Permalänk
Medlem

Kingston kvr400x64c3ak2/1g

Hej

Är dessa minnen dubbelsidiga?? Tänker köpa lite mer minne, har dito redan. Tänkte uppgradera till 2G, genom att införskaffa 2*512 till, då jag sparar en tusing, och tänker inte överklocka. Har tittat i m-korts manualen och där står följande: 128-bits (dual Channel) Dimm1:double rank. Dimm2:double rank. Dimm3:double rank. Dimm4:double rank=DDR333.

Så om jag förstått detta rätt, använder man dubbelsidiga minnen på alla fyra minnesloten så blir det DDR333 förmodligen 2T också. Använder jag Single rank på de två sista sloten så får jag DDR400 i 1T. De finns 6 kombinationer till och går att köra DDR400. Sen står det att det måste vara samma specs på minnen om jag vill köra dessa i dualchannel. Citerat från m-kort: To reach the performance of dual channel ddr, the following rules must be obeyed: "When installing four dimm modules: Install dimm modules of the same type and size for slots [dimm1]+[dimm2], and slots [dimm3]+[dimm4].

Vart får jag tag på likadana minnen Kingston kvr400x64c3ak2/1g fast single rank??

Edit: moderkortet är ett Abit av8 k8t800 pro

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"