Zelda Twilight Princess

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beliavski
I staden finns en fontän. Nån gång när jag sprang runt där så sa de att det bubblade i fontänen, whats up with that ? [/B]

<spoiler>Du får en 1/5-hjärthållare av honom. Kommer dock inte ihåg hur mycket man skall donera. Gissar runt 600.
edit: Kollade upp det, skall tydligen vara 1000 rupees.
</spoiler>

Visa signatur

Freman

Permalänk

så nu är zelda klarat..landade väl runt 47 timmar eller nått sånt..grymt spel

Permalänk
Medlem

jag ska hitta alla osynliga små monster till den sista spirit of light innan jag kommer in i vattentemplet antar jag. hur som helst så hittar jag bara 15 st på kartan och det krävs 16! jag har finkammat kartan och hittar bara 15 som sagt + att jag inte kan ta den som sitter på väggen högst upp på kartan :).
help plz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hasse44

jag ska hitta alla osynliga små monster till den sista spirit of light innan jag kommer in i vattentemplet antar jag. hur som helst så hittar jag bara 15 st på kartan och det krävs 16! jag har finkammat kartan och hittar bara 15 som sagt + att jag inte kan ta den som sitter på väggen högst upp på kartan :).
help plz

<spoiler>
Jag tror att du ska ner till Lake Hylia - hoppa i vattnet till höger (till vänster om du kör på Wii?) om ingången till ljusanden så ska det komma något stort sista monster som du ska fightas mot.
</spoiler>

Permalänk
Medlem

gaaah.. insåg inte att man ska ta alla andra först ... så jag lämnade en i zoras doamin till sist.... nu när jag tog den så kom jätten fram

tack iaf

Permalänk
Medlem

Så då har man precis landat i Snowpeak Ruins, och splat ca 27timmar hittils. Får bli en liten break nu innan man fortsätter här, och förhoppningsvis så kan man komma i sängs innan kl 4 idag me

Permalänk
Medlem

Behöver lite hjälp med en grej, har fastnat på första uppdraget
Hur gör man egentligen för att få upp fisk? Står vid bryggan där katten finns. Det nappar på bra men får aldrig upp någon fisk!

Har läst i instruktionsboken och allt sådant men får det ändå inte att funka, måste man ha bete eller något liknande?

Permalänk
Medlem

om du har ett Wii så ska du dra upp kontrollen till huvudet typ och sen hålla den där tills du fångat fisken.

Permalänk
Medlem

jo, har ett wii.. men det står inte ens att fisken har fastnat eller nånting.. drar upp metspöet när de nappar men då låter det bara swoosh och så får jag börja om igen, verkar som att jag gör något fel

Permalänk
Medlem

Ska det inte stå typ 'FISH ON'? eller något, eller är det bara när man fiskar med kastspöt?

Annars så ser du ju när flötet sjunker när du har napp, dra då kontrollen snabbt över huvudet på dig och håll kvar där så ska det funka.

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

hah, var nog bara jag som inte var tillräckligt kvick i handleden, fick till det nu! tack för svaren

Permalänk
Medlem

Zelda TP Zora's domain

Tja! Jag har Zelda TP till wii och har fastnat uppe på zora's domain. DEt r is överallt men jag vet inte hur man smälter det för man ska göra det på nått vis . om det är någon som vet så snälla skriv hur man gör
MVH Kevin

Permalänk
Avstängd

kalliz21 : Du ska till Goronstället och hämta den stora lavastenen som ramlade ner från himmlen. Använd midna och warpa den till zoras domän

Visa signatur

DINMAMMAÄRDINPAPPASMAMMA

Permalänk
Medlem

Nu har jag med klarat spelet
Fint spel... Tog mig i runda slängar 50 timmar att varva det. Måste säja att twilight temple va riktigt spännande att spela. Lite mysigt läskigt sådär.

Ha det trevligt, Viktor.

Visa signatur

[AMD 2600+] [280 GB] [GeForce FX 5600 Ultra] [1024 Mb DDR]

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=364...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TompaW
kalliz21 : Du ska till Goronstället och hämta den stora lavastenen som ramlade ner från himmlen. Använd midna och warpa den till zoras domän

När man gjort det, åkt och hämtat stenen och warp´at tillbaka blir det en kort film som visar hur isen smälter. Jag råkade trycka bort det, fick man reda på något man behöver veta eller är det bara att isen smälter?

någon som vet?

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att det var något mer där...

Jag har hittat små stenar på vissa ställen, de är utlaggda i perfekta ringar...
Gör de något eller är det bara stenar?

Någon som fixat 60poes och vet om man får något av honom?
Och är det någon som har fixat alla småkryp?

Ha det trevligt, Viktor.

Visa signatur

[AMD 2600+] [280 GB] [GeForce FX 5600 Ultra] [1024 Mb DDR]

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=364...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av virr3
Jag tror inte att det var något mer där...

Jag har hittat små stenar på vissa ställen, de är utlaggda i perfekta ringar...
Gör de något eller är det bara stenar?

Någon som fixat 60poes och vet om man får något av honom?
Och är det någon som har fixat alla småkryp?

Ha det trevligt, Viktor.

testat å blivit varg å satt på sense vid stenarna som bildar en ring

Permalänk
Medlem

Jag varvade spelet på 32 sköna timmar. Sista bossen var härligt GO!

Permalänk
Medlem

såja zant avklarad efter 2försök,han var måttligt rolig

Bara Hyrule Castle och Ganons alla olika former kvar att kötta

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
såja zant avklarad efter 2försök,han var måttligt rolig

Bara Hyrule Castle och Ganons alla olika former kvar att kötta

2 försök på zant? räcker ju med 1 han va ju lätt som alla andra bossar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IcemanDIF
2 försök på zant? räcker ju med 1 han va ju lätt som alla andra bossar

Hade inga hp drycker första försöket och sen var jag väll allmänt kass på 2:a försöket då

Men nu är Ganon nere, han var dock lätt som f*n, gick ner på första försöket och 1 faerie

39timmar och 5min slutade det hela på enligt playtimern i zelda, kanske får lägga till typ 15 - 20min som det tog att klara honom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
Hade inga hp drycker första försöket och sen var jag väll allmänt kass på 2:a försöket då

Men nu är Ganon nere, han var dock lätt som f*n, gick ner på första försöket och 1 faerie

39timmar och 5min slutade det hela på enligt playtimern i zelda, kanske får lägga till typ 15 - 20min som det tog att klara honom.

behövde inte fylla på livet på nån boss

Permalänk
Medlem

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=17759 <--- "Läs manuset till Zelda: Twilight Princess"

Om man inte har något bättre för sig ^^

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem

Go BugMeNot with Firefox and --> http://www.gamespot.com/wii/action/thelegendofzelda/downloads... --> Zelda Twilight Princess Game Guide PDF

Direct --> http://www.gamespot.com/pages/gamespace/download.php?pid=9285...

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem

Aldrig förstått saken med jag-har-klarat-tp-och-sett-slutet-SPOLIER på Loz:TP. Spelet är ju ganska mkt likadant som OoT. Det finns ingen skillnad.

< < S P O I L E R > >
Det är Ganon igen som ska ta över Hyrule, och allt var det betyder.
< < S P O I L E R > >

Trodde det skulle vara en coolt slut, med att Ganon vinner och hela Hyrule blir översvämmat och Wind Waker börjar.

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series