Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sharqi Peninsula
Registrerad
Nov 2005

Program till prollen.

Letar efter ett program där jag kan ställa in processorfläkten på 100% oavsett temperatur. Testat sppedfan men så fort tempen sänks så sjunker varvtalet på fläkten..... Vill alltid ha den på 100% oavsett temp nån som vet ett bra program?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Degerfors
Registrerad
Feb 2004

Jag tror nog att ditt problem ligger i något program som du redan använder, kika igenom inställningarna i vad du nu kan tänkas ha installerat, för övrigt så kan det även vara i bios som hastighetsreglering på fläktar sköts.

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sharqi Peninsula
Registrerad
Nov 2005

nja har inte hittat nåt i bioset men jag har ju CoreCenter igång. I bioset har jag stängt av cool and quit funktionen har en amd 3500+

edit: testade stänga av CoreCenter nu och processorfläkten går till 100% Men hur stänger jag av autostarten av corecenter och hur lägger jag till autostart av speedfan?
Lite jobbigt att ändra manuellt varje gång..

Tackar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2004

inget du kan ändra i msconfig då?

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)