Chaintech slutar tillverka moderkort

Permalänk
Melding Plague

Chaintech slutar tillverka moderkort

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se hur det kommer att gå för dem på minnesmarknaden.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

"Nu kommer Chaintech sluta tillverka moderkort för att koncentrera sig på minnestillverkning helt.!

Minnen HELT? Grafikkorten då?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

tänkte faktiskt förut idag.. vart har tillverkare som chaintech och soltek tagit vägen.. kommer inte ens in på solteks hemsida..

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Chaintech? Aldrig hört talas om.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Jag hade en gång ett Chaintech grafikkort
med gpu och minne och AGP
men det var för länge sen
så länge sen.
Svara mig du, var är den nu?
Jag bara undrar, var är den nu?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
tänkte faktiskt förut idag.. vart har tillverkare som chaintech och soltek tagit vägen.. kommer inte ens in på solteks hemsida..

Skumt. Kommer heller inte in på deras sida.

Chaintech är gamla i gamet.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

De var inget vidare alls. Deras Zenith moderkort var fina förr i tiden hör för mig det var "guldplätterade" 1/O kontakter

Visa signatur

Emkill, mannen med Lådan =)

Permalänk
Medlem

Hatar Chaintech. Deras moderkort har fått mig att lägga ut flera tusen kronor på reperationer och annat. Hoppas minnerna funkar för dem som köper dom iaf.