Geforce 8800 GTS recenserat

Permalänk
Melding Plague

Geforce 8800 GTS recenserat

Idag skulle Nvidia släppa sina Geforce 8800-grafikkort officiellt. Något pressmeddelande har inte dykt upp här på redaktionen än men en recension har publicerats på ett Geforce 8800 GTS-baserat grafikkort.

Läs nyheten: Geforce 8800 GTS recenserat

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Discokungen

Lagom sinnessjuka kort även om de verkar vara alldeles för snabba för deras processorer. Kan någon säga flaskhals?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Ngn som sett några Dx10 techdemos köras på dessa kort? Jag tycker DX9 prestandan är ganska ointressant vid det här laget.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

DX9 ointressant?
Nä tycker snarare det är väldigt intressant.
Särskilt när det presterar så jävla bra.
Nästan sugen på att köpa ett GTS bara för att få ett kort innan helgen:D

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
Nästan sugen på att köpa ett GTS bara för att få ett kort innan helgen:D

Vad jag sett så är 8800GTX 20-25% bättre än GTS. Hade jag haft pengarna hade jag lätt väntat till den 15:e.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Vad jag sett så är 8800GTX 20-25% bättre än GTS. Hade jag haft pengarna hade jag lätt väntat till den 15:e.

Länk tack!

Permalänk
Medlem

Även om processorn är flaskhals, så känns det inte som om kortet var så fantastiskt mycket snabbare. Förra generationens steg tycker jag var större - om det inte vore för DX10.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Jo den e klart bättre, får väl leva med det faktum att det inte blir nåt kort innan helgen.
Undra dock hur GTS i SLI presterar.
Förhoppningsvis dyker det upp mer prestanda tester under dagen.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

är faktiskt besviken över resultatet, trodde det skulle prestera bättre i Dx9 ändå men som sagt, är väl DX10 det främst är gjort för, ska bli intressant hur FPS:en ligger jämfört med hur snyggt det är, för såvitt jag har förstått så är det ingen grafisk skillnad mellan DX9 och 10, utan bara att 10 är snabbare?

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

TheInq har lagt upp lite preview siffror för de som vågar lita på dem.

Visa signatur

EVE-Online: MMOG defined.

Permalänk

Verkar vara ett kort som klarar HDR ganska bra

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

Jag tror att koreten kommer få en väldigt stor prestandard pusch när updateringar av directX kommer och spel blir updaterade för dir X 10.

Permalänk
Medlem

Geforce 8800 GTS suger ju!

Varför jublar ni över prestandan i GF8800?
Det sög ju i testen. Antingen ingen som helst skillnad eller också
var det 5-10% snabbare vilket inte lär märkas "in real gaming".
Endast i vissa games blev det en 25 procentig prestandaökning.
Jag tror nog att man får invänta DX10 och specialskrivna DX10 games
innan man kan börja jubla. Om det blir snabbare och snyggare vill säja.

Visa signatur

Honk

Permalänk
Medlem

Re: Geforce 8800 GTS suger ju!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Honk
Varför jublar ni över prestandan i GF8800?
Det sög ju i testen. Antingen ingen som helst skillnad eller också
var det 5-10% snabbare vilket inte lär märkas "in real gaming".
Endast i vissa games blev det en 25 procentig prestandaökning.
Jag får nog att man får invänta DX10 och specialskrivna DX10 games
innan man kan börja jubla. Om det blir snabbare och snyggare vill säja.

Du får tänka på att dem inte fått i ordning drivrutinerna än, när dem fått det lär man få se ännu mer ökning

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

Hehe ingen som funderar på hur mycket det går att klocka kortet??:D

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cascades
TheInq har lagt upp lite preview siffror för de som vågar lita på dem.

De är riktigt cpu bottlenecked i alla tester, med en FX62.

Permalänk
Medlem

Inte så ofantligt mycket bättre testresultat än "förra" generationens kort, men som skribenten ovan skrev så får man väl se ännu lite större ökning efter mer genomarbetade drivrutiner.

