Permalänk
Medlem

Nämen oj då blev du ledsen nu?

Det jag menade och som helt klart framgår utav mitt inlägg är att: Visst man kan säkert spela cod3 med handkontroll, men kommer inte i närheten av den snabbheten man har med en datamus. Låt säga att du spelar multiplayer mot nån, du har kontroll(vilken som) och din motståndare har mus. Vad tror du själv kommer hända?

Jag har sett en del demovideos på trean och det man ser där klart och tydligt är att allt går mycket långsammare. I tvåan är tempot mycket högt och man måste kunna sikta snabbt och bra och samtidigt kunna manuvrera sig igenom alla situationer. Det är liksom det som är så roligt med cod, det snabba tempot, alla små detaljer runtomkring. I trean så har dom öst på mycket mer grejer som händer i bakgrunden så att man får tunnelseende.

Med mus blir man liksom ett med spelet, jag körde tvåan så pass mycket att jag varvade alla svårighetsgraderna med bara det vanliga geväret.

Skulle du klara dig med handkontroll i en runda Cs? Tror inte det.

Jag antar att jag får vänta på MOH

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbyem
Skulle du klara dig med handkontroll i en runda Cs? Tror inte det.

alla har ju samma handkontroll så vad skulle vara svårigheten?!

Permalänk
Medlem

Alltså om man gjort en crossover, koppla in en handkontroll i en dator, spela så.

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbyem
Alltså om man gjort en crossover, koppla in en handkontroll i en dator, spela så.

men det är ju inte så man spelar COD3 så varför ens fundera på det?

Permalänk
Medlem

Okej jag vet inte om du missförstår mig med flit eller så, men så här menar jag. Att tex cod2 är ett spel som kräver att man kan agera snabbt. Vilket man kan med en datamus. Jag verkligen älskar cod2, och nu så kommer en uppföljare i cod serien. Men det kommer till PS3 bland andra, inte till dator.

Jag tycker att konsoler inte lämpar sig för fps och action av det slaget, för att man har sämre kontroll. Sen så kan hända att dom gjort "vissa" förändringar för att mer tilltala tv-spelarna. Men ärligt talat så är det fortfarande ett FPS! Det kommer en massa fps till konsoler helt plötsligt, resistance fall of man, killzone, black mm. Det ända spelet som funkade någorlunda på konsoll var timesplitters.

Jag fattar inte varför ingen håller med mig, är det bara för att ni är
konsollnördar som inte vågar inse att jag har rätt.

(jag menade kontroll vs mus till cs, cs finns till konsoll har jag fel?)

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbyem

Jag fattar inte varför ingen håller med mig, är det bara för att ni är
konsollnördar som inte vågar inse att jag har rätt.

Eller så är det du som är en trångsynt PC nörd? Alla har inte samma smak...

Personligen tycker jag att om kontrollen är bra utformad och styringen likaså så fungerar det minst lika bra, tycker te.x att Xbox-Halo var mycket bättre än PC versionen pga styrningen som var helt klockren.
Å andra sidan tycker jag att det inte är samma känsla att spela BF2 som att spela BF MC pga kontrollerna.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Klart att handkontrollen har sina begränsningar men man vänjer sig rätt snabbt vid att styra med en sådan.
Konsoll-FPS är ju många gånger anpassade efter handkontrollsspelande så det är inget problem.

Under mitt mångåriga Q3-missbruk ratade jag allt vad konsoll-fps hette och även om den tiden är förbi kan jag hålla med om att det skulle aldrig gå att spela exempelvis det spelet med en handkontroll på samma sätt som med mus + tgb.
Men idag sätter jag mig mycket hellre i soffan och drar några repor konsoll-fps över xbox-live än nöter framför datorn med mus + tgb.
Handlar nog om vad man är van med i slutändan.

Gäller att vidga vyerna lite och inse att det går att ha rolig(are)t
även med handkontroll istället för att såga i förväg.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag får sluta skriva här för det är ingen som fattar ändå. MAN KAN INTE FÅ SAMMA SKILL MED EN HANDKONTROLL! OM DET ÄR ETT RENODLAT FPS. Jag kanske är lite trångsynt men jag har rätt. Kolla en demofilm med cod3, det ändå dom träffar där är det som råkar stå rakt framför geväret.

