Permalänk
Medlem

klockning(?) , blev sämre

Hej. Jag fick ärva ett Nvidia Geforce ti 4600 av min kusin , När jag hadde tankat hem den senaste mjukvaran/Drivrutinerna så hittade jag i nån meny att man kunde ställa in procesorklckans frekvens och minnesklockans frekvens manuellt , så jag testate å dra upp bägge lite sedan testade jag 3d-mark , men det blev mycket sämre resultat än med "orginalinstälningarna"
Är det någon som har nått tips eller som kan berätta vad jag gjorde för fel kanske ?

Tack

Mvh

Permalänk
Medlem

Kortet kanske trottlar?

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem

Okej ? , kan du berätta vad det betyder , jag är inte så insatt i klockning förstår du , Tack !

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är fallet på ditt kort, men när jag klockade mitt 6800 så fick jag sämre resultat. Jag löste det genom att söka på google/sweclockers och kom fram till att man kunde ta bort funktionen att kortet gick ner till 2D när det blev för varmt.

Trottlar = kortet går ner till 2d/ner i hastighet för att inte bli för varmt.
Eller sök på google för ett bättre svar.

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?