Permalänk
Medlem

Kommer inte åt routern 192.168.0.1

skrev in 192.168.0.1 i adressfältet i min webbläsare men inget hände :/ vad kan ha hänt?

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Re: Kommer inte åt routern 192.168.0.1

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
skrev in 192.168.0.1 i adressfältet i min webbläsare men inget hände :/ vad kan ha hänt?

Är det så du har gjort förr?
Det är inte 192.168.1.1 som är rätt?

Permalänk
Medlem

Är rätt säker på att det är 192.168.0.1. Testade stänga av norton internet security och köra FF istället för IE men inga kombinationer fungerade

edit: ryckte alla sladdar till allting och startade om och nu funkar dét

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk

Vad är det för router?

Visa signatur

Stationära Intel i7 4790K 4,0GHz | 2x Nvidia Geforce GTX580 | 16GB DDR3 | 1xSDD 160gb | 2x1TB 7200RPM

Permalänk

angry ipscanner är ett smidigt verktyg som låter dig kolla på vilka adresser det finns nåt som svarar på inom ditt nät. Börja på 192.168.0.1-192.168.0.255 och ta därefter 192.168.1.1-192.168.1.255 så kommer du förmodligen hitta din router (om den inte är paj vill säga).

Annars så går det ju alltid att göra en reset på routern, så har den samma ip som den levererades med.

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk
Medlem

stäng av brandväggen.
hade liknande fel med min dlink.. däremot fick jag kontakt med den men den örsade om fel lösenord hela tiden.

Stängde av brandväggen så funkade det

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Ni har läst att han har editerat sin post va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av silverridge
angry ipscanner är ett smidigt verktyg som låter dig kolla på vilka adresser det finns nåt som svarar på inom ditt nät. Börja på 192.168.0.1-192.168.0.255 och ta därefter 192.168.1.1-192.168.1.255 så kommer du förmodligen hitta din router (om den inte är paj vill säga).

Annars så går det ju alltid att göra en reset på routern, så har den samma ip som den levererades med.

Annars kan man ju köra ipconfig i ett komandofönster och se vilken standard gateway (default gateway) man har. Detta är adressen till routern.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hiker
Annars kan man ju köra ipconfig i ett komandofönster och se vilken standard gateway (default gateway) man har. Detta är adressen till routern.

/H

jo det är ju under förutsättning att man har dhcpn i gång det

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av silverridge
jo det är ju under förutsättning att man har dhcpn i gång det

Nej.
Fungerar internetåtkomsten så är det detta som gäller oavsett om adresstilldelningen sker automatiskt eller om man har fast IP. Givetvis då att vi pratar om nätverk med bara en router ut mot internet men det tar jag för givet gäller i detta fall.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

Har din dator säg 192.168.0.* med masken 255.255.255.0 så kan inte routern ha adressen 192.168.1.1. De ligger i 2 helt olika nät då.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q