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbyem
Jag tror att jag får sluta skriva här för det är ingen som fattar ändå. MAN KAN INTE FÅ SAMMA SKILL MED EN HANDKONTROLL! OM DET ÄR ETT RENODLAT FPS. Jag kanske är lite trångsynt men jag har rätt. Kolla en demofilm med cod3, det ändå dom träffar där är det som råkar stå rakt framför geväret.

Har någon påstått det? Jag höll med dig på den punkten.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem

klart man blir snabbare med mus men nu finns det ju inte till konsoll så det blir lika för alla.

cs finns till xbox ja, klart att mus skulle vinna över handkontroll om man spelade i samma spel, men det är ju en rätt onödig jämförelse. vitsen med konsoll är ju att slippa allt som har med datorn att göra, t.ex. mus. försök sitta med en mus i soffan

Permalänk
Medlem

Jag håller med om att det blir lättare på en del sätt. Att slippa att uppgradera datorn tex. och windows i allmänhet. Men jag kan tycka att man känner sig instängd med en konsoll. I spelet alltså.

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

Okej..skippa snacket om vad som är bättre konsol eller PC. Denna tråd handlar om Call of Duty 3 på KONSOLER. Inte på PC. Okej?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbyem
det ändå dom träffar där är det som råkar stå rakt framför geväret.

Ja, gevär ska fungera på det viset, annars är det nåt fel på det

On topic igen då...
Inställningen av "brightness" verkar inte sparas mellan spelomgångarna, är det så för er också?

När man laddar ett sparat spel är jag tvungen att först se introsekvensen, går den inte att hoppa över på nåt vis?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frasse013
Ja, gevär ska fungera på det viset, annars är det nåt fel på det

On topic igen då...
Inställningen av "brightness" verkar inte sparas mellan spelomgångarna, är det så för er också?

När man laddar ett sparat spel är jag tvungen att först se introsekvensen, går den inte att hoppa över på nåt vis?

Ännu en ledsen människa. Jag tror faktiskt att du förstod vad jag menade, men man vet ju aldrig. Alltså när man spelar med kontroll blir det lätt att man strafear sig fram till sitt mål och sedan skjuter när det är mitt framför bössan. Det är svårare att sikta snabbt upp och ned samtidigt som åt sidan, vilket man ofta behöver kunna.

Nu struntar vi i detta, ni verkar ha fattat vad jag menar, en del iaf.

Det ända jag ville ha sagt egentligen var att jag är ledsen för att jag inte kommer att kunna få samma spelupplevelse som med mitt favospel cod2. Jag kommer antagligen att spela 3an på ps3 när den kommer.

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbyem
Ännu en ledsen människa. Jag tror faktiskt att du förstod vad jag menade, men man vet ju aldrig. Alltså när man spelar med kontroll blir det lätt att man strafear sig fram till sitt mål och sedan skjuter när det är mitt framför bössan. Det är svårare att sikta snabbt upp och ned samtidigt som åt sidan, vilket man ofta behöver kunna.

Nu struntar vi i detta, ni verkar ha fattat vad jag menar, en del iaf.

Det ända jag ville ha sagt egentligen var att jag är ledsen för att jag inte kommer att kunna få samma spelupplevelse som med mitt favospel cod2. Jag kommer antagligen att spela 3an på ps3 när den kommer.

asså så alla är tragiska ledsna människor nu? du da? du verkar ju vara en ledsen mobbad liten datornörd, visst kan man bygga upp skills med vanlig handkontroll, det är en utmaning och bara de allra bästa (de som har bäst skills) lär kontrollera nästan som man gör på en PC, se det som en utmaning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nukloch
asså så alla är tragiska ledsna människor nu? du da? du verkar ju vara en ledsen mobbad liten datornörd, visst kan man bygga upp skills med vanlig handkontroll, det är en utmaning och bara de allra bästa (de som har bäst skills) lär kontrollera nästan som man gör på en PC, se det som en utmaning.

