Nästa leverans av Wii - Tråden!

Permalänk
Medlem

Och idag fick jag min. Tennisen var fruktansvärt roligt.

Permalänk
Medlem

Åh, min bror ringde idag och kollade om de fått in vårt Wii på GAME i Skövde. Japp, de hade de! Han ringer mig vid tre i skolan och jag får exstas och vill bara hem. Kommer hem och åker direkt till Skövde (5 mil). Kommer dit och säger att vi förbokat ett, de frågar om de ringt till oss och vi svarar ja. Expediten går runt hörnet, frågar någon kille om bokningsnr. 76 kommit in än. Lite småmummel och prat. Sedan ett nej, det hade inte kommit än. Men imorgon så.

Ack, den besvikelsen!

Far min blir ursinnig och går där ifrån (blev lovade ett på releasen tre dagar innan men de fick ju inte in så många att de räckte så han hade fått nog av resor till Skövde) och tycker vi ska avboka det.

Ehe, nej, sa jag.

Gick tilbaka senare och bad om ursäkt för min brutale far, frågade om när det skulle komma då och de sa att om jag kom imorgon så skulle det finnas. Tar man det lugnt bara så, har jag väntat ett halvår kan jag nog ta en dag till. Det är ju trots allt jul. Tillbakaresa på 5 mil avslutade äventyret.

Gött!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saeros
Åh, min bror ringde idag och kollade om de fått in vårt Wii på GAME i Skövde. Japp, de hade de! Han ringer mig vid tre i skolan och jag får exstas och vill bara hem. Kommer hem och åker direkt till Skövde (5 mil). Kommer dit och säger att vi förbokat ett, de frågar om de ringt till oss och vi svarar ja. Expediten går runt hörnet, frågar någon kille om bokningsnr. 76 kommit in än. Lite småmummel och prat. Sedan ett nej, det hade inte kommit än. Men imorgon så.

Ack, den besvikelsen!

Far min blir ursinnig och går där ifrån (blev lovade ett på releasen tre dagar innan men de fick ju inte in så många att de räckte så han hade fått nog av resor till Skövde) och tycker vi ska avboka det.

Ehe, nej, sa jag.

Gick tilbaka senare och bad om ursäkt för min brutale far, frågade om när det skulle komma då och de sa att om jag kom imorgon så skulle det finnas. Tar man det lugnt bara så, har jag väntat ett halvår kan jag nog ta en dag till. Det är ju trots allt jul. Tillbakaresa på 5 mil avslutade äventyret.

Gött!

Har också bokat ett wii på game i skövde till mig sa dom att dom skulle få in idag. men sen när man ringde så var det tydligen imorgon som gällde

Hade du bokningsnummer 76? På mitt kvitto står det 0026, räknar dom det som 26 då isåfall?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThunderHawk82
Någon som har beställt från komplett i November som fått sitt, isf vilket datum beställde du\ni?

mvh \ Från en som börjar lessna på att vänta

beställt, men jag har leveransdatum 21/12 så jag tar det lugnt ett tag till

Passar väldigt bra faktiskt, löning samma dag så det blir en bra julklapp till sig själv att plocka ut den 22, om nu komplett lyckas åstadkomma en sån sak, det återstår ju att se.

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brize
beställt, men jag har leveransdatum 21/12 så jag tar det lugnt ett tag till

Passar väldigt bra faktiskt, löning samma dag så det blir en bra julklapp till sig själv att plocka ut den 22, om nu komplett lyckas åstadkomma en sån sak, det återstår ju att se.

Hade också en beställning på Komplett som var satt till 21e, avbokade dock... x(
Börjar ångra det nu...
Anledningen var för att när jag var på Elgiganten så hade de sagt att de skulle få in så många på andra leveransen att man inte skulle behöva oroa sig för att bli utan, det kontra prisskillnaderna resulterade i att jag tog bort ordern på Komplett för att rikta in mig på Elgiganten.... Eller ev. annat då det sades från flera håll att andra leveranserna skulle vara betydligt större än första.

Nu verkar det jävligt osäkert att man ens får ett ex från andra leveransen någonstans

fan också!

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
Har också bokat ett wii på game i skövde till mig sa dom att dom skulle få in idag. men sen när man ringde så var det tydligen imorgon som gällde

Hade du bokningsnummer 76? På mitt kvitto står det 0026, räknar dom det som 26 då isåfall?

