GDDR4 inom kort, GDDR5 nästa år

Permalänk
Melding Plague

GDDR4 inom kort, GDDR5 nästa år

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så verkar som at ati kommer har aningen kraftfullare ddr minne då.

Permalänk

fina siffror

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Vafan äär GMhz för nånting? Står det i tabellen.. Men men.. Snabbare minne i all ära... Jag vill ha en tystare dator! Dvs satsta grymt mycket mer på kallare GPUer!

Permalänk

Prestanda framför ljudnivå

Permalänk

Snabbt ska det vara.
Och utveklingen går snabbt fram, snart kommer man se nån som har nåt 3ghz gränsen.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hagbarddenstore
Vafan äär GMhz för nånting? Står det i tabellen.. Men men.. Snabbare minne i all ära... Jag vill ha en tystare dator! Dvs satsta grymt mycket mer på kallare GPUer!

Word. Grafikkortet tar ju snart upp tre-fyra kortplatser hos oss som vill ha det lite tyst och mysigt.

Permalänk

Haha, gmhz nån som har hört talats om det=) Måste vara nåt nytt;) hehe. Men annars så e det fina grejer som är på G

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hagbarddenstore
Vafan äär GMhz för nånting? Står det i tabellen.. Men men.. Snabbare minne i all ära... Jag vill ha en tystare dator! Dvs satsta grymt mycket mer på kallare GPUer!

Gigamegahertz står det för, en miljard miljon hertz alltså, (1000000000000000 hz). Minnena har alltså en frekvens som är en hel miljard gånger högre.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Vänta nu....Giga DDR minne alltså? Då är alltså GDDR 100.000 ggr snabbare än motsvarande DDR av samma hastighet?

Får leta upp nån artikel som förklarar det utförligt.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]