Okej, men inte mer offtopic..okej?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

klart man föredrar mus och tangetbord(iaf jag) när jag kör FPS spel,MEN,det är ju inget krav jag ställer precis,för med lite träning(eller lite och lite,MYCKET träning) så går det alldeles utmärkt att spela med handkontroll med.
men det slår fortfarande inte mus och tangentbord tycker jag.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nukloch
asså så alla är tragiska ledsna människor nu? du da? du verkar ju vara en ledsen mobbad liten datornörd, visst kan man bygga upp skills med vanlig handkontroll, det är en utmaning och bara de allra bästa (de som har bäst skills) lär kontrollera nästan som man gör på en PC, se det som en utmaning.

NEJ JAG MENAR ATT DOM/DU TAR ÅT SIG!!!

Visst det är ju cred att köra formula ett med en bil utan styrservo också, men det kan ju vara en mer behagligt med en bil med styrservo.(jag tror nog inte du kommer fatta den liknelsen endå men jag gör ett försök)

Utan styrservo(handkontroll), med styrservo(datamus).

Det ända jag ville säga var att jag skulle vilja att trean kom till dator, det är ju uppenbart!!!!

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbyem
Det ända jag ville säga var att jag skulle vilja att trean kom till dator, det är ju uppenbart!!!!

Det ville jag också men sen ngn månad före det kom så köpte jag en Xb360 och sen brydde jag mig inte mer. Jag spelade också en tid mycket på 2:an och tycker att multiplayern är faktiskt bättre där på PC (har inte spelat på 360 dock) Men det var riktigt kul. Fast 3:ans mp är jäkligt underhållande det med, men det har kanske inte som du säger lika mycket när strider? eller vad vet jag. Okej slut med det här nu, båda är toppen spel! Och jag tycker lika mycket om båda.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Håller med i allt bobbyem säger. Om jag skulle haft världsherravälde skulle jag bränt alla konsoler på bål.
Då skulle dom varit tvunga att släppa COD3 till PC ( vilket är det enda rätta ).

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Du har helt rätt! jag ville bara få ur mig min sorg.
Slutar dom citera så slutar jag kommentera!!!LOL

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

aja, Wii versionen verkar ju suga kratig *** i alla fall, fått dåligt respons på reviews pga att kontrollen e skitig, svårt att styra o att en del saker fattar inte kontrollen och grafiken suger ju så fan i helvete, liknar ju fan PS1, allvarligt talat, man kan ju fan se nästan veranda pixel när man står nära en vägg och btw, det är ingen port från GC, Cod3 kom aldrig ut till GC...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nukloch
aja, Wii versionen verkar ju suga kratig kuk i alla fall, fått dåligt respons på reviews pga att kontrollen e skitig, svårt att styra o att en del saker fattar inte kontrollen och grafiken suger ju så fan i helvete, liknar ju fan PS1, allvarligt talat, man kan ju fan se nästan veranda pixel när man står nära en vägg och btw, det är ingen port från GC, Cod3 kom aldrig ut till GC...

Hmm, du råkar inte vara lycan, by any chance?

Till er som kört det, hur pass lång och bra är singleplayer? Call of Duty-seriens singleplayer-del har alltid (iaf upp till 2:an) varit lite på den korta sidan men med intensiva och roliga banor, är det så här också? Kort men gott? Funderar på att köpa det i helgen till 360:n.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Hmm, du råkar inte vara lycan, by any chance?

Till er som kört det, hur pass lång och bra är singleplayer? Call of Duty-seriens singleplayer-del har alltid (iaf upp till 2:an) varit lite på den korta sidan men med intensiva och roliga banor, är det så här också? Kort men gott? Funderar på att köpa det i helgen till 360:n.

jo

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg från Nukloch redigerat*

Vårda ditt språk, läs §1. Gör inte om samma misstag.

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med ett uppdrag!

Jag har kommit till ett uppdrag där man först ska ta sig över en väg(efter att ha springit runt i skogen och några bunkrar för att rensa upp efter fransmännen) med massa tyskar på andra sidan. Sedan ska man ta över en mortar(granatkastare) för att skjuta bort en "road block", men grejen är att det händer ju ingenting. Jag har skjutit överallt på blockeringen med säkert 30 granater, det enda som händer är att några tunnor flyger bort ibland, men alla stora saker ligger kvar på vägen. Sen slutar det alltid med att det kommer fram några tyskar och dödar mig för att klantarslena i mitt lag inte dödar dem:p.

