Permalänk
Medlem

nForce 570 Ultra vs. GeForce 6150

Väljer mellan två moderkort som är ganska likväldiga i sammantaget (som jag kan se), så jag undrar vilket chipset som är bäst av de som står i topic...

btw, korten det står mellan är Asus M2N-E eller Asus M2NPV-VM (möjligen Asus M2NPV-MX)

Om någon skulle ha något annat förslag så är det självklart välkommet

Permalänk

Bara för att klargöra en sak. Geforce 6150 är grafikkretsen, chipsetet heter nForce 430. Kortet har alltså inbyggt grafikkort. Det andra chippet (nForce 570 Ultra) är bättre för en prestandaburk som du ska ha ett bättre grafikkort i.

Permalänk
Medlem

Okej, då står det fel på alla spefikationer på butikerna men står som du säger hos tillverkaren

I alla fall hur pass mycket bättre är M2N-E mot M2NPV-VM då?

Permalänk
Medlem

Re: nForce 570 Ultra vs. GeForce 6150

Citat:

Ursprungligen inskrivet av savje
Väljer mellan två moderkort som är ganska likväldiga i sammantaget (som jag kan se), så jag undrar vilket chipset som är bäst av de som står i topic...

btw, korten det står mellan är Asus M2N-E eller Asus M2NPV-VM (möjligen Asus M2NPV-MX)

Om någon skulle ha något annat förslag så är det självklart välkommet

Enligt mig så är det ingen skillnad mellan dom korten nästan ;P förutom priset, fast om jag skulle välja nåt av dom korten skulle det blivit M2N-E för att grafikortet ska prestera bättre, men då finns ju också M2N nForce 570 Sli som jag skulle tagit framför alla dom korten. Msi's K9N Serie är inte så dum heller.