Köpa RAM-minne (beggat?), gamla 128 MB PC100 eller pc133

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alpha Centauri
Registrerad
Mar 2004

Köpa RAM-minne (beggat?), gamla 128 MB PC100 eller pc133

Hej

Jag vill köpa mer RAM-minne till min gamla DELL-dator

Länken nedan visar vilken sorts minnen jag behöver

http://www.memoryx.net/dimxpsr4.html

Självklart vill jag inte betala 800-1000 kronor för 2*128 MB

Det sitter alltså ett 128 MB minne på moderkortet och det finns plats för två likadana till.

Så jag undrar om någon känner till någon tillförlitlig försäljare av den här gamla sortens minnen?

Begagnade är ju OK om de bara är i perfekt skick.

Vad jag har förstått så är just minnen väldigt känsliga för ESD och om då folk har plockat minnena in och ut så kanske de har dolda skador.

Nåväl, jag beställde en gång av en kille som sedan drog sig ur eftersom han testade minnena och de då visade sig vara defekta.

Blocket och Tradera finns det ju en del på. Är det någon som beställt av någon snubbe där som ni kan rekommendera?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2005

HÄR har du en lista på alla PC100/PC133 minnen som webbhallen säljer. Det billigaste ligger på 269kr. Dom har dock inga i lager men du kan juh maila och se hur lång tid det tar för dem att ta hem ett par.

Det är PC100 minnen du ska ha, men PC133 funkar också, då dom är bakåtkompatibla.

//_boriz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG o STHLM
Registrerad
Sep 2004

Har du personuppgifter från personen som du köper från och ett skrivtligt avtal över msn eller sms o.s.v. så gäller det i lagen. Jag har köpt och sålt mycket beggat över nätet o det har inte varit några problem. säg till att han ska köra minnena i memtest så att han vet när det skickas att det inte är några fel på dem.

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004

På shg.biz finns artikel 350252 som borde fungera, 256MB kostar 401kr.
Kortet hanterar max 3x256MB enligt en snabb googling.
Men det är väl igentligen inte värt att uppgradera en så gammal dator.