Windows XP Service Pack 3 ytterligare försenat

Permalänk
Melding Plague

Windows XP Service Pack 3 ytterligare försenat

Microsoft har skjutit på lanseringen av Service Pack 3 för Windows XP till 2008, fyra år efter lanseringen av Service Pack 2. Tidigare uppgifter pekade på att SP3 skulle lanseras under andra halvan av 2007.

Läs nyheten: Windows XP Service Pack 3 ytterligare försenat

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

kan de inte göra ett system säkert innan de släpper ett halv säkertsystem?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Eftersom Vista blivigt så försenat så har man nog prioriterat Vista över SP3 till XP.

Permalänk
Medlem

känns som det kvittar, har inte ens sp2...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Eftersom Vista blivigt så försenat så har man nog prioriterat Vista över SP3 till XP.

Jag gissar några kronor på att det innte är samma enheter som fixar xps service pack som de som sitter och skriver vista?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Jag gissar några kronor på att det innte är samma enheter som fixar xps service pack som de som sitter och skriver vista?

Är det inte bara Bill Gates som proggar på Microsoft eller?

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Avstängd

Vista hinner ju ändå komma innan SP3's förra releasedatum så för mig kvittar de om SP3 blir försenat.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Med dom enorma resurser MS har så borde dom aldrig i livet missa en deadline. Och borde också kunna leverera betydligt bättre produkter.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

SURPRISE!!!

Permalänk

Haha, ja jobba på lilla ms, det kanske blir bra till slut...

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

Hmm... jobbigt... jag ska då inte gå över till Vista så för mig är det inte bra.

Permalänk
Medlem

Antigen har man kvar XP med eventuell SP3 eller så skaffar man sig Win 2003 Server och följer detta:
http://www.msfn.org/win2k3/

Andra alternativ får ni inte, även om ni vill det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dåligt. Finns inget annat ord för det.

Dåligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
Vista hinner ju ändå komma innan SP3's förra releasedatum så för mig kvittar de om SP3 blir försenat.

Men vem vill ha vista?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Jag gissar några kronor på att det innte är samma enheter som fixar xps service pack som de som sitter och skriver vista?

Nä men det har till och från varigt lite kaos internt hos MS pga. Vista.

Har för mig att man plockade bort 1000 pers från Vista teamet för att jobba med XP SP2 eller något sådant (stora förflyttningar har äkt rum i alla fall - och bara det tar ju extremt mycket resurser och tid. Det är inga små projekt vi pratar om heller ).

MS sa även i början av året att man börjat åsidosätta annat för att prioritera vista.

Permalänk

Har inte ens SP2, klarar mig galant utan...

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
kan de inte göra ett system säkert innan de släpper ett halv säkertsystem?

det är de de har råkat göra kanske, och det är ju inte bra just nu..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Tror förseningen beror på Vista och DirectX10.
MS kommer nog implementera stöd för 10an i XP men vill inte ligga allt för nära lanseringen av Vista.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Hedersmedlem

Intressant iaf att inte MS behöver slänga ut massa servicepack.
Förvisso har de växt i storlek på varje, men vi minns ju NT4 som kom upp i sitt sjätte SP. 2000 har ju SP4 och det har gått ungefär samma tid(?) mellan 2000 "SP0" till SP4 och XP "SP0" till SP2.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdissidA
Antigen har man kvar XP med eventuell SP3 eller så skaffar man sig Win 2003 Server och följer detta:
http://www.msfn.org/win2k3/

Andra alternativ får ni inte, även om ni vill det

Fan nu blev jag ju sugen på att installera server 2k3, är ju all skit diseablat som jag inte vill ha redan från början ju

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdissidA
Antigen har man kvar XP med eventuell SP3 eller så skaffar man sig Win 2003 Server och följer detta:
http://www.msfn.org/win2k3/

Andra alternativ får ni inte, även om ni vill det

hm eller så kör man XP x64 som baseras på w2k3 SP1 !

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
känns som det kvittar, har inte ens sp2...

Min tanke exakt. Xp får mig att spy. längtar till Vista. Ska nog installera Rc2 tror jag. Brorsan har kört med den stabilt sen den kom.

Permalänk
Medlem

Vad är de som är så kasst med XP? Har aldrig haft ett bättre fungerande os.

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudeln
Min tanke exakt. Xp får mig att spy. längtar till Vista. Ska nog installera Rc2 tror jag. Brorsan har kört med den stabilt sen den kom.

Jag har samma fråga som Moire, vad är det som är kasst med XP?

Sen till mrfisse: Vad är det i XP SP2 som kommer påslaget som du inte vill ha? Ifall du inte vill ha det, kan du inte stänga av det då?
Att köra spel på 2k3 server går - men du får sämre prestanda än om du kör på XP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdissidA
Antigen har man kvar XP med eventuell SP3 eller så skaffar man sig Win 2003 Server och följer detta:
http://www.msfn.org/win2k3/

Andra alternativ får ni inte, även om ni vill det

Det är lika många flaws till win2k3 som det är till XP. Kommer ett SP3 till XP så kommer det ett SP2 (samma innehåll som SP3 till xp) till win2k3.

Det märker man när det poppar upp samma uppgraderingar i winupdate mellan dessa OS.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Men vem vill ha vista?

Jag och alla andra som vill utnyttja DX10 fullt ut. Och varför skulle man inte vilja byta upp sig egentligen? Det var samma skitsnack då Xp kom och nu används det av alla jag känner.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
Jag och alla andra som vill utnyttja DX10 fullt ut. Och varför skulle man inte vilja byta upp sig egentligen? Det var samma skitsnack då Xp kom och nu används det av alla jag känner.

Nu ska du inte vara sån. Jag tror alla här på SweC utom några sitter med Windows 98 eller tidigare versioner. Även om Nvidia och nästan alla andra tillverkare inte längre gör drivrutiner till dessa så spelar det väl ingen roll? Uppgradera är bara dyrt och onödigt...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Nu ska du inte vara sån. Jag tror alla här på SweC utom några sitter med Windows 98 eller tidigare versioner. Även om Nvidia och nästan alla andra tillverkare inte längre gör drivrutiner till dessa så spelar det väl ingen roll? Uppgradera är bara dyrt och onödigt...

och jag gissar att dom flesta här är ganska noga med att uppdatera sin hårdvara varför inte uppgradera även mjukvaran då ?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Vad är de som är så kasst med XP? Har aldrig haft ett bättre fungerande os.

Nja. Att XP är stabilt och fungerar ypperligt är sant, men nog finns det ett antal andra OS från Microsoft som fungerat/fungerar precis lika bra.

NT 3.51 / NT4 / W2k / Win XP / Win XP x64

Permalänk
Medlem

Jag längtar iallafall till Vista och jag tror på fullt allvar att jag tänker betala för det med!

iallafall om det går att få på nåt smart sätt för en tusenlapp eller liknande.

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...