Jag personligen skulle inte tacka nej till ett GTS om jag fick det, dock har jag ingen möjlighet att köpa ett för egna pengar då jag bara är 14 år och utan egen inkomst.

Permalänk
Medlem

korten ser bra ut men väntar på bättre

Permalänk
Medlem

när ska de förstå att man inte vill ha ett grafikkort lika stort som en surfbräda?
dock blev jag förvånad då det i texten sades "A new cooler design, which while might look loud but really isn’t at all

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Ngn som sett några Dx10 techdemos köras på dessa kort? Jag tycker DX9 prestandan är ganska ointressant vid det här laget.

Det är ju DX9 prestandan som är det intressanta, DX10 spel lär vara drygt ett 1år kvar till.

Permalänk

hmm särskilt enorm prestandaskillnad var det ju knappast, typ 10-25% som tidigare konstaterats..

Permalänk
Medlem

GTS är bra mkt bättre än x1950xtx, slå på HDR, AA + AF så lär det märkas.
Men det är fruktansvärt strypt av CPUn i 3dmark06 och andra spel.
Bara att leta runt bland reviews på xs forum å se själv.
Tror det finns en bench med kentfield där.
Shader prestandan, det som är väsentligt i nya dx9spel är grymt vass.

Sen att GTX är lika snabb som x1950xtx i crossfire gör juh iofs att det inte känns så motiverat att köpa ett GTSkort med så liten priskskillnad.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
GTS är bra mkt bättre än x1950xtx, slå på HDR, AA + AF så lär det märkas.
Men det är fruktansvärt strypt av CPUn i 3dmark06 och andra spel.
Bara att leta runt bland reviews på xs forum å se själv.
Tror det finns en bench med kentfield där.
Shader prestandan, det som är väsentligt i nya dx9spel är grymt vass.

Sen att GTX är lika snabb som x1950xtx i crossfire gör juh iofs att det inte känns så motiverat att köpa ett GTSkort med så liten priskskillnad.

Så min E6400@2.6Ghz kommer vara en flaskhals ifall jag köper en 8800GTS?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
GTS är bra mkt bättre än x1950xtx, slå på HDR, AA + AF så lär det märkas.
Men det är fruktansvärt strypt av CPUn i 3dmark06 och andra spel.
Bara att leta runt bland reviews på xs forum å se själv.
Tror det finns en bench med kentfield där.
Shader prestandan, det som är väsentligt i nya dx9spel är grymt vass.

Sen att GTX är lika snabb som x1950xtx i crossfire gör juh iofs att det inte känns så motiverat att köpa ett GTSkort med så liten priskskillnad.

mjoo lol. gjorde en sökning på buggy igår och gts kostade 5k medan gtx kostade 6k, prissättningen är sjukt obalanserad.

Permalänk

rekomenderat nätagg till detta unika kort? :D:D:D

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superapan
Även om processorn är flaskhals, så känns det inte som om kortet var så fantastiskt mycket snabbare. Förra generationens steg tycker jag var större - om det inte vore för DX10.

Vi får ju tänka på att GTS är den billiga varianten, och med tanke på att den krossar både 7950GX2 och X1950XTX så är jag imponerad. Ge den DX10 så kommer du se ännu högre FPS.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle_lenhovda
rekomenderat nätagg till detta unika kort? :D:D:D

Tror Galaxy säljer sånna där 1Kw -agg

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanosuke555
hmm särskilt enorm prestandaskillnad var det ju knappast, typ 10-25% som tidigare konstaterats..

Jag tycker det är hyffsat mycket för det första Dx10 kortet som är ute. Drivrutinerna är inte optimerade äns. Vad vill ni ha för prestandavinst? 100%?

Har väl aldrig hänt i teknikens värld att den nya generationen av grafikkort/processorer/minnen osv presterar 100% bättre. Brukar väl alltid vara runt 5-25%.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle_lenhovda
rekomenderat nätagg till detta unika kort? :D:D:D

450W till 8800GTX och 400W till GTS

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

Jag tror ändå jag väntar på R600 så att priskriget kan sätta igång...

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |