Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
n/a
Registrerad
Maj 2003

front audio

hur gör man, jag har ett integrerat ljudkort på moderkortet som är avstängt och ett soundblaster live.

jag har testat koppla på fron audio kablen på moderkortet men det kommer inget ljud på fronten. men på förstärkaren som är kopplade bak är det ljud.

fungerar det inte för att jag stängt av det integrerade eller finns det nåt uttag på ljudkortet man ska använda. jag har ett p4p800 om det hjälper

macbook, vista 64bit på q6600, Saphire hd4870 1 GB, CORSAIR 4GB DDR2 XMS2, ASUS P5Q PRO P45, CORSAIR HX 520W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Nov 2003

Du kan inte använda frontljudet via den ordinarie kontakten. Givetvis funkar inte ljudet från moderkortet när det inbyggda ljudkortet är avstängt.

Om du däremot har lösa kontakter för frontljudet( Antec sonata har det bl.a)eller känner för att klippa bort standardkontakten och sätta lösa kontakter på kablarna så kan du koppla in frontljudet via en kontakt på ljudkortet.

Det är dock lite pillligt att få det att funka bra.

Det finns en guide här i forumet nånstans hur man gör. För audigy2 då, men jag ser ingen anledning att det inte skulle funka med ett äldre soundblaster kort.

Edit*

hittade denna:
http://www.devhardware.com/forums/multimedia-73/audigy-2-zs-f...

"I live, I die, I live again!"