Ska man sikta på några speciella ställen eller vad gör jag fel?

edit: Testade på easy nu, man kunde ju ändra vinkel på mortaren med höger spak så den skjuter kortare/längre.:P Nu gäller det bara att göra samma sak på veteran.

Permalänk
Medlem

Är de bara jag som har system fel i COD3 på xbox360in?
Menar.. började spela spelet nu efter man var klar med Rainbow Six Vegas.. har klarat förbi en del.. är på engelska nu och skall till båten, och under tidens gång har spelet rent av hängt sig så bara en omstart av xbox360in funkat.. aldrig råkat ut för detta något av alla xbox360 spel jag spelat tidigare.. men åter till man skall hitta båten, då låste sig skiten och kunde inte göra något.. de var med en sparning.. så när jag startade upp allt igen sedan så fanns inget sparat på min xbox360!! dvs går bara start ny spel omgång nu!! fan vad less man blir.. annars är jag mycket nöjd med COD3 då grafiken och flytet är så najs men börjar bli rätt irriterad nu. Orka liksom spela om från 0.

Kan påpeka att jag har den senaste uppdateringen som laddades ner via xbox live tidigare.

/northrider

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som har detta porblem, väldigt ofta när jag kör online så händer det när man är 15+ spelare att hela spelet tvär stannar och det ända som hjälper är en omstart. Detta händer alrig i sp eller mp med mindre spelare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Är det någon mer än jag som har detta porblem, väldigt ofta när jag kör online så händer det när man är 15+ spelare att hela spelet tvär stannar och det ända som hjälper är en omstart. Detta händer alrig i sp eller mp med mindre spelare.

Aldrig hänt mig, däremot faller jag genom banorna ibland(multiplayer):). Man ser hela banan åka länge och längre ifrån en, uppåt, och runt en är det bara moln typ. Men det händer tydligen för alla på banan - "Awww shit, white screen of death" sa en när jag föll och många disconnectade.
En annan kul grej är att man kan fastna lite där och där, jag fastnade bl.a. i golvet(i en bana ska golvet rasa in så man kan hoppa ner till våningen under). Då fastnade jag på kanten till de lösa brädorna på något vis.

Någon mer än jag som råkat ut för fiender som är osårbara?:) De kikar fram så halva kroppen syns och klarar flera skott i huvudet med sniper. Sjukt irriternade, trodde första att det var en 10 gubbar som satt bakom varandra eller något, så när den första dog(det stänker blod ibland fastän de inte skadas) så kom nästa fram direkt osv. men det visade sig att det var samma gube jag sköt hela tiden:p.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lucifr00
Aldrig hänt mig, däremot faller jag genom banorna ibland(multiplayer):). Man ser hela banan åka länge och längre ifrån en, uppåt, och runt en är det bara moln typ. Men det händer tydligen för alla på banan - "Awww shit, white screen of death" sa en när jag föll och många disconnectade.
En annan kul grej är att man kan fastna lite där och där, jag fastnade bl.a. i golvet(i en bana ska golvet rasa in så man kan hoppa ner till våningen under). Då fastnade jag på kanten till de lösa brädorna på något vis.

Någon mer än jag som råkat ut för fiender som är osårbara?:) De kikar fram så halva kroppen syns och klarar flera skott i huvudet med sniper. Sjukt irriternade, trodde första att det var en 10 gubbar som satt bakom varandra eller något, så när den första dog(det stänker blod ibland fastän de inte skadas) så kom nästa fram direkt osv. men det visade sig att det var samma gube jag sköt hela tiden:p.

Jag har ochså sett att det har hänt för folk, har även hört att folk har sagt att sitt spel stannar precis innan mit gör det. Fasnat har jag även gjort på bräd bannan. Fast jag barn up:) Annars har jag inte råkat ut för odödliga gubbar.

Mp i COD 3 verkar vara gjort på en kaffe rast:/