Permalänk
Medlem

Wii DVD

Hej alla jul- och nyårsfirare!

Nu har jag sökt på nätet och även i detta forum om någon vet något om DVD-funktioner till Wii-konsollen. Jag läste att det skulle släppas konsoller med DVD-funktioner i Japan och USA. Jag läste även att det kanske skulle bli möjligt att ladda ner drivrutiner till sin Wii för en viss summa pengar på Wii-shop. Någon som vet något och har konkreta svar på detta?

Hade varit hyvens att ha DVD-funktioner på min nya fina Wii (som jag fick på releasedatumet ) eftersom jag inte har någon DVD och sålt min X-box.

Tack på förhand!

Visa signatur

"freedom is just another word for nothing left to loose"

Permalänk
Medlem

Re: Wii DVD

vad jag vet så har nintendo sagt att en wii med dvd playback är planerad till japan någon gång under våren men att den inte skall bli aktuell för någon annan region. Detta kan givetvis ändras men än så länge har inte jag hört något annat från någon officiell källa. Så även om det eventuellt kommer skall man inte hoppas för mycket förräns det är officiellt bekräftat

Permalänk
Medlem

ni som har en, är det en expansionslucka för "DVD-upplåsare" (eller vad det nu var till för) som det babblades om för ett tag sen?

bryt, bänd, skruva isär och kolla nu!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
ni som har en, är det en expansionslucka för "DVD-upplåsare" (eller vad det nu var till för) som det babblades om för ett tag sen?

bryt, bänd, skruva isär och kolla nu!

Attans, har min Wii på annan ort så kan inte kolla. Någon annan kanske kan?

Är det som du säger är det ju bara en tidsfråga... Spännande

Visa signatur

"freedom is just another word for nothing left to loose"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaga

Är det som du säger är det ju bara en tidsfråga... Spännande

nej nej, läs nu inte in för mycket i detta. det var bara vad som spekulerades om tidigt av bilder och sånt. (en liten expansionslucka på ena kortsidan)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Det borde bara behövas en codec (dvs mjukvara). Spelaren är ju en DVD-spelare, så det som saknas är en avkodare av signalen, processorn borde ju vara tillräckligt snabb för att kunna göra det mjukvarumässigt med rätt programvara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jymdis
Det borde bara behövas en codec (dvs mjukvara). Spelaren är ju en DVD-spelare, så det som saknas är en avkodare av signalen, processorn borde ju vara tillräckligt snabb för att kunna göra det mjukvarumässigt med rätt programvara.

Jo, precis. Det retar mig att det inte finns information på de officiella sidorna kring detta. Bara en massa spekultioner, men det är väl iofs för att konsollen är så pass ny... kanske...

Ryktet sa ju att Wii skulle komma med DVD-playback men man ska ju inte tror på rykten... Aja, jag älskar min Wii oavsätt men det hade varit ett bonus. Tycker att argumentet "DVD-spelare är så billiga ändå, och alla har det hemma, så vi skippar det" inte är rättvist. De kunde ju tänker på oss stackars studenter som investerar, som gärna vill ha allt i ett, som är över 20 år och inte bor hemma :D.

Visa signatur

"freedom is just another word for nothing left to loose"

Permalänk
Medlem

Mmm jag hade gärna fått bort min DVD-spelare som är ful å gammal å använt min Wii (som e hypersnygg) till det istället.
Tror anledningen är såklart att det är licenspengar på DVD-uppspelning och Nintendo ville pressa priset så mycket som möjligt, vilket ju talar för att man ska kunna uppdatera via Wii Shop för någon hundring. Uttalanden om en speciell DVD-Wii talar tyvärr emot det..

Permalänk
Medlem

hmm har ni inte datorer med DVD-rom? använd den i värsta fall. bara att koppla den till tvn så blir stationära dvdn "nästan" överflödig. finns ju tom speciella kit med sladdar för att koppla pc till tv för att göra allt ännu enklare.. Fjärren får man kanske klara sig utan men en trådlös mus kan råda bot på sådanna bekymmer

Permalänk
Avstängd

Alla kanske inte bor hemma eller bor i en 1:a på 30kvm
Lite jobbigt om man har en 2-4:a och datorn i ett eget rum, dra en lång jädra sladd och sitta där och fäkta med en trådlös mus

Nu kostar ju iofs inte en stationär dvd mer än ett par hundringar om man bara vill ha något basic

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Alla kanske inte bor hemma eller bor i en 1:a på 30kvm
Lite jobbigt om man har en 2-4:a och datorn i ett eget rum, dra en lång jädra sladd och sitta där och fäkta med en trådlös mus

Nu kostar ju iofs inte en stationär dvd mer än ett par hundringar om man bara vill ha något basic

Lösningen heter Trådlös överföring....

T.ex.
http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=SV1715

har även sett nån modell som kan länka vidare fjärrkontroll signaler så har man IR fjärr till datorn kan det va bra att skaffa en sån

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd

500 spänn var ju inte direkt billigt dock, då köper iaf jag ex hellre en stationär dvd spelare

Permalänk
Medlem

Men är det ens svar på frågan?
Man kan få en dvd-spelare för 300 spänn om man vill, men det är inte som är poängen. Poängen är att man vill ha så lite apparater som möjligt, i alla fall från min sida!

Permalänk
Medlem

Nintendo kanske inte ville att man skulle slita på maskinen i onödan så de blir mer reklamation och/problem. DVD-avgiften köper jag inte som argument, den är försumbar i kostnaden på en Wii, de hade tjänat igen det på att spara in en blank sida i manualen, eller ena minneskortsläsaren.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
Nintendo kanske inte ville att man skulle slita på maskinen i onödan så de blir mer reklamation och/problem. DVD-avgiften köper jag inte som argument, den är försumbar i kostnaden på en Wii, de hade tjänat igen det på att spara in en blank sida i manualen, eller ena minneskortsläsaren.

Eller så är de inte intresserade av några konstiga plojgrejor

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Eller så är de inte intresserade av några konstiga plojgrejor

som TV-spel?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Ja, vi får väl vänta och se. Håller med om att drivrutiner för en hundring på Wii shop inte låter aktuellt eftersom planerad release på Wii-dvd-konsoll är ett faktum.

Det hade ju varit både snyggare och bättre att få ner appartantalet i lägenheten. Wiin är ju snygg bara för sig själv på/under ett bord.

Tycker datorn har fullt upp som det är och det hade varit bra att kunna ha Wiin som komplement för filmtittande.

Visa signatur

"freedom is just another word for nothing left to loose"