull back the boot, it will still be a long time before it can get the fine print sorted out and products on the street.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

suck... .... ... jajja, man får väl klara sig på det nyaste ATI kortet som kommer ut då =). sen får man väl gå över till Nvida gillar inte detta......

Permalänk
Medlem

men fy f*n..
de här gillar ja juh inte..eftersom jag vill ha ati+intel..

Visa signatur

NZXT Phantom 820 - Asus Rampage IV Black Edition - Intel i7 4930K - 32 GB Corsair Dominator Platinum 2133MHz - 2x EVGA 780 Ti SLI - Corsair AX1200W PSU - 2st Samsung 840 PRO 256GB SSD- Samsung 840 PRO 512GB SSD - 2st WD Caviar Black 4TB - Windows 10 Pro 64-bit - Acer X34 Predator.