Fujitsu lanserar nya hårddiskar för bärbara datorer

Permalänk
Melding Plague

Fujitsu lanserar nya hårddiskar för bärbara datorer

Fujitsu lanserade igår världens hitills största 2,5-tumshårddiskar för bärbara datorer. De har storlekar om 250 och 300 gigabyte och använder sig av perpendikulär lagringsteknik för att ha en kapacitet på 100 gigabyte per platta och således har hårddiskarna tre plattor.

Läs nyheten: Fujitsu lanserar nya hårddiskar för bärbara datorer

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Kul att se att hårddiskarna för de bärbara utvecklas... dock så hade jag helst sett en 120Gb eller 80Gb i 7200rpm med lägre söktid än de som finns nu.
Helt enkelt: Det känns inte som det är utrymmet man vill se bättre utan overall prestanda

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrooge
Kul att se att hårddiskarna för de bärbara utvecklas... dock så hade jag helst sett en 120Gb eller 80Gb i 7200rpm med lägre söktid än de som finns nu.
Helt enkelt: Det känns inte som det är utrymmet man vill se bättre utan overall prestanda

Så sant så sant!

Tycker iofs att hårddisken är föråldrad, borde det inte dyka upp nå bättre snart!?

Typ minne av nå slag?

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Så sant så sant!

Tycker iofs att hårddisken är föråldrad, borde det inte dyka upp nå bättre snart!?

Typ minne av nå slag?

Lodrät-lagring kom väl för bara några månader sedan

Permalänk
Hedersmedlem

trevligt, fast 4200rpm känns inte aktuellt. Kommer det varianter i 5400rm är jag spekulant, även om de kostar en slant. Måste ha plats för alla podcasts.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

Måste du lagra alla podcasts på bärbara?
Arkivet kan man väl ha hemma?

Har bara 40 gb i min bärbara men jag ser det som en träning för NAND-diskarna sen. Har man vant sig vid 250-300 gb är det svårt att gå ner till 16-32 gb

Lite osäker själv på hur bra jag skulle fixa 16 gb. Vill gärna ha dualboot och det är lite knapert. Och 32 gb lär ju vara rätt dyrt ett tag framöver.

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN!

Fast nu kommer väl priserna vara så hemska så man inte kommer ha råd med nån av dom där :/

Skulle sitta fint och byta ut 60 gigaren i min nuvarande macbook

Permalänk
Medlem

Hoppas att inte dessa också är "Pappers" releaser som 1TB disken var...Jag menar om skiten inte finns att köpa, varför ens tala om att de existerar då..

Permalänk
Medlem

4200RPM är hemskt.

Packa upp en arkiverad DVDfilm kan du glömma om du inte har hela kvällen på dig. Är den inte packad utan bara arkiverad med RAR så är hårddisken flaskhalsen, och i detta fall en brutal sådan.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.