Microsoft planerar uppgraderingskuponger för Vista

Permalänk
Melding Plague

Microsoft planerar uppgraderingskuponger för Vista

Microsoft planerar ett uppgraderingsprogram som ger kunder som köper en dator med Windows XP antingen Vista gratis eller kraftigt rabatterat när det släpps nästa år.

Läs nyheten: Microsoft planerar uppgraderingskuponger för Vista

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

det låter bra

lite synd bara att man inte kör orginalversionen av det

kanske blir o köpa sig vista när det släpps,va kommer det kosta då ungifär?

Permalänk
Inaktiv

Detta innebar att jag for inforskaffa Windows Vista till ett rabatterat pris om min dator har en 'Windows Vista Capable' klisterlapp, t.ex?

Permalänk
Medlem

Kanske lönar sig att betala för en XP home (även om man vill har Pro men det kostar ju 2,5K)...

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Musikälskare

Är det Vista som ska ha typ "storebror" fasoner?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Vilken version av Vista är det man får? Jag vill ha min Ultimate ju

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Så man kan inte köpa bara ett microsoft windows XP Professional och sedan få rabbat? Måste man köpa en hel dator? :s

Permalänk
Medlem

Frågan är ju då vilken version (och till vilket pris) vi med Media center edition får....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Är det Vista som ska ha typ "storebror" fasoner?

Utan mellanslag!

Nej, MS släppte Trusted Computing för länge sedan.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Jag kommer att köpa en vista ready bärbar senare under månaden och kommer den att komma med en kupong eller hur kommer det hela att gå till?

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk

Gammal nyhet men med uppdaterad information. Gött att få veta att det verkligen blir så och att dagen är den 26oktober. Sitter själv i datorköpsplaner då ja mer eller mindre måste ha en bärbar inför ett visst arbete.
Undrar om priserna kommer att stiga på datorerna då man får med rabatten? Sedan skulle jag vilja behålla både winxp och Vista licens till den nya datorn, men man får nog nöja sig med en.

evil_elman: Jag tolkar ditt inlägg att du redan har köpt datorn så.
evil_elman och Gabrioth:
Vad som har framgått i artiklarna, så tolkas det nog bäst som att det är de som köper efter den 36oktober får rabatten. Visst Ms kanske är schyssta och bjuder alla datorer som var märkt med "klistermärket", men det står det inget om så det kan ni bara hoppas.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Gammal nyhet men med uppdaterad information. Gött att få veta att det verkligen blir så och att dagen är den 26oktober. Sitter själv i datorköpsplaner då ja mer eller mindre måste ha en bärbar inför ett visst arbete.
Undrar om priserna kommer att stiga på datorerna då man får med rabatten? Sedan skulle jag vilja behålla både winxp och Vista licens till den nya datorn, men man får nog nöja sig med en.

evil_elman: Jag tolkar ditt inlägg att du redan har köpt datorn så.
evil_elman och Gabrioth:
Vad som har framgått i artiklarna, så tolkas det nog bäst som att det är de som köper efter den 36oktober får rabatten. Visst Ms kanske är schyssta och bjuder alla datorer som var märkt med "klistermärket", men det står det inget om så det kan ni bara hoppas.

Har mycket riktigt redan kopt datorn. Bryr mig egentligen inte sa mycket om Windows Vista i dagslaget. Atminstone inte tills det kommer programvara for Vista som inte finns for Windows XP.

Permalänk
Medlem

Fattar att man kan överväga att betala för sånt skräp som Vista när något som Mac OS X faktiskt existerar. För att inte tala om Ubuntu-familjen. Skärp er för fan.

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2.4GHz Core 2 Duo, X25-M 160 GB

Permalänk
Medlem

Och du har givetvis provat Vistas RC1 och RC2 och ger oss ett utlåtande helt obefläckat av dina personliga åsikter?

För övrigt är det ju ett genomtänkt upplägg ifrån Microsoft. Borde få ett flertal konsumenter att inte känna sig alltför lurade.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toffelmannen
Fattar att man kan överväga att betala för sånt skräp som Vista när något som Mac OS X faktiskt existerar. För att inte tala om Ubuntu-familjen. Skärp er för fan.

Säg till mej när du fixat DX10 till ubuntu och OS X.. och ja, det är den ENDA anledningen att skaffa Vista, för att spela DX10-spel.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Säg till mej när du fixat DX10 till ubuntu och OS X.. och ja, det är den ENDA anledningen att skaffa Vista, för att spela DX10-spel.

Kan man lika bra köpa xbox 360 istället

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Kan man lika bra köpa xbox 360 istället

om man bara vill använda sig av media ( spel musik mm) ja

men om man nu vill både spela på sin dator och göra annat då!!!??.
den kombinationen finns ju inte vettigt änns så länge på varken xbox lr Mac OS X / linux

alltså finns inget annat alternativ än windows

( annat = photoshopning , musikinspelning etc etc..)

Permalänk
Medlem

Än så länge är jag inte speciellt imponerad av vista(betan) men det är ju som sagt var BETA :], förhoppningsvis blir releasen mer eller mindre buggbefriad.

Och det här är ju faktist en ganska trevlig nyhet för många som köper datorer nu.

Visa signatur