OCZ lanserar nätaggregat på 1000 watt

Permalänk
Melding Plague

OCZ lanserar nätaggregat på 1000 watt

Tillverkaren OCZ har idag släppt ett nytt nätaggregat i Proxstream-serien som har en effekt på 1000 watt. Det stödjer upp till 70 ampere på de fyra 12-voltslinjerna och har fyra stycken pcie-strömkontakter.

Läs nyheten: OCZ lanserar nätaggregat på 1000 watt

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt. Hoppas det är lika bra som GameXStream. Tråkigt bara att det ska behövas sådana nätagg för dagens hårdvara :(.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Hoppas priset hamnar på under 2k iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Hoppas priset hamnar på under 2k iaf

Det är ett OCZ. Du drömmer..

Synd att det följer ATX 2.0 standarden med 20A på 12v linan.
4x20A 12v linor. Suck. Vill ju ha 2 linor med 40A styck istället eller en med 80A. Hade varit bättre vid överklockning.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

Jag har ett på 550w, och det får duga tills nätaggregaten är helt trådlösa...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
Jag har ett på 550w, och det får duga tills nätaggregaten är helt trådlösa...

har du ett trådlöst närgraget?

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loler
har du ett trådlöst närgraget?

De utvecklar faktist trådlös energi "låter dumt..."
Iaf att du kan ladda din mobil trådlöst med hjälp av energivågor.. hur detta ska inplanteras i nätagg är ju kluvet men för 50 år sen kunde vi inte ens drömma om 104" LCD tvapparater.. Time will tell

Visa signatur

Bibeln var skriven av folk som trodde jorden var platt....... Så undrar man varför man tycker kristna är konstiga?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tancoll
Synd att det följer ATX 2.0 standarden med 20A på 12v linan.
4x20A 12v linor. Suck. Vill ju ha 2 linor med 40A styck istället eller en med 80A. Hade varit bättre vid överklockning.

Jag skulle vilja se kablarna på sekundärsidan om nätagget skulle ge alla 80A på en lina...

Angående trådlös laddning - dessa använder induktiv koppling, i princip en halv transformator i vardera del. När de läggs ihop blir transformatorn hel och energi kan föras över. Det handlar om små energimängder; hur det skulle se ut för att föra över 1000W har jag ännu ingen aning om.

Visa signatur

Born to mod..
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara lite längre tid

Permalänk
Medlem

1kW? Det är ju som ett hyfsat stort elelement
Man räknar väl element till 50W/m2 normalt - vilket väl gör att datorn räcker till att värma ett rum på 20m2

Tur att datorn inte drar fullt hela tiden…
…men stora säkringar lär nog behövas för 5 ampere blir väl 15 ampere inrusning när man slår på datorn.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Vad är det för mening med att ha fyra 12V-linor?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av celerity
Tråkigt bara att det ska behövas sådana nätagg för dagens hårdvara :(.

Sedan när behöver man 1000W nätaggregat? Har man CPU med två kärnor, några diskar och tex 8800GTS klarar man sig fint på ett bra 400W nätaggregat. Ska man sönderklocka samma burk behöver man kanske 520W-kvalitetsaggregat. Så nej det här köper man/blir sponsrad med vid olika överklockningstävlingar/rekordförsök eller till tyngre serverburkar med massa diskar samt flera cpus eller renderingsburkar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Sedan när behöver man 1000W nätaggregat? Har man CPU med två kärnor, några diskar och tex 8800GTS klarar man sig fint på ett bra 400W nätaggregat. Ska man sönderklocka samma burk behöver man kanske 520W-kvalitetsaggregat. Så nej det här köper man/blir sponsrad med vid olika överklockningstävlingar/rekordförsök eller till tyngre serverburkar med massa diskar samt flera cpus eller renderingsburkar.

Om du sen börjar klocka datorn och slänger in två 8800 GTX, så ska du se att dom där extra watten behövs.

När jag satt och benchade i helgen så drog min dator 450 W vid load. Det var dessutom bara på luftkylning och med ett X1950 XTX. CPU:n kördes i 4 GHz och grafikkortet i 776/1143 när mätte upp den effekten. Jag vill inte ens tänka mig vad en Kentsfield vid samma klockfrekvens tillsammans med två överklockade 8800 GTX drar.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tancoll
Det är ett OCZ. Du drömmer..

Synd att det följer ATX 2.0 standarden med 20A på 12v linan.
4x20A 12v linor. Suck. Vill ju ha 2 linor med 40A styck istället eller en med 80A. Hade varit bättre vid överklockning.

kan du inte bara tejpa fast ett bilbatteri på burken

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PreacherMan
Om du sen börjar klocka datorn och slänger in två 8800 GTX, så ska du se att dom där extra watten behövs.

När jag satt och benchade i helgen så drog min dator 450 W vid load. Det var dessutom bara på luftkylning och med ett X1950 XTX. CPU:n kördes i 4 GHz och grafikkortet i 776/1143 när mätte upp den effekten. Jag vill inte ens tänka mig vad en Kentsfield vid samma klockfrekvens tillsammans med två överklockade 8800 GTX drar.

Kentsfield + 2x8800gtx ca 700 - 750w load.

Så 1000w kan behövas.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk

jag har ett bensivdrivet elverk på 2.2 kw ifall nån e sugen på att verkligen överklocka.

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W