En guldtacka som usb-hub?

Permalänk
Melding Plague

En guldtacka som usb-hub?

Ibland ramlar man över de mest underliga datorprodukter med detta jobb. Idag var en sådan dag när vi snubblade över den tyngsta usb-hubben som vi någonsin sett. Den är nämligen designad som en guldtacka och väger 2,4 kilo som en riktig sådan.

Läs nyheten: En guldtacka som usb-hub?

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Respekt att ha en sån

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Den är nämligen designad som en guldtacka och väger 2,4 kilo som en riktig sådan.

vad för material har de använt då? särskilt som den måste vara ihålig dessutom..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

De här väl använd stål eller något som de har färgat..

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Måste vara bly innuti. Miljövänlig är den i så fall inte.

Permalänk
Medlem

Nej usch....

Permalänk

den vill jag ha skulle passa in på mitt data bord

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
De här väl använd stål eller något som de har färgat..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
Måste vara bly innuti. Miljövänlig är den i så fall inte.

guld 19300 kg/m3

bly 11340 kg/m3

stål uttalar jag mig inte om eftersom det inte är en absolut, men det är skitsamma för tyngre än bly blir det ju inte ändå..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Nja, en guldtacka väger > 10 kg så samma massa kan man inte direkt säga att det är. Men storleken verkar vara rätt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
vad för material har de använt då? särskilt som den måste vara ihålig dessutom..

den väger inte lika mycket som guldtacka i den storleken. en guldtacka i storleken som artikeln beskriver väger 13.7 kg typ och det är inte särskilt praktiskt:)

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk

Lite smålöjlig måste jag säga, hade varit en annan sak om det vore en RIKTIG guldtacka. Jag säger inte att en sådan är prisvärd, men köper man datorprylar i guld så har man råd, och har man råd så gör det inget om sakerna inte är riktigt prisvärda.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

riktigt ful

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem

Ni får nog ändra nyheten, eftersom den inte väger lika mycket som en riktig guldtacka. Det skulle som några tidigare skrivit kräva att materialet har högre densitet än guld samt kosta en bråkdel av det.

Kvalar ju in till årets "mojjeprodukt" hur som helst.

EDIT: Storleksmässigt ser den ju ut att vara åtminstone 1/3 av ett mjölkpaket (1L), vilket skulle betyda att vore den i guld skulle den väga strax runt 6,5kg.

EDIT2: Måtten fanns ju, volymen blev runt 700kubikcentimeter (tar inte hänsyn till att den ej är rätvinklig), skulle betyda att vore det äkta guld skulle den väga runt 13kg.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Pimpigt värre.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk

finns inge tyngre än guld så det går inte att ersätta tyngden om den har samma mått som en riktig..

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martin.mev
finns inge tyngre än guld så det går inte att ersätta tyngden om den har samma mått som en riktig..

Visst finns det material med högre densitet än guld. Platina för att nämna ett. Plutonium för att nämna ett annat..

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Visst finns det material med högre densitet än guld. Platina för att nämna ett. Plutonium för att nämna ett annat..

Plutonium är väll dock radioaktivt? :p. Blir väll alla materiall som blir tillräckligt tunga om jag inte har fel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martin.mev
finns inge tyngre än guld så det går inte att ersätta tyngden om den har samma mått som en riktig..

tacka vet jag osmium med en desitet på 22610 kg/m3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Plutonium är väll dock radioaktivt? :p. Blir väll alla materiall som blir tillräckligt tunga om jag inte har fel?

Ja! En USB hubb i plutonium, passar alldeles utmärkt för en Homer Simpson fan : )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Plutonium är väll dock radioaktivt? :p. Blir väll alla materiall som blir tillräckligt tunga om jag inte har fel?

Det finns olika isotoper av plutonium med olika halveringstider, men generellt är Plutonium radioaktivt. Jag kan inte svara på det hundra, men att ett ämne är radioaktivt innebär att kärnan är instabil, sönderfaller och avger strålning. Det beror som sagt på instabilitet i atomkärnan, och har med laddningar etc att göra, men jag törs inte svara på din fråga...

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Plutonium är väll dock radioaktivt? :p. Blir väll alla materiall som blir tillräckligt tunga om jag inte har fel?

Mjo, det finns inga (vad jag vet) ämnen som inte är radioaktiva med en så stor massa.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

eftersom Väte tex verkar nära 99 gånger instabilare med dubbelt masstal så borde det kanske bidra.

Plutonium å sin sida har ju så mycket tät och kan tänka att omloppsbanorna så tata bidrar till instabilitet även om sammanhållningen åas borde vara bättre.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Wolfram 19300kg /m3

Permalänk
Medlem

Jaa, jag vet inte om det är företaget eller skribenten som inte tänkt till riktigt, men nånstans har en tumme blivit tillplattad i tankesmedjan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
eftersom Väte tex verkar nära 99 gånger instabilare med dubbelt masstal så borde det kanske bidra.

Plutonium å sin sida har ju så mycket tät och kan tänka att omloppsbanorna så tata bidrar till instabilitet även om sammanhållningen åas borde vara bättre.

Väte har masstalet 1. Väte med masstalet 2 är Deuterium vilket är en stabil isotop, så vad snackar du om?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Väte har masstalet 1. Väte med masstalet 2 är Deuterium vilket är en stabil isotop, så vad snackar du om?

bara att det är instabilare. (påstod ju inte att det inte klassas som stabilt eller hur?)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
bara att det är instabilare. (påstod ju inte att det inte klassas som stabilt eller hur?)

Antingen är ett ämne stabilt eller så är det instabilt och sönderfaller, vilket Deuterium inte gör. Så återigen, vad menar du?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

han menar nog att det är reaktivt..

Visa signatur

"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -Albert Einstein

Permalänk
Medlem

NickeZ: Bara det att det har ju inte direkt med Radioaktivitet att göra, vilket var det vi pratade om

(Ändå om jag gärna vill se siffror på att Deuterium reagerar 99gånger lättare med andra ämnen än vad Väte gör.)

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Antingen är ett ämne stabilt eller så är det instabilt och sönderfaller, vilket Deuterium inte gör. Så återigen, vad menar du?

enbart att masstalet påverkar stabiliteten, läs i sammahanget. (eller öka masstalet lite till så ser du själv)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint