Vad händer om man startar utan minne ?

Permalänk
Medlem

Vad händer om man startar utan minne ?

Vad händer om man startar utan ram minne ?

Permalänk

pröva

Visa signatur

:Processor: Intel Core i5-3570K :CPU Kylare: Corsair Hydro H80i :Moderkort: ASUS SABERTOOTH Z77
:Grafikkort: ASUS GTX 780
:Minne: Patriont Viper 3 Intel Extreme Masters 16GB DDR3 PC-12800
:Nätagg: Corsair HX750W :Hårddisk: Intel X25-M G2 80GB :Chassi: Corsair Obsidian 650D

Permalänk

Datorn piper lite.

Permalänk
Medlem

piiiiiiip piiiiiiiiip piiiiiiiip osv

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paradis
piiiiiiip piiiiiiiiip piiiiiiiip osv

Kunde inte sagt det bättre själv

Permalänk
Medlem

appropå piip piip piip, kan man starta en dator utan grafikkort eller piper det då med?

Visa signatur

Antec SLK3000B ·|· MSI K8N Neo Platinum ·|· AMD Athlon 64 3200+ ·|· 1024 MB DDR ·|· nVidia Quadro2 ·|· FSP 400W ·|· 690 GB disk ·|· Logitech UltraX flat ·|· Gentoo linux

Permalänk

det tjuter som fan då med

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Svar ja.
Moderkortet har ett antal felmeddelanden inbyggt.
Fel på cpu, fel på minne...etc.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Meh, en C2D har ju 4MB cache, räcker inte det som minne? Min Amiga 500+ hade ju bara 2MB arbetsminne...

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

LOL

Testa!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

En C2D med 4mb ram skulle vara lite overkill Men OM den var byggd för det så skulle det antagligen funka...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FRiDG3
appropå piip piip piip, kan man starta en dator utan grafikkort eller piper det då med?

De moderkort jag testat de på så har det funkat utan problem. På ett var man tvungen att ställa in i bios att den inte skulle stanna vid post, men annars brukar det inte vara något problem.

Visa signatur

Nej är också service.