Fler bärbara datorer nästa år

Permalänk
Melding Plague

Fler bärbara datorer nästa år

Bärbara datorer fortsätter att öka i popularitet. Nästa år kommer det att levereras 23 procent fler bärbara datorer än i år, enligt Taiwans Market Intelligence Center (MIC).

Läs nyheten: Fler bärbara datorer nästa år

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Inte förvånnad alls, vad förvånnar mig dock är att de minidatorer inte blivit mer populära.. Eller varför ser man inte fler tunna klienter fast med sjyst prestanda?

Jag vet att många ogillar stationära datorer just för att lådan tar så jäkla stor plats.

Permalänk
Medlem

Tunna klienter... ryser bara jag hör ordet.

Men finns ju små stationära datorer också. För några år sen var väl det poppis men det verkar ha dött ut helt?

Håller med om att det borde vara populärare.

Ang. bärbara så tycker jag att folk har missat och satsar för mycket på 15.4" och större. En bärbar är bärbar för att den är bärbar och därför bör man prioritera bärbarheten

Permalänk

Varför ska man rysa? Borde ju kunna placera samma kompontenter som sitter i en bärbar på baksidan av t.ex. 19" TFT. Plötsligt har du hela skrivbordet fritt och en ordentlig arbetsplats. Sådanna produkter till rätt pris tror jag hade slagit mot försäljning av bärbara. som du säger, över 15,4 är det inte bärbart och ofta har folk de stationär placerade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Varför ska man rysa? Borde ju kunna placera samma kompontenter som sitter i en bärbar på baksidan av t.ex. 19" TFT. Plötsligt har du hela skrivbordet fritt och en ordentlig arbetsplats. Sådanna produkter till rätt pris tror jag hade slagit mot försäljning av bärbara. som du säger, över 15,4 är det inte bärbart och ofta har folk de stationär placerade.

http://susning.nu/Tunn_klient

Permalänk
Hedersmedlem

Tunna klienter brukar ju också avse datorer som inte behöver beräkna så mycket själva utan använder en server för allt.
Allt så man fjärrstyr en session på "stordatorn". Det är något att rysa åt för prestandahungriga privatpersoner.

edit: Lorenz han före med en länk.

Jag har svårt att förstå att folk ska klaga på bärbara datorer är för stora. Det finns små också. Men de stora har faktiskt sitt användningsområde som desktop replacement. Det är inte meningen att man ska släpa med sig den överallt. Men vissa vill nästan att dessa inte ska existera (?).
Jag skulle gärna ha en 17" desktop replacement hemma.

Har det inte sagt att det säljs ungefär lika många stationära som bärbara datorer nu förtiden? Ska de öka så mycket nästa år lär de ju gå om.
Men här har vi ett problem för desktop replacement.
Nvidia måste trolla rätt mycket innan de kan få in ett G80-kort (speciellt GTX med 768 MB ram) i en bärbar dator.
Dels verkar kortet och komponenterna vara så stort, sedan är ju strömkonsumtionen på kortet enormt jämfört med tidigare.
Så det lär bli redigt nedklockade G80 när det får sin bärbara motsvarighet. Och det hindrar ju expansionen för riktiga spellaptops.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG