Permalänk
Medlem

Olof :
fortfarande ?
Har AMD kommit ut med något på senaste tiden som kan hota Core 2 Duo serien ?
Har hört att AMD ska komma med 4 kärniga processorer precis som intel, men jag trodde att det var först senare nästa år.
Vore intressant att veta hur dessa kommer att prestera hursomhelst.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

olol, inte olof.. Topic: så du tycker de presterar lika bra, kör du rest av systemet liknande då eller?

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk
Medlem

olol :
Jag vet faktiskt ingenting om hur bra AMDs fyrkärniga processorer är.
Har de kommit ut ännu ? Finns tester att läsa nånstans ?

Jag har rätt nyligen köpt en dator med Core 2 duo E6600 som vid köptillfället var kanske det bästa valet för pris/prestanda. Har dock ingen dator med AMD att jämföra med.
Fast det jag väntar nog till 8x processorerna innan jag uppgraderar nästa gång..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FjäskarN
*socket A = i största del barton prollar? rätta mig om jag har fel.
*socket 754 = semptron och klenare 64 processorer?
*939 = 64bits, X2 och FX?
*AM2 = alltiett?

Isåfall har det ju inte alls vart så svårt att upgradera sig, om man köpt en s939 eller AM2 från början. Socket A är väl också ruskigt gammal?

Socket A var ju lysande under slutet av 90-talet, början 2000-talet. Kör fortfarande på min Socket A, ca 6 år gammal eller mer. Körde först T-bird sen lyckades jag få in en Athlon XP +2400 som blev kraftigt klockbar genom en workaround. Nu lutar det mot en Intel, kan vara kul å testa.
Blir en sorglig stund när bytet sker...

/Dani