Var på 76:e plats iaf. Tycker det är lite väl långt ner på listan med tanke på att jag bokade i oktober och då var det faktiskt inte så många på listan där. När bokade du ditt där isåfall då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saeros
Var på 76:e plats iaf. Tycker det är lite väl långt ner på listan med tanke på att jag bokade i oktober och då var det faktiskt inte så många på listan där. När bokade du ditt där isåfall då?

Hmm knepigt, jag bokade nästan samtidigt som dig, och till mig sa dom att det var 50 före mig typ :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
Hmm knepigt, jag bokade nästan samtidigt som dig, och till mig sa dom att det var 50 före mig typ :/

Game i Halmstad gick efter bokstavsordning när de hade förbokningen, så det är inte speciellt rättvist :/

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Medlem

Idag måste Wii komma!:D:D Hur stor är chansen att man får ett om man inte har bokat och ska beställa över nätet?

Visa signatur

CPU:4400+ X2 Grafik: Nvidia 7800gtx Minne: 2gb PC3200 SDRam HDD: Samsung SP 250x2 S-ATA

Permalänk
Medlem
Citat:

1,00 ST 327115 Nintendo Wii, Konsoll med Wii Sports Förväntat på lager 2006.12.28
Spel, Remote och Nunchuck-kontroll (Ändrat från: 2006.12.21)

1,00 ST 327116 The Legend of Zelda:Twilight Princess, Förväntat på lager 2006.12.19
Adventure, till Nintendo Wii (Ändrat från: 2006.12.21)
1,00 ST 327126 Nintendo Wii Remote Controller, Förväntat på lager 2006.12.19
kontroller for Nintendo Wii (Ändrat från: 2006.12.08)
1,00 ST 327127 Nintendo Wii Nunchuck, extrakontroll, Förväntat på lager 2006.12.19
till Nintendo Wii (Ändrat från: 2006.12.08)

Se där, då blir det inget wii innan jul då, är inte förvånad heller iofs.

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem

Undrar om man kan lira wii på edtv / hdtv (480p) med en RGB sladd till min "tjocka tv", nu kör ja 480i med orginal kablarna...

Visa signatur

Datorn : Antec 300, Amd Phenom X4 965 , Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, Crossfire med Radeon 5850, Corsair HX650+

Permalänk

Nu har jag fått mitt Wii, dock så har jag inte hittat något Zelda än =/ Elgiganten fick bara in 4st så lyckades inte få ett..

Permalänk
Medlem

Själv har man bokat hos onoff och fick rådet att ringa efter 14 idag för att se om de fått än, idag eller imorgon äre sagt

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobokrull
Nu har jag fått mitt Wii, dock så har jag inte hittat något Zelda än =/ Elgiganten fick bara in 4st så lyckades inte få ett..

Jag fick inte heller tag i Zelda först, men ringde till EB Games och dom sa att dom fått in massor med Zelda så jag åkte dit och köpte. Vet inte om det gäller alla EB Games butiker dock.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Själv har man bokat hos onoff och fick rådet att ringa efter 14 idag för att se om de fått än, idag eller imorgon äre sagt

Var inne på onoff i Växjö en timme efter de öppnat idag, då hade posten precis kommit så de hade inte hunnit packa upp allt så jag ska dit snart igen och hämta det

WIIIIIII!!

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem

Det är sjukt att de (onoff) låter obegåvade idioter svar i tele, innan när jag ringde fick jag ordentliga svar av den killen, si och så, det datumet eller det.
Nu, så svarade en skummis som vi kallar "Ali", han vet inte alls när de får, han kan inte kolla köplatsen, han vet inte alls hur många enheter de får, bara att "..sjukt många som ringer och vill ha Wii" och "..ni som har bokat, inte vara orolig killen, du får.."

Idag sa den vettiga personen jag pratat med innan att Wii skulle komma, skulle inte förvåna mig om den nya killen inte ens vet att de har ett lager i butiken

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subz3ro
Game i Halmstad gick efter bokstavsordning när de hade förbokningen, så det är inte speciellt rättvist :/

Detta kan ju inte vara möjligt. Om jag förstått det rätt så innebär det att kille A som heter Örjan Ågren som bokade första dagen det var möjligt att boka skulle hamna efter kille B som heter Adam Andersson och bokade en vecka innan realese.

Visa signatur

[TH·Beliavski]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subz3ro
Game i Halmstad gick efter bokstavsordning när de hade förbokningen, så det är inte speciellt rättvist :/

Uppge inte ditt riktiga namn då
SÄg att du heter Adam/Anna.

