Nytt moderkort, gamla drivrutiner >.<

Permalänk

Nytt moderkort, gamla drivrutiner >.<

Tja! Jag lyckades bränna mitt gamla moderkort så självklart köper jag ett nytt, men tack vare att drivrutinerna till det gamla moderkortet finns kvar på datorn så blir burken grymmt seg -.- Någon som vet om det går att avinstallera drivrutinerna från mitt gamla moderkort och isåfall hur? Utan att formatera om datorn då.

Vet inte om detta hjälper, men det gamla moderkortet var ett Asus p4p800SE.

Och är det någon som vet varför ljudet i windows ekar när jag är i endel grottor/rum/instancer i WoW? O.o ganska störande kan jag ju säga -.- Det funkar inte att bara starta om wow eller stänga av 3d audio programmet :<

Permalänk
Hedersmedlem

Reparera Windows mha installations-CD så tas de felaktiga drivrutinerna bort.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Och om man inte har några CD skivor då?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjocken150
Och om man inte har några CD skivor då?

Då e du rökt!

Nä, kanske inte helt. Om du har koll på vad ditt gamla kort hade för chipset så kan du i 'felsäkert läge' (F8 i uppstarten) gå in i 'Enhetshanteraren' och ta bort de enheter som hörde till ditt gamla kort. Måste f.ö säga att du haft en j-a tur som ens får igång burken med nytt kort och gamla drivrutiner kvar. Det brukar annars innebära totalkrash.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Då e du rökt!

Nä, kanske inte helt. Om du har koll på vad ditt gamla kort hade för chipset så kan du i 'felsäkert läge' (F8 i uppstarten) gå in i 'Enhetshanteraren' och ta bort de enheter som hörde till ditt gamla kort. Måste f.ö säga att du haft en j-a tur som ens får igång burken med nytt kort och gamla drivrutiner kvar. Det brukar annars innebära totalkrash.

Okej, kanske är därför jag har såna jävla problem att starta den ibland då, brukar få starta om upp till 5 gånger innan den går förbi rutan där den bläddrar upp vad man har för något i burken (USB, ram, grafikkort osv).

Men det där lät ju ganska jobbigt så att säga ;o kanske borde lämna in den (lat) ^^

En sak till, det läre ha något med detta att göra också. Ibland rätt var det är så får min datorn nå äckelfel och använder upp mot 70 - 80% CPU, men ingen aktivitet i Aktivitetshanteraren drar upp så mycket. Det är så illa så att musen laggar i windows (och spel), ljudet laggar och även spricker >.<

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjocken150
Okej, kanske är därför jag har såna jävla problem att starta den ibland då, brukar få starta om upp till 5 gånger innan den går förbi rutan där den bläddrar upp vad man har för något i burken (USB, ram, grafikkort osv).
Låter som du har nåt annat problem, förutom Windows-drivrutinerna. Detta bör vara nåt med hårdvaran. Beror ju lite på var den hakar upp sej.

Men det där lät ju ganska jobbigt så att säga ;o kanske borde lämna in den (lat) ^^
Lämnar du in datorn med detta fel så lär de flesta bara formattera om den för att bli av med problemet, och då blir du ju av med allt på systemdisken.

En sak till, det läre ha något med detta att göra också. Ibland rätt var det är så får min datorn nå äckelfel och använder upp mot 70 - 80% CPU, men ingen aktivitet i Aktivitetshanteraren drar upp så mycket. Det är så illa så att musen laggar i windows (och spel), ljudet laggar och även spricker >.<
Har troligen med drivrutinerna att göra. Omöjligt att säga säkert innan det första problemet är åtgärdat.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.