Behöver tips på xbox-spel

Permalänk
Medlem

Behöver tips på xbox-spel

Tja! Det var den bästa rubriken jag kunde komma på

Det är så här: Jag skulle vilja ha tips på lite goa xbox-spel. Och då är det originalet jag menar, INTE 360:n.

Hursomhelst. Jag har ju lite krav också naturligtvis!

Kategori 1 - Spel i tredjepersonsperspektiv i stil med splinter cell och fable. Helst där man slåss med närstridsvapen eller magier, jag ska inte behöva sikta så jävla noga, för det lämpar inte konsoller sig till. Det ska ha ett skönt stridssystem (älskade fables). Story är inte så jättenoga, bara spelkänslan är bra, grafik är också skitsamma.

Kategori 2 - Ett ordentligt beat 'em up! 1 vs 1 Arena! Street Fighter, Mortal Combat, you name it. Ett skönt sånt lir skulle jag vilja lägga vantarna på. Nåt man kan lira ihop med ett par polare medans man bälgar i sig öl en fredagskväll.

Så, keep 'em coming. Och god jul på er!

Permalänk
Medlem

Ninja Gaiden, riktigt bra med action bra grafik med väldigt svårt.. Där kan du både använda svärd, båda samt missa magier när fighterna blir som hårdast

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Knights of the old republic 1&2, jade empire samt beyond good and evil är alla riktigt bra och passar in på kategori 1.
Det bästa beat 'em up spelet skulle jag säga är soul calibur 2.

Permalänk
Medlem

KotOR 1&2 har jag redan lirat igenom, och älskar dem

Ska ta en titt på de andra liren ni rekommenderade också. Hur är hitman till xbox?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
KotOR 1&2 har jag redan lirat igenom, och älskar dem

Ska ta en titt på de andra liren ni rekommenderade också. Hur är hitman till xbox?

Hitman till xbox (1) skulle jag undvika. Men om du gillade KotOR så måste du bara skaffa jade empire, det är samma företag som gjort båda (bioware). Så det är samma stil på dom, men jade empire utspelar sig för ett par hundra år sen i kina. Skitbra spel

Permalänk
Medlem

Metal gear solid 2 och silent hill kanske

Permalänk
Vila i frid

Def Jam Fight for New York, det är ett riktigt skoj fightingspel.
Inte riktigt som alla andra.

Permalänk
Medlem

Det blev Castlevania - Curse of Dracula, Prince of Persia - the Two Thrones och Jade Empire. De lär hålla mig sysselsatta ett tag fram över Castlevania är redan ett av mina favoritspel, ändlöst med fighter, lite story, lite uppgraderingssystem (sätter ihop sina egna vapen och levlar demoner) så det är minst sagt intressant, lättmanövrerat stridssystem också så det är bara att tuta och köra, which I like a lot!

Tack för tipsen, ska ta mig en titt på de där fightingspelen också. Är mortal combat shaolin monks nåt att hänga i påskriset?

Permalänk

halo 2

Visa signatur

[X2 4200+@2700mhz][X1900XTX][580W Type-R][Lexa][OCZ Golden 2048 Mb][a8r-mvp]
Canon 30D - Canon 50/1:1.8 II - Canon 70-200/4.0 L

Permalänk
Medlem

Soul calibur 2

Visa signatur

Donnie: How can you do that?
Frank: I can do anything I want. And so can you.

Permalänk
Medlem

Knights of the Old Republic och dess uppföljare, Jade Empire och Fahrenheit. Vad gäller fighting har jag inte testat ett enda jag gillar till Xbox.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

halo 2 ska jag inte ens prova Begriper inte hur man kan spela fps på en konsoll, usch usch

Soul Calibur? Fattar inte ett jota av deras sida

KotOR har jag som sagt redan plöjt igenom, väldigt bra spel, ska ge mig på jade empire när jag får lite mer lust. Däremot Fahrenheit... är troligen bättre på konsoll än PC iofs, kanske ger det ett försök igen.

Hursomhelst, Prince of Persia är riktigt najs, skön känsla att svinga sig runt i världen, springa på väggar och allt möjligt jox

Permalänk
Medlem

black, även om man inte gillar fps till konsol.

Permalänk
Medlem

Guilty Gear X2Reload måste jag tipsa om! så förbannat bra fightingspel!

sen finns ju Call of Chulu, Spiderman, Riddick, Ninja Gaiden å massa fler:s

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Har black... avskyr det Trodde verkligen det skulle vara bättre men tydligen inte...

Ska kolla in dina förslag bleak. Kan nog vaska fram en massa godingar ur den här tråden

Permalänk
Medlem

Conker - Live and Reloaded

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Har black... avskyr det Trodde verkligen det skulle vara bättre men tydligen inte...

Ska kolla in dina förslag bleak. Kan nog vaska fram en massa godingar ur den här tråden

hur kan man avsky black? det är lätt det bästa spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon

Hursomhelst, Prince of Persia är riktigt najs, skön känsla att svinga sig runt i världen, springa på väggar och allt möjligt jox

oj du tycker det är bra?!

köp ninja gaiden! samma sak (i princip) fast 100ggr bättre!

prince of persia suger om man jämför med ninja gaiden!

kolla filmer på typ gamespot! oj nu blev jag sugen på att köra ninja gaiden också! går att få tag på det billigt med.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!