Permalänk

Kingdom Hearts

Tänkte checka lite ang. Kingdom hearts 1 & 2...

Bygger 2an vidare på 1an, dvs. "behöver" jag ha varvat 1an för att spela 2an eller är de "stand-alone"?

Går det snabbt att ta sig igenom spelen?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk

2:an bygger vidare. Utspelar sig efter ettan helt enkelt och det är med samma karaktärer. Är som vanligt med uppföljare att man hänger med bättre om man kört ettan. Vill inte kommentera om det går fort av att klara spelet det är upp till person och hur mycket sidogrejer man gör.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
2:an bygger vidare. Utspelar sig efter ettan helt enkelt och det är med samma karaktärer. Är som vanligt med uppföljare att man hänger med bättre om man kört ettan. Vill inte kommentera om det går fort av att klara spelet det är upp till person och hur mycket sidogrejer man gör.

ah okey... Tänkte annars på att skippa 1an kanske... Kom en bit på det men mina saves var korrupta så... :s

Aja, båda spelen sägs ju vara bra så kanske borde lira igenom 1an också iaf...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Båda spelen är grymt roliga! Kanske ska komma en trea, hoppas verkligen det!

Permalänk

Funderade på att köpa det igår men jag köpte devil may cry 3 istället pga att de inte hade KH 1 kvar i realådan. Är det värt att söka upp ettan och lira med kalle och hans vänner :P?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shino_san
Funderade på att köpa det igår men jag köpte devil may cry 3 istället pga att de inte hade KH 1 kvar i realådan. Är det värt att söka upp ettan och lira med kalle och hans vänner :P?

Jag tycker att det är ett av de roligaste spelen men en del tycker att spelet bara är barnsligt och tråkigt! Lite barnsligt är det men inte tråkigt utan jag tycker att de är grymt kul barnsligt!

Det beror på vilka spel du gillar, lirar du tex Final fantasy spelen så kommer du att älska att se karaktärerna igen och en del av handlingen.

Verkar det intressant så är de bara att springa till butiken och rota i rea lådan igen!