Permalänk
Medlem

Skillnad mellan DDR2 och DDR-DIMM?

Jag ska köpa nya datordelar och funderar på vilket minne jag ska köpa...
Jag ska köpa från komplett men vet inte om jag ska köpa DDR2 eller DDR-DIMM...
Jag tänkte köpa detta moderkort: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=307784 Men vet inte om det funkar med DDR2 minnen.

Permalänk
Hedersmedlem

Står ju klart och tydligt DDR SDRAM, alltså INTE DDR2.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Jag har ju letat efter moderkort som det står stöder DDR2 minnen... men jag har inte hittat något... Och är DDR2 minnen bättre eller sämre? Vad kostar ett moderkort som stöder DDR2 minnen?

Permalänk
Medlem

Du måste läsa på ganska ordentligt innan du bygger någon dator. Priset för ett moderkort som stödjer DDR2 är de samma för ett som stödjer DDR. Men processorn måste också vara av en typ som använder DDR2. De processortyper som använder DDR2 heter Socket AM hos AMD och socket 775 för intelprocessorer.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vasadu
Du måste läsa på ganska ordentligt innan du bygger någon dator. Priset för ett moderkort som stödjer DDR2 är de samma för ett som stödjer DDR. Men processorn måste också vara av en typ som använder DDR2. De processortyper som använder DDR2 heter Socket AM hos AMD och socket 775 för intelprocessorer.

Och bara för att göra det ännu värre.. Det finns socket 775 moderkort som använder sig av DDR minnen med.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.