Permalänk

(Mitt) dagens lagerstatus från Komplett via mail:

Nintendo Wii, Konsoll med Wii Sports
Spel, Remote och Nunchuck-kontroll
1,00 ST 2.316,00
1,00 ST förväntat på lager 2006.12.28

The Legend of Zelda:Twilight Princess,
Adventure, till Nintendo Wii
1,00 ST 479,20
1,00 ST förväntat på lager 2006.12.28

Wii Play, Minispel och extra
kontroll, till Nintendo Wii
1,00 ST 479,20
1,00 ST förväntat på lager 2006.12.28

Nintendo Wii Remote Controller,
kontroller for Nintendo Wii
1,00 ST på lager

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Någon som vet vart man kan beställa Zelda och förhoppningsvis få det tills nästa vecka ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobokrull
Någon som vet vart man kan beställa Zelda och förhoppningsvis få det tills nästa vecka ?

huh, är det så knapert med exemplar av Zelda med?
sett det i princip varenda butik jag varit i... tänkt varje gång typ "fan de har spelet inne jag vill ha, men inte konsolfan... " ^^

Vet att de har på EBgames och Game här i borås, tror även Onoff och Elgiganten hade några med...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
huh, är det så knapert med exemplar av Zelda med?
sett det i princip varenda butik jag varit i... tänkt varje gång typ "fan de har spelet inne jag vill ha, men inte konsolfan... " ^^

Vet att de har på EBgames och Game här i borås, tror även Onoff och Elgiganten hade några med...

Får väl ringa runt imorn då, jag har varit iväg hela dagen och försökt hitta det men inte lyckats =/

Permalänk
Hedersmedlem

Slår vad om att man kommer att finna att man får Wii arm av allt viftande så då kommer ni att att ångra allt väntande på era Wiior.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Slår vad om att man kommer att finna att man får Wii arm av allt viftande så då kommer ni att att ångra allt väntande på era Wiior.

Häldre få en Wiiarm och haft en jävla massa kul än att slippa Wiiarm och gått miste om allt...

Nu har jag iof inte Wii (än) eller testat det ens, men, men

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Häldre få en Wiiarm och haft en jävla massa kul än att slippa Wiiarm och gått miste om allt...

Nu har jag iof inte Wii (än) eller testat det ens, men, men

Wii sports är jäkligt skoj faktiskt, och kontrollen funkar faktiskt mycket bättre än vad jag har förväntat mej. Trodde det skulle vara delay på den men har inte märkt något.

*edit:
Om jag beställer från Webbhallen: http://www.webhallen.com/prod.php?id=62690
Det står ju att dom har fler än 20 i Postorder/Ekensbergsvägen, då borde väl jag kunna få ett ?

Permalänk
Medlem

Och snart har man själv varvat Zelda, surt för er n00bs

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobokrull
Wii sports är jäkligt skoj faktiskt, och kontrollen funkar faktiskt mycket bättre än vad jag har förväntat mej. Trodde det skulle vara delay på den men har inte märkt något.

*edit:
Om jag beställer från Webbhallen: http://www.webhallen.com/prod.php?id=62690
Det står ju att dom har fler än 20 i Postorder/Ekensbergsvägen, då borde väl jag kunna få ett ?

Kanske, om de hinner skicka den innan jul. De kanske har mycket och packa så de inte hinner med de. Ring de och hör

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Medlem

Ah, fyfan vad roligt wii sports är Men de jäklarna på OnOff hade inte fått in några extrakontroller idag så jag och polaren får turas om att spela Plus att de inte fick Zelda heller (!) men på Game här i Växjö fanns det att köpa..

Elgiganten i Växjö får in nya konsoller antingen imorgon eller på fredag, så om ni bor i Växjötrakten och vill ha ett Wii så var på Elgiganten på Samarkand vid 10-tiden imorgon och kika. De skulle få typ 10 stycken eller något sådant.

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem

"Om du vill säkra leverans innan jul rekommenderar vi att du beställer varor som finns i Webhallens centrallager senast 12:00 den 19:e december för paket (post-, hem-, företagspaket) samt 12:00 den 20:e december för brev (brev, brevpostförskott)."

Spel brukar skickas som brev, betala med kort eller pf på brev så klarar du nog dig

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Götta, var inne på GAME idag vid 10. Kom ca 10 min innan de öppnade och då stod det redan två utanför, kanske en av dem var du då Kurre:) Kan säga att det var riktigt tungt att åka tillbaka till skolan efter att jag hämtat det! Provat Wii sports och Zelda nu och jag kan inte mer än säga att jag är SKITGLAD. Förresten så hade de rätt så många ex av Zelda, fler än de hade konsoller iaf, samma med
wiimotes och nunchuks...