Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007

nytt minne och datorn repootar

tja, köpte idag ett nytt ramminne och när jag kombinerar med mina gamla så startar datorn om sej slumpmässigt.

jag har 3 slots på mitt moderkort och har tidigare haft 2 st 256mb PC2100 266MHz och köpte idag ett 512mb PC2100 266MHz för att det skulle bli totalt 1gb. när jag sätter 512an i första sloten och de två 256orna i dom andra så bootar inte datorn alls utan fastnar i nåt läge där endast ett "_" visas på skärmen. sätter jag däremot 512an i första och ETT 256 i den andra sloten så startar datorn, man kommer in i windows och man kan se i kontrollpanelen>system att man har 768mb ram-minne.

låter man datorn stå utan att göra nånting så händer inget, försöker man däremot göra nånting så rebootar datorn efter någon minut, man kommer in i windows och samma sak händer igen om man försöker nåt.

minnena borde ju funkar tillsammans eftersom jag kan få 512an och 256an att boota (obs endast ett 256).

nu har jag bara mitt nyaste (512) minne i och allt fungerar normalt, precfis som det gjorde innan (två 256).

kan problemet sitta i moderkortet eller är det bios som är fel? (har inte ändrat nåt i bios efter jag satte i kortet) (har detta moderkorthttp://www.msicomputer.com/product/detail_spec/KT3Ul... )