Archos lanserar mp3-spelare med trådlöst nätverk

Permalänk
Melding Plague

Archos lanserar mp3-spelare med trådlöst nätverk

Tillverkaren Archos har idag lanserat en mp3-spelare som har trådlöst nätverk och en pekskärm. Spelaren heter 604 Wifi och har en 4,3-tumsskärm som stödjer upp till 16 miljoner färger. Lagringskapaciteten är 30 gigabyte vilket gör att man kan lagra flera dvd-filmer på den.

Läs nyheten: Archos lanserar mp3-spelare med trådlöst nätverk

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Häftigt koncept, synd att den inte kommer i sexigare förpackning...

Permalänk
Medlem

Helt klar ser det intressant ut.

Dock blir jag lite deppig när jag läser om det...
"mp3-spelare" och saker som "4,3-tumsskärm som stödjer upp till 16 miljoner färger" och "lagra flera dvd-filmer på den" har inte med varandra at göra... då är det en multimediaspelare, inte en mp3-spelare. En rätt liten skillnad kan tyckas men resultatet är ändå att vi som faktiskt vil ha en mp3-spelare just för att det är en mp3-spelare måste dras med allt krimskrams som inte spelar någon som helst roll... för att inte tala om alla irrelevanta argument om att den säkert är jättebra som mp3-spelare för att den har färgskärm med mera, när de funktionerna är totalt orelaterade. Sen kommer även hypen om att en mp3-spelare måste ha sånt till, vilket i det långa loppet inte gör någon några tjänster.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig fattat vad det är för nöje med att se en fullängdsfilm på 2h på en handhållen enhet med en liten skärm. Jämfört med soffan + vardagsrummet och en hyffsad TV, eller evnt BIO.

Kan kanske motiveras om man reser mycket, och vill få med sig lite tv-serier eller så. Men känns mest som ett onödigt försäljningsargument.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
Jag har aldrig fattat vad det är för nöje med att se en fullängdsfilm på 2h på en handhållen enhet med en liten skärm. Jämfört med soffan + vardagsrummet och en hyffsad TV, eller evnt BIO.

Kan kanske motiveras om man reser mycket, och vill få med sig lite tv-serier eller så. Men känns mest som ett onödigt försäljningsargument.

Tycker du svarar på din egen undran. Att kunna se på film/tv-serier på resande fot är dötrevligt. Har man en 20-minuters bussresa till jobbet är det ett klockrent tillfälle att bränna av ett avsnitt Scrubs. Långfilmsupplevelsen har väl ett större tapp på en sådan skärm, men varför inte på X2000 mellan Stockholm och Göteborg?

Du skall inte jämföra film/tv-serie på 4.3"-skärm med tv-soffan, du skall jämföra med att stirra ut genom rutan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cato
Tycker du svarar på din egen undran. Att kunna se på film/tv-serier på resande fot är dötrevligt. Har man en 20-minuters bussresa till jobbet är det ett klockrent tillfälle att bränna av ett avsnitt Scrubs. Långfilmsupplevelsen har väl ett större tapp på en sådan skärm, men varför inte på X2000 mellan Stockholm och Göteborg?

Du skall inte jämföra film/tv-serie på 4.3"-skärm med tv-soffan, du skall jämföra med att stirra ut genom rutan.

Word! Tunnelbana eller buss i en halvtimma blir otroligt mycket roligare eller mer underhållande. Film tittar man hemma på 40"-TV:n, eller på Bio.

Permalänk
Medlem

iPod Video säger jag bara.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

… och jag fick min från Pixmania i dag, den är fan sweet.

Permalänk
Medlem

Utan stöd för både divx och xvid?
Nej tack då väljer jag häldre en annan spelare!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Den spelar divx och xvid utan att klaga, sitter just nu med senaste prison break.

Permalänk

Läste nånstans att ljudkvaliteten inte var särskilt bra på dem, annars är de mkt intressanta spelare..

Permalänk
Medlem

Den inbyggda högtalaren är inte mycket att hurra för. Men med lurar är det fint som snus.

Permalänk
Medlem

Jag tycker den är fin (nygg design). sen lär den funkar utan drivisar eller andra program som archos spelare brukar göra.
vore bra och ha en sån medan man reser mellan berlin och kalmar hehe (runt 22 timmar)
inte ofta jag får "vill ha begäran" men nu är det så:-)

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk

det blir nästa sak att införskaffa. redan beroende

Visa signatur
Permalänk

Femtusens spänn, men ingen Xvid-support?! Konstigt... Det är ju mest budgetspelare som inte har kraft nog att spela upp vanlig Xvid som använder MP4... (Ja, jag vet MYCKET väl att MP4 kan vara mycket bättre bildkvalité än Xvid).
Dessutom ingen OGG-support? Det finns väl INGEN anledning att INTE ha detta?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

De klart den käkar XviD...

Tycker den var häftig, ser bra ut på bilden med. Coolt med WiFi med.
Lite dyr dock, men den kan ju mycket.

Permalänk

vem valde namnet

604 är ju inte så smart då d-link har en produkt med samma namn som är rätt dåligt
lite dyr kanske

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
vem valde namnet

604 är ju inte så smart då d-link har en produkt med samma namn som är rätt dåligt
lite dyr kanske

Tänkte exakt samma sak. Varför har de samma namn på en produkt som en annan tillverkare har av en produkt som haft väldigt många problem?

Permalänk
Avstängd

Creative Zen Vision Wide

Säger bara Vision Wide från Creative...den e helt sjukt bra! köpte den för 3 dagar sen och är verkligen jätte nöjd! Archos har en bra design och coolt med trådlöst nätverk men det som jag föll för hos Widen är SJUKT bra bild, grym betraktningsvinkel och LJUDET är grymt när man kör med schyssta lurar. Jag passade på att köpa Creatives in-ear plugs Aurvana och det är det bästa köpet hittills.. Flög igår hem från en liten resa och jag hörde inte planet när jag hade lurarna på och spelade en låt på låg volym, hörde inte heller de som satt bredvid mig och då hade jag inte ens musik på!
Bild och ljud är det som är viktigast för mig och där kan jag rekommendera Aurvana och Vision Wide. Tack och hej

Visa signatur

Sojid

Permalänk

den säljs ju från http://www.microstore.se/ItemInfo?itemId=90767525 för 3800 kr, blir till att införskaffa sig den. dreglar...

nartub, berätta om intrycket

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Suck ingen ogg och FLAC?... :/

Till skillnad från iPod och andra så kan archos spela in vilkett är ett stort pluss i vissa fall...

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.