Alienware uppdaterar m9700

Permalänk
Melding Plague

Alienware uppdaterar m9700

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

billigt och bra

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Avstängd

ser ju ut som leksaker.
och konspirations blå? hahaha det var bland det dummaste jag hört.
nån har glott på x-files för mycket.

Gött med sli på bärbar dock. e lite nyfiken på hur det får plats

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

Otroligt fula.

Permalänk
Medlem

Var ju inte direkt så överdrivet dyra heller... runt 3000 dollar för en riktigt fet laptop...

Jag har sett dyrare skitdatorer på elgiganten.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

HERRE GUD! Sli i en laptop, nu har det gått för långt

Visa signatur

-

Permalänk

batteritid på 1 timme kanske

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem

AMD varför inte Intel?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

plockade ihop lite där o hamnade på 25546Kr.. har dom rea?

Visa signatur

Antec P182 | Intel C2D E6850 | Gigabyte P35 DS4 rev2.0 | Corsair 2GB 800MHz | XFX 8600GT Zalman XT | Xtreme Gamer Low Profile | 3x Samsung Spinpoint

Permalänk
Medlem

Väldigt ful, nästan 4Kg och förmodligen riktigt dålig batteritid.. Känns rätt ointressant..

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem

Runken, Alienware har ju alltid sett ut sådär.
Håller med om att det var kanske inte den snyggaste skapelsen men såå ful var den ändå inte.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk

yey! nu hinner man fragga ett monster, sen dör datorn

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

Jag tycker den var rätt läcker, och helt klart ett tänkbart alternativ. Men vad jag oroar mig för är vad jag gör om det blir fel på en hårddisk eller liknande? Skickar tillbaks den till UK eller t.o.m. USA och betalar frakten själv? Eller finns det återförsäljare i sverige?

Sen tycker jag namnen på färgerna var helt okej och i tema med resten av alienwares uppsättning. Man kan ju alltid jämföra med razorbacks färger som "Chaos Green" och "Anarchy Red".

Permalänk
Medlem

Helt klart fulaste laptopen jag sett

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stilnoxx
Väldigt ful, nästan 4Kg och förmodligen riktigt dålig batteritid.. Känns rätt ointressant..

4KG? in your dreams. snarare ~6.5 kg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
4KG? in your dreams. snarare ~6.5 kg.

In YOUR dreams snarare 3,9 kg...
Beror väl lite på vilken config men runt där anger Alienware.

Och ni som slår ner på batteritiden. Givetvis är den i första hand tänkt som en "desktop replacement" men som kan köras begränsad tid på batteri. Det är ju riktigt självklart.

Permalänk

Borde väl bli kokhett med en sli-konfiguration i en bärbar... förstår inte varför människor investerar i en sådan dator, men det är väl bara jag. Skaffar hellre en bra stationär och en mobil laptop alla dagar.

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem

Helt okej utseende tycker jag, och prestandan är nog bättre än vad min dator är ^^ fast det borde den iafs vara om den kostar 30k

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

jag tycker helt klart att det är ett steg i rätt riktning, mycket kraft i ett smidigt format. Nu ska det bara slipas lite granna och kanske fixas lite möjligeter att uppdatera sin laptopp. Det vore gött att kunna ha allt på ett och samma ställe.

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

Jag förstår varför folk väljer att skaffa en sådan. Jag har själv känt behovet flera gånger att kunna ta med mig en spelmaskin på resor. Jag brukar ändå bara vara där det finns väggkontakter.

Visa signatur

Övriga ämnen i våra minnen

Permalänk

Jag tycker det är ett mycket bra alternativ som en desktop-replacement, och jag gillar faktiskt designen
Färg till folket!

Visst batteritiden och vikten kanske inte är någon höjdare, men den är inte heller gjord för att vara på i 12 timmar, den är gjord för att vara en spelmaskin som man enkelt kan ta med sig överallt utan alldeles för mycket trubbel.

För de som vill ha bärbara datorer med 12 timmars batteritid så kan man leta hos hp eller Dell och köpa till ett extra starkt batteri.

Prestanda/mobilitet är ju alltid frågan, det är inte lätt att få båda.

Visa signatur

There is a Swedish conspiracy.
http://forum.theswedishconspiracy.com

Permalänk
Medlem

Ni som klagar på att den är tung och har dålig batteritid kanske borde tänka över användningsområdet.

En lätt och smidig laptop med bra batteritid använder man när man ska ut och jobba mobilt.

Tror ni den här är tänkt för sådant?

Nej. Det här är en oerhört smidig landator om inte annat, för de som gör vad alla ni här på sweclockers gör, dvs spelar. Vad annars?

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Hjälpsam

Jupp, kaxigaste lanburken på mycket länge... I färdig förpackning vill säga.

Över lag är jag inte så imponerad av Alienware. Det roligaste med dem brukar vara att de får first batch moderkort så de är lite före retail på visa saker som tex Quad-SLI, vissa dual moderkort osv. Vilekt resulterar att de är inte bara bland de första utan även bland de dyraste och har mycket kass kostnad->prestanda ratio.

En mega-gaming laptop för runt 30k anser jag vara helt OK pris, förv¨nansvärt lågt för att vara Alienware topoftheline.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

En svensk återförsäljare behövs!!!
Jag tycker Alienware är coola iaf ^^
Men i Sverige skulle den bli sjukt mycket dyrare pga tull och skatt x(

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
En svensk återförsäljare behövs!!!
Jag tycker Alienware är coola iaf ^^
Men i Sverige skulle den bli sjukt mycket dyrare pga tull och skatt x(

Man tycker ju att Dell Sverige borde kunna agera som återförsäljare, Dell äger ju trots allt Alienware.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem

SLI ger inte dubbelt grafikminne, all data måste finnas symmetriskt i båda minnena på båda korten.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Trams

skaffa en vanlig dator om du är gamer.