Spela spel med HD-DVD?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ä
Registrerad
Nov 2006

Spela spel med HD-DVD?

Frågan är enkel, kommer man kunna spela spel med den externa HD-DVD läsaren till Xbox 360?

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sektor 001
Registrerad
Aug 2003

Re: Spela spel med HD-DVD?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0koll0
Frågan är enkel, kommer man kunna spela spel med den externa HD-DVD läsaren till Xbox 360?

ja, om det kommer motsvarigheter till "DVD-spel" som Postkodmilijonären på motsvarande HDDVD så.

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Onsala
Registrerad
Nov 2006

Re: Spela spel med HD-DVD?

Citat:

Vore korkat, eftersom marknaden för HDDVD spel på Xbox är mindre än DVD-Marknaden

6700K/1080ti/16GB@3000Mhz/LG 75" 780v 4k HDR
MacBook Pro 13" TouchBar/16GB/256GB SSD/2016

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älmhult
Registrerad
Jan 2006

Tror han menar om man kan använda HD-DVDn istället för den vanliga DVD-spelaren för att spela "vanliga" spel.

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ä
Registrerad
Nov 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Tror han menar om man kan använda HD-DVDn istället för den vanliga DVD-spelaren för att spela "vanliga" spel.

Jag menar att kommer utvecklarna kunna lägga väldigt stora spel på HD-DVD skivor som man senare kommer kunna spela med hjälp av den externa läsaren.

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Onsala
Registrerad
Nov 2006
Citat:

Jag menar att kommer utvecklarna kunna lägga väldigt stora spel på HD-DVD skivor som man senare kommer kunna spela med hjälå av den externa läsaren.

Inte så troligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ä
Registrerad
Nov 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teval
Inte så troligt.

Men är det tekniskt möjligt?

(\__/)
(O.o )

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Onsala
Registrerad
Nov 2006
Citat:

Jovisst.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005
Citat:

Ja, men usb är väl inte direkt känt för att vara hypersnabbt. Gillar man små laddtider på runda 1 timme per map så är det nog inga problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ä
Registrerad
Nov 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Ja, men usb är väl inte direkt känt för att vara hypersnabbt. Gillar man små laddtider på runda 1 timme per map så är det nog inga problem

Jo jag har hört att det tyvärr skall vara ett problem. Det är ju dock väldigt synd att man inte har varit lite förutseende och fixat möjligheter till snabbare koppling mellan spelare och konsol. Man har ju ett optiskt ljuduttag så varför inte ett optiskt uttag till HD-DVD spelaren undrar man?

(\__/)
(O.o )

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stan
Registrerad
Mar 2004

För att HD-DVD-spelaren inte kommer att användas för spel. Av den simpla anledningen att det skulle innebära att antingen kommer en del 360-ägare undanhållas vissa spel - och det vore självmord för konsolen - eller så måste man pressa två olika upplagor av spelet - och det vore ekonomiskt självmord för distributörerna.

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ja, men usb är väl inte direkt känt för att vara hypersnabbt.

Usb 2.0 är väl knappast långsamt...

när jag flyttar över media till min tvix usbhdd/mediaspelare kommer jag upp i runt 30.000 kb/s helt ok hastighet tycker jag

/Daniel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Jul 2004

Microsoft har själva sagt att det inte ska släppas några spel på HD-DVD, alla spel som släpps ska vara på dvd-format.

Asus ROG G752VS-BA171T | i7-6700HQ | 16GB DDR4 2400MHz | GeForce GTX 1070, 8GB

Trädvy Permalänk
Testpilot, Moderator
Kevin Dahlberg
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
För att HD-DVD-spelaren inte kommer att användas för spel. Av den simpla anledningen att det skulle innebära att antingen kommer en del 360-ägare undanhållas vissa spel - och det vore självmord för konsolen - eller så måste man pressa två olika upplagor av spelet - och det vore ekonomiskt självmord för distributörerna.

Angående att undanhålla spel, finns det inte redan spel som kräver att man har hårddisk till sitt 360?

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 8GB][Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
Usb 2.0 är väl knappast långsamt...

när jag flyttar över media till min tvix usbhdd/mediaspelare kommer jag upp i runt 30.000 kb/s helt ok hastighet tycker jag

/Daniel

Den interna dvd-spelaren är nog bra mycket snabbare. Jag tycker laddtiderna är grymt irriterande med de spelkonsoller med optiska enheter överhuvudtaget, lär inte bli bättre om man ska ladda stora filer med usb.
30 MB/s tycker jag låter väldigt söligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Okt 2003

Jag läste nånstans på nätet, att spelen kommer ligga kvar på vanlig dvd men om man har hddvdn så kommer man få bättre filmer mm till spelen. Alltså kommer man få 2 skivor med när man köper spel

Dag blir natt o natt blir dag, vilket j...a liv man lever när man sitter framför datorn.

Ägare av: Pc, PS2, PS4, xbox, xbox360, Wii, Wii U

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nalle6killer
Jag läste nånstans på nätet, att spelen kommer ligga kvar på vanlig dvd men om man har hddvdn så kommer man få bättre filmer mm till spelen. Alltså kommer man få 2 skivor med när man köper spel

Skulle förvåna mig väldigt väldigt mycket

/Daniel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2002
Citat:

Den interna dvd-spelaren är nog bra mycket snabbare. Jag tycker laddtiderna är grymt irriterande med de spelkonsoller med optiska enheter överhuvudtaget, lär inte bli bättre om man ska ladda stora filer med usb.
30 MB/s tycker jag låter väldigt söligt.

En vanlig DVD läsare på 16x, maxar på 20MB/s.
Xbox 360 har en läsare på 12x? då maxar den på 16MB/s.

PELLE
| Corsair Obsidian 700D + Corsair AX 850W | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1055T@3.7GHz | Corsair XMS3 4GB | Gigabyte GTX580 | 2*Samsung F1 1TB + 2*Samsung 500GB | Windows7x64 pro | SAMSUNG 40M86@1080p + Sanyo PLV-Z700@1080p |