Office 2007 färdigt att levereras

Permalänk
Melding Plague

Office 2007 färdigt att levereras

Microsoft skriver idag i pressmeddelande att de har färdigställt Office 2007 och att det är klart att skickas för tillverkning. Det kommer att vara tillgängligt för företagskunder samtidigt som Windows Vista, det vill säga den 30 november.

Läs nyheten: Office 2007 färdigt att levereras

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Open office någon? funkar säkert lika bra och det är fritt

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Avstängd

Fast jag vill ha Office 2007. Gillade betan något grymt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Fast jag vill ha Office 2007. Gillade betan något grymt.

Beredd att betala oxå? Finns det fullgoda öppna gratis versioner så finns det ingen anledning att köra piratversioner.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

http://www.winsupersite.com/showcase/office2007_gallery_01.as...

lite bilder....

alltså ikonerna är lika stora som min hand

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
http://www.winsupersite.com/showcase/office2007_gallery_01.as...

lite bilder....

alltså ikonerna är lika stora som min hand

Storleken på ikonerna varierar säkert på antal objekt i mappen skulle jag tro.

F.Ö, jag tror det inte går att göra ett kontorsprogram mer snyggare, gillar det jag ser i nedre högra hörnet, praktiskt.

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk

Riktigt snyggt

Permalänk
Medlem

Hej!

Undrar hur det är med stavningskontrollen i i typ Open Office. Testade nån version för ett tag sen, men där fanns ingen. Kanske finns att ladda ner ordlistor till olika språk...Eller hur funkar det? Sitter nu med Works som följde med datorn...superkasst...Har lika många funktioner som en skrivmaskin...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mobosum
Hej!

Undrar hur det är med stavningskontrollen i i typ Open Office. Testade nån version för ett tag sen, men där fanns ingen. Kanske finns att ladda ner ordlistor till olika språk...Eller hur funkar det? Sitter nu med Works som följde med datorn...superkasst...Har lika många funktioner som en skrivmaskin...

http://sv.openoffice.org/spraakstoed.html

Kan tänka mig att prova ms office men köpt blir det inte om standard fortfarande landar på drygt 5 papp. Då blir det OO nonstop. 5 papp för en office svit är skrattretande överpris.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
Open office någon? funkar säkert lika bra och det är fritt

Konstruktivt inlägg... Testa gärna innan du bestämmer dig hur mjukvaran är. Då kanske vi blir intresserade av hur du upplevde skillnaderna, inte bara din förutfattade åsikt som inte gör nån större nytta.
Jag uppfattade det som så att du inte har testat Office 2007, rätta mig om jag har fel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
http://sv.openoffice.org/spraakstoed.html

Kan tänka mig att prova ms office men köpt blir det inte om standard fortfarande landar på drygt 5 papp. Då blir det OO nonstop. 5 papp för en office svit är skrattretande överpris.

En Office-svit är väl inte direkt avsedd för hemanvändaren, och då blir ju 5 papp rätt så mycket. Ser man däremot till ett företags behov som behöver och via Office utför sitt arbete är 5 papp ett rätt okej pris.
Se priserna på CAD-program som exempel, ingen frisk privatperson går väl och köper det för att använda det nån gång i månaden bara för skojs skull?
Jag kanske är ute och cyklar...

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk

Ska bli "kul" och höra alla svordomar över de nya nya menyerna och verktygsraderna när ingen hittar de där sakerna de använde hela tiden innan. Kanske går att ställa in så det ser ut som förut men vad var det då för mening att göra om det?

Permalänk

appropå openoffice, använde de ett tag innan jag upptäckte att andra inte kunde öppna min filer me vanliga office... är de fortfarande så , för då suger de ju lite..

Permalänk
Medlem

haha, Vista är så jävla fult!

Permalänk

Gött jag har sedan någon månad gått över till office 2007 på hemburken helt, svårt att lära sig var de olika knapparna satt var det inte.

Att kalla de där enkla gratisprogrammen som finns för lika bra som word2007 är att ta i rejält. Men visst duger dem åt många.
Det jag ogillade mest med gamla word var rättstavningen, den felslog att man skulle felstava förkortningar och tillåt en använda en massa skrivfel utan att klaga. E t c börja meningar med "och" använda ordet ”så” i onödan. Det borde kanske finnas en teknisk och en vanlig ordlista med skrivregler. För dyslektiker sög rättstavningsprogrammet rejält, då det är bättre att använda google som oftare kunde lista ut vilket ord de försökte stava till.

Visst för de som är bra på att skriva klarar sig utan sånt, men det är ändå dumt att inte programmet hjälper en vid stora rapporter på x antal hundra sidor.
Hur den nya rättstavningen blir kommer att bli intressant att se, då det inte ingick någon ny svensk ordlista i office 2007 beta.
Konkurrenterna till words rättstavningsdel idag är i klass med gamla dosbaserade works 2.0, om den nu inte var bättre.

Man behöver inte heller köpa hela officepaketet, för min del är jag intresserad av en studentversion av word 2007. Resten av paketet kan jag använda mig utav gratis program.
*edit* När jag tänker efter är jag lite osäker på om works 2.0 hade någon rättstavning, räkna ord hade den iaf. Men som sagt på gratisprogrammen är rättstavningsdelen inte mycket att ha.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Avstängd

Varför skulle jag inte vara beredd att betala för det?