Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hönö
Registrerad
Jun 2006

Asus P5W DH Deluxe Ljudkorts problem

Edit: Jag fixade mitt problem själv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Jun 2004

Skulle du kunna ge lite feedback på P5WDH deluxe's integrerade ljudkort, om det nu är det du använder.

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Om jag bara visste
Registrerad
Jul 2001

Sen är det onödigt att radera det du skrivit när tråden redan är skapad. Mycket bättre om du skriver vad som var problemet och hur du löste det så vi andra som snart ska installera våra p5w kan ha hjälp av det.

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hönö
Registrerad
Jun 2006

problemet jag hade var att jag inte fick igång micen men så var det avstängt i program varan till ljudkortet och då kände jag mig lite dum var inte så svårt att hitta. Vad jag tycker om kortet: Det är bra med program varan att den känner av när en sladd kopplas in eller ut i ljudportarna och så får man välja vad det för enhet. Då kan du lätt koppla in vad du vill i vilket av ingångarna spelar ingen roll vilken du väljer. Gällande ljud kvaliten är jag inte riktigt säker för tillfället för jag har några skit högtalare som jag inte riktigt hör om det är bra ljud eller inte. Ljudkortet stödjer EAX och hög kvalitet på ljudet i spel så tycker nog det är rätt bra på t.ex. BF2 har jag ljudet på high men finns ultra high också men det kan jag inte välja. I program varan till finns även equalizer har inte använt den än. Men har du en hemma bio tror jag detta ljudet kortet är rätt bra för dom har en del inställningar för hemma bio och sånt.