Sveriges snabbaste PC 2006

Permalänk
Melding Plague

Sveriges snabbaste PC 2006

Våra grannar Nordichardware har dragit igång sin tävling om Sveriges snabbaste PC 2006. Totalt pågår tävlingen i tre kategorier: 3DMark06, procentuell överklockning samt pris/prestanda.

Läs nyheten: Sveriges snabbaste PC 2006

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Hoppas jag vinner.

EDIT: Var ju inte direkt dåliga priser.

Visa signatur

Alldeles för många datorer.. :>

Permalänk
Medlem

De e ju enbart dom som e rik som har någon chans
Eller som vissa brukar säga tätare plånbok.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
De e ju enbart dom som e rik som har någon chans
Eller som vissa brukar säga tätare plånbok.

Taget från nh "Pristaket för system i Pris/Prestanda har ökats till 8000 SEK".

Inte dyrt för en dator.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk

Ska det inte var Prestanda/Pris (högt värde = bra) ?

Pris/prestanda - kvoten ska isåfall vara så låg som möjligt jul.

Visa signatur

Foto:: | KM D5D | KM 18-70 | KM 75-300 | Sony 50/1.4 | Sigma 105 | Sigma 10-20 |
Dator:: | Opteron64@2800MHz | ASUS A8V Deluxe | 2x1024 DDR400 C2 | X1950Pro |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandola83
Ska det inte var Prestanda/Pris (högt värde = bra) ?

Pris/prestanda - kvoten ska isåfall vara så låg som möjligt jul.

neeeee högt värde är minte bra

tkr 2:a priset var mest användbart

Permalänk

Funderar på att leka lite med min fina processor som ligger hemma, Pilla lite med procentuell överklockning. Om jag får tar på ett moderkort till s.478, sant torr-is eller någon kompressor.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

det här är lite konstigt pris enligt mig
http://www.nordichardware.se/smpc2006/2nd-prices.jpg
rymms faktiskt grafikkortet i den lilla konservburken?

Permalänk
Medlem

Det är nog bara knappt isåfall, och ljudlös lär den knappast vara

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Om man ska nå högst procentiell klockning. Vad ska man använda för processor då? Måste vara typ en gammal PII eller nått som man kan klocka typ 100%

Visa signatur

\\Intel P4 2.8GHz HT Northwood + Zalman 7700-CU\\1536MB PC3200\\Seagate Barracuda 80GB + Samsung Spinpoint 250GB SATAII\\Leadtek 6800 128mb 16/6 1.4V 415/855\\ASRock P4VT8+\\Iso 500W\\NEC ND-3500A\\

Permalänk

Jag hoppas att CONMAN vinner nåt pris.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LaZe
Om man ska nå högst procentiell klockning. Vad ska man använda för processor då? Måste vara typ en gammal PII eller nått som man kan klocka typ 100%

Rätt många brukar köra på AMD Duron (runt 650MHz tror jag?), de brukar klocka över 100%

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Rätt många brukar köra på AMD Duron (runt 650MHz tror jag?), de brukar klocka över 100%

Crotale lyckades ju ta sin Celeron M över 100% förra året.

Men som sagt, Duron och Celeron är bra alternativ.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve
Crotale lyckades ju ta sin Celeron M över 100% förra året.

Men som sagt, Duron och Celeron är bra alternativ.

Bra mycket mer än 100% också, jag var snål när jag tog i.

Från överklocknings-SM 2004:

"I procentuell överklockning där det gäller att överklocka processorn så mycket som möjligt Robert "crotale" Kihlberg först. Han använde sig av en Intel Mobile Celeron på 1,4 gighertz och lyckades överklocka denna till 3754 megahertz. Detta är mycket imponerande, systembussen låg exempelvis på 1072 megahertz.

På andraplats ser vi den känd Svenska överklockarprofilen Peter "McMurphy" Ekmarker som körde en AMD Duron 650 megahertz till 1604 megahertz. Jag antar att flytande kväve användes här, processorspänningen låg på cirka 3 volt vilket är mycket högt. "

Sen blir det bara roligare

Saxat från överklocknings-SM 2005:

"Våra kollegor på Nordic Hardware har publicerat en artikel om de vinnande systemen och personerna bakom i deras SMPC2005-evengemang, det svenska mästerskapet i datorprestanda och överklockning. Vinnaren i 3dMark05-kategorin är välkände Kinc som använde sin kända kaskadkylning och sina lika kända GeForce 7800 GTX 512 MB i SLI. Vinnaren i procentuell överklockning är Crotale som lyckades överklocka en Celeron Mobile 1400 MHz till 4243 Mhz, en överklockning på 203%."

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.