Soundmax 5.1 Ljud / HD Audio GB = stora problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2007

Soundmax 5.1 Ljud / HD Audio GB = stora problem

Soundmax 5.1 Ljud / HD Audio GB = Stora problem
Hej på er allesammans!

Jag har ett allvarligt problem som jag har försökt lösa under en tid men det har ännu inte visat några resultat.
Nu kommer förklaringen:

Den datorn jag köpte är en : AMD Athlon(tm) 64 Processor / 3500+ / 2.21 GHz / 1.00 GB ram.

Grafikkort: Nvidia Geforce 7900 GS / Integrerat RAMDAC

Men nu kommer vi till problemet. Mitt ljudkort. Det fungerade bra att installera drivrutiner tills jag skulle installera drivisarna för ljudkortet. Då kommer det upp en text där det står: " Ljuddrivrutinfilerna saknas för datorns maskinvara. OBS! Om du avinstallerade ljudprogramvaran utan att starta om datorn måste du starta om datorn nu och köra detta installationsprogram igen"

Och saken är den att jag inte har tagit bort något ljudprogram. Skulle bara installera drivrutinerna. Men det gick inte.
Jag har ett integrerat ljudkort.
5.1 Ljud / HD Audio GB. Det är SoundMax som är stödjande. Har kollat efter andra drivisar på google.se och försökt installera dom men det har resulterat till samma sak. Det står i stort sett samma sak. Den saknar drivrutiner. Och jag har funderat och jag vet inte vad som kan vara felet. Det verkar som att den saknar den grundliga drivrutin som ska sitta i moderkortet för ljudet. Men jag har inte gjort något. Bara som sagt försökt installera drivrutiner som jag fick med datorn.

Om det är någon som har haft samma problem och löst eller någon som vet hur man löser problemet så får ni gärna skriva så att jag kommer till underfund med det här någon gång.

Mvh Andreas

Livet é gött, världen é stor

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2003

Har samma problem (inbyggt ljud). Dvs står att drivisarna inte stödjer mitt system. Har XP Pro 32bit vilket det har i mapparna på skivan stöd för. Ändå vill den inte installera. Tankade ner drivisar från internet som funkade att installera men mikrofonen vill inte funka. Har testat 2 olika som funkar, installerat senaste drivisar för modekortet osv. Inget vill funka!

Suck! någon som vet vad för problem det är med dessa Soundmax grejorna?