Nvidia för tidiga med Intel-styrkretsar?

Permalänk
Melding Plague

Nvidia för tidiga med Intel-styrkretsar?

Nvidia har tidigare nämnt att de satsar på att lansera billiga styrkretsar för Intel-marknaden som skall tävla med Intels egna integrerade styrkretsar (styrkretsar med grafikkort) likt i945. Analytiker hävdar dock att det är för tidigt för Nvidia att lansera integrerade styrkretsar.

Läs nyheten: Nvidia för tidiga med Intel-styrkretsar?

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

dom ska hålla sig till det dom gör bäst! stay focused man!!!

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

@^: Nvidia är duktiga på styrkretsar och grafikkort, så varför inte? Det är ju trots allt precis deras affärsidé. Nej jag läste inte EEtimes, det var en hemsk annons där. Men analytiker brukar sällan ha rätt imho.

Permalänk
Medlem

Och vilka var de tre skälen då? Hade ju varit smart att citera dem också...

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Discokungen

nVidia har dock rätt varma chipset. Jämfört med Intel och ATi (AMD).

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
nVidia har dock rätt varma chipset. Jämfört med Intel och ATi (AMD).

men dom är ju snabba med. Sitter på tyan moderkort med nvidia chipset. lite fesjummna ja, eller typ brän heta men å andra sidan helt passivt kylda av alu flänsar. Tycker var å vart annat mobo numera har feta heatpip/koppar kylare med 40mm cetrifugalfläktar som låter som en mini hårtork numera så tycker inte mitt nvidia profesional chipset är så farligt varma. chassifläkten i sidan tar hand om å kyla dom för mig.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
men dom är ju snabba med. Sitter på tyan moderkort med nvidia chipset. lite fesjummna ja, eller typ brän heta men å andra sidan helt passivt kylda av alu flänsar. Tycker var å vart annat mobo numera har feta heatpip/koppar kylare med 40mm cetrifugalfläktar som låter som en mini hårtork numera så tycker inte mitt nvidia profesional chipset är så farligt varma. chassifläkten i sidan tar hand om å kyla dom för mig.

Det är mycket möjligt. Mitt chipset blir dock 60c (enligt tempmätaren på chipset) och flänsen är brännhet. Har en likadan fläns som Asrock DUAL SATAII har på sin nordbrygga. nForce4 är riktigt varmt iaf.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld