Linksys lanserar VPN-router

Permalänk
Melding Plague

Linksys lanserar VPN-router

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gör en sån här att man kan lira spel via LAN även om man inte är fysiskt ihopkopplade? Eller är VPN inte gjort för att spelas på?

Permalänk
Medlem

Via en VPN tunnel blir du ansluten till ett LAN via en WAN länk (t.ex. Internet) så sitter dina kompisar och spelar i ett nät som har en sån kan du ansluta dig in utifrån till LAN:et dom sitter på.

Permalänk
Medlem

Ok, så man bör kunna lira med dom lr?
Har försökt använda Gamers Internet Tunnel (http://www.morpheussoftware.net/git/), men har aldrig lyckats konfa det rätt. X_x
Så en VPN-router är alltså the shit?

Permalänk
Medlem

För spel vet jag inte, men jag loggar in via VPN mot mitt förtagsbrandvägg för att ha till gång till servrarna hemmifrån och det fungerar ju kanon.

Permalänk
Avstängd

m0n0wall på en gammal pc och 2 st nic's en 5 portars 100mbit switch gör jobbet snabbare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Ok, så man bör kunna lira med dom lr?
Har försökt använda Gamers Internet Tunnel (http://www.morpheussoftware.net/git/), men har aldrig lyckats konfa det rätt. X_x
Så en VPN-router är alltså the shit?

Testa http://hamachi.cc/ så skall du se att det fungerar fint. Annars klarar de flesta routers idag att
köra med en VPN koppling. Kan vara lite jobbigt att konfigurera ibland dock.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Jag kör en OSX 10.4 server med VPN. Hur smidigt som helst, dock aldrig fel för att ha det i brandväggen Jag funderar bara på pris?

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Gör en sån här att man kan lira spel via LAN även om man inte är fysiskt ihopkopplade? Eller är VPN inte gjort för att spelas på?

Altså, för att spela över en VPN-tunnel behöver den stödja att broadcasts skickas över, det är ofta inte önskvärt att göra i företagsnätverk då man får ett större broadcastdomän (med massa extra onödig trafik). Därför filtreras oftast broadcasts bort i routern. För att spela över ett VPN behövs ett som är anpassat för spel, tex Hamachi som nämndes tidigare i tråden.

Permalänk
Hedersmedlem

Fan va snygg design. Linksys WRT54GL är en rolig router med 3:e parts firmware men den ser ju ut som en leksak. Det här borde de köra på i fortsättningen.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG