Marvel 8053 Gigabit LAN Controller tappar kontakten var 3:e minut...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Jan 2004

Marvel 8053 Gigabit LAN Controller tappar kontakten var 3:e minut...

Är det någon som varit med om något liknande? Moderkortet är ett Gigabyte GA-965P-DS4 med senaste BIOS och nedladdad drivrutin. Ingenting jag prövat har hjälpt.

Var 3:e minut tappar nätverkskortet kontakten och det går inte att ta repair connection, och sedan börjar det funka i 3 minuter igen...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Mar 2005

låter som routen eller modemet får nya uppgifter och kopplar ner.. är likadant för en kompis... det funkar så länge man inte belastar linan dock skickar man en fil så krachar det...

I am Extrazz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Jan 2004

Hörde också något liknande på chatten, men jag ser samma sak om jag bara är inkopplat på MSN.

Dessutom så har jag inte någon router, i alla fall inte till PCn. Den är direktkopplad till bredbandsbolagets uttag i väggen. Men normalt har jag en Airport där med en Macbook Pro tillkopplad, och den funkar utan problem, både före och efter jag testade att koppla in PCn istället.

Nej, den här ned/uppkopplingen som Marvel spökar med känns mera regelbunden, tidsbunden alltså, inte belastningsbunden...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nykarleby, Finland
Registrerad
Jan 2006

Testat med annat nätverkskort?

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

Har du kollat inloggngsscriptet för datorn eftersom du inte har någon router?
Alternativt att du kollar firmwaren i modemet. Skriv gärna vad du har för prylar så blir det lättare att hjälpa till.

Låter definitivt inte som ett nätverkskorts problem.

ASUS P6T Deluxe-V2, Core-i7-975EE, ATI-4890xxx 1Gb, 6GB Corsair 12800 Dominator, VelociRaptor-300, Plextor 716-SA,
X-Fi Fatal1ty, Corsair HX-850W, Coolermaster Stacker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Jan 2004

Återigen, titta på mitt inlägg ovan, jag har ingen router. Det är ett uttag i väggen.

Jag har även testat med ett gammalt PCI 10-mbit nätverkskort och det fungerade utan problem.

Hursomhelst så har kortet hoppat igång nu och fungerar som det ska, verkar det som.

Jag har hållit på att felsöka moderkortet i ett antal dagar nu, eftersom jag inte fått igång mitt trådlösa nätverkskort, och någonstans på vägen har något tydligen gjort att kortet vaknat till.