Kan jag lägga in ett 533 MHz-minne om de gamla minnena ligger på 400 MHz?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SCWEDENAUCH
Registrerad
Feb 2006

Kan jag lägga in ett 533 MHz-minne om de gamla minnena ligger på 400 MHz?

Hejsan alla kunniga!

Jag tänkte köpa ett nytt 512mb ram, har ett 512+256 i atm, vet inte frekvensen på dom men troor dom ligger på 400mhz.

Tänkte köpa detta :

http://www.jmedata.se/start.asp?store=I&target=product.asp||dept_id=||itemno=27167

Min fråga är då: Eftersom detta har 533mhz, funkar det då ihop med mina 2 andra ram-minnen ? eller spelar frekvensen inte någon roll? kan vara olika?
Det viktiga kanske är att alla 3 minnne är DDR2 ?

Tack!

IntelCore2duo 2,67ghz
HD2900PRO 512ddr3
3GB 800mhz cl5 ram

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Feb 2006

Länken sög sry.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Sep 2003

Om det är 533 MHz minne så är det nog DDR2. Du har DDR nu så DDR2 minnen har du inget nytta av.

Lenovo E530

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2004

*topic redigerad*

Skriv alltid en tydlig topic på dina trådar.

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på modereringen/forumet och glöm inte att tala om vilken tråd det handlar om. Kontaktvägar: albert@sweclockers.com, kontaktformuläret och moderatorernas gemensamma pm-konto. Annat användbart: regler och feedbackforumet. Funderar du på att anmäla ett inlägg? Tveka inte! Gör det även om du är osäker. Det är vår sak att bedöma det, inte din.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Sep 2003

Hastigheten i sig är inget problem, däremot så ser DDR/DDR2 olika ut fysiskt sett.

Lenovo E530

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jan 2004

Det brukar vara så att om jag går ut och köper ett minne à 800mhz, och sedan köper ett 400mhz minne och installerar kommer det justeras automatiskt så att alla blir 400mhz.