Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2006

Kan kasst RAM zappa Moderkortet?

Brorsan verkar ha bränt sitt moderkort, det hände i samband med att han bytte ut RAM-minnet. Han vill kolla om minnet är ok eller inte genom att testa det i min burk, så jag undrar om det är säkert att göra så.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
QuakeNet
Registrerad
Jul 2001

Ser du inga fysiska defekter på stiften på RAM-minnet?

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today :: Nytt serverrum
WS: Asus P9X79 :: Core i7 3820 :: 32 GB RAM :: Samsung 830 256 GB :: 2x Intel 910 400 GB PCIE :: PNY Geforce GTX 970 XLR8 :: Gigabyte Odin GT 800W :: Samsung Syncmaster S27A950D
NAS: SuperMicro X10-SLM-F :: Core i3 4130T :: 24 GB Kingston ECC :: Ri-Vier RVS2-06A 12Bay 2U :: IBM M1015 (IT) :: SuperMicro AOC-STG-I2 2p 10GbE

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2006

Tack för svaret men har redan fixat det, fick samma fråga av bekant, ha sa att det var säkert om inget syntes på minnet och uppenbarligen var det inga problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2003

Din bekant har fel. Sanolikheten för att ett minne ska skada moderkortet eller annan utrustning är dock väldigt liten.
B!

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.