PS3+svartvit bild= det ante mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006

PS3+svartvit bild= det ante mig.

Fick min PS3 igår, lirade som tusan hela dan på farsans widescreen (vanlig bildrörs-tv).
Idag när jag skulle prova på min TV (också bildrör, nått år gammal) så blir bilden svartvit, vad jag än provar (film, spel etc),nån som har nån aning om vad som kan vara fel?

3570k @ 4,4 // Zotac 980 ti Amp Edition // 16GB DDR3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2004

Köp en RGB kabel.

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2004

Din TV tar inte NTSC signalerna.

RPG kabel fixar detta så ja, du kan fixa en RGB kabel.

Speldator: SB i7-2600k @ 4,5Ghz P8Z68-V Pro, 16GB DDR3, GTX1070
Server 1: SB 2500k, MZI -P67GD55, 32GB DDR3, Corsair MX 240GB SSD
Tablet: Surface Pro, Konsoler: PS2/3/4, Xbox 1/360/One, Wii U, PS Vita, 3DS+++

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vancouver
Registrerad
Maj 2005

Ditt svin!
Redan PS3!

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse.L
Ditt svin!
Redan PS3!

Hehe jajjebox! "PS3 + 1 extra kontroll + Genji days of the blade" 3600 spänn plus frakt

Tack för hjälpen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonny Myran
Hehe jajjebox! "PS3 + 1 extra kontroll + Genji days of the blade" 3600 spänn plus frakt

Tack för hjälpen

Men...nu får du allt förklara dig

c[_]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superapan
Men...nu får du allt förklara dig

Ebay my friend, Ebay

Har för mig att komponent skulle vara bra, skulle det funka med en sån? och det skulle va bra om nån kunde länka till en billig sådan, så att jag inte kommer hem med fel kabeljävel som så många gånger

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005
Citat:

Ebay my friend, Ebay

Har för mig att komponent skulle vara bra, skulle det funka med en sån? och det skulle va bra om nån kunde länka till en billig sådan, så att jag inte kommer hem med fel kabeljävel som så många gånger

Har du komponent uttag? Annars så är det väl RGB.

CPU: AMD Ryzen 5 1600 MB: Gigabyte GA-AB350M Gaming 3 RAM: Corsair 16GB 2666MHz GPU: Gigabyte GTX 1050 Ti SSD: Samsung 850 EVO 500GB PSU: EVGA 600 BQ 600W Chassi:Corsair 270R Skärm: Acer 27" Predator XG270HU OS: Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
någonstans
Registrerad
Jul 2005
Citat:

Ebay my friend, Ebay

Jag har också ebay i tankarna (först när det kommit bra (roll)spel dock) fast vet du vad som gäller med garantin osv? Kan man få den reparerad av sony här om den skulle paja?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Salem
Registrerad
Sep 2004
Citat:

Ebay my friend, Ebay

du ska ha en RGB kabel inte komponent...

Länk till RGB:
http://www.rejoy.se/index.php?main_page=product_info&products...

59kr

Rock On!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2004

det där är förvisso en PS2 kabel, tvivlar starkt på att den fungerar på ett PS3.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sektor 001
Registrerad
Aug 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
det där är förvisso en PS2 kabel, tvivlar starkt på att den fungerar på ett PS3.

jodå, även icke Europa-maskiner ska ha RGB enligt instruktionerna. så den bör funka fint.

fast frågan är väll bara om inte Blu-Ray blir Green-Day istället nu då..

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
jodå, även icke Europa-maskiner ska ha RGB enligt instruktionerna. så den bör funka fint.

fast frågan är väll bara om inte Blu-Ray blir Green-Day istället nu då..

hehe tackar tackar my friend

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004

Har du testat att koppla in kabeln i de andra kontakterna på tv'n? Vissa tv apparater har bara en kontakt som klarar NTSC.

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Har du testat att koppla in kabeln i de andra kontakterna på tv'n? Vissa tv apparater har bara en kontakt som klarar NTSC.

Det finns bara ett scart-uttag på min TV.

Köpte en RGB-kabel idag men bilden blir fortfarande svartvit, vettefan vad jag ska göra asså.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sektor 001
Registrerad
Aug 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r

va? låter mycket udda, NTSC-kompatibiliteten brukar vara global antingen över hela TVn (mottagare inkl) eller över alla videoingångar. finns ingen designmässig fördel att enbart ha det på en ingång vad jag kan se..

Citat:

Det finns bara ett scart-uttag på min TV.

Köpte en RGB-kabel idag men bilden blir fortfarande svartvit, vettefan vad jag ska göra asså.

kollat i inställningarna på maskinen? (borde iof inte behövas då alternativet vore komponent och bilden skulle bli skum färg på istället, men dock färg)

kolla om TVn har RGB (udda om den saknar det) och om kabeln är ok kontakterad. (SCART-ändan då, den andra är besvärlig att bryta isär..)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
va? låter mycket udda, NTSC-kompatibiliteten brukar vara global antingen över hela TVn (mottagare inkl) eller över alla videoingångar. finns ingen designmässig fördel att enbart ha det på en ingång vad jag kan se..

kollat i inställningarna på maskinen? (borde iof inte behövas då alternativet vore komponent och bilden skulle bli skum färg på istället, men dock färg)

kolla om TVn har RGB (udda om den saknar det) och om kabeln är ok kontakterad. (SCART-ändan då, den andra är besvärlig att bryta isär..)

Jo har kollat inställningarna på maskinen, och RGB-kabeln funkar utmärkt på andra tv-apparater så den är det nog inget fel på.
Det är nog bara så att min TV inte kan ta emot NTSC-signaler.
Måste ändå köpa en ny snart, och jag kan ju lira på farsans TV så länge.
Tack för all hjälp dock

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2003

gamla tv-apparater kan inte ta emot rgb-signalen

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jul 2002

Beror på vad du menar med gammal, har en asgammal 28" tv som klarar rgb hur bra som helst. Dock var det bland dom bästa tvna som fanns när den köptes för tja väldigt väldigt många år sedan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2004

Har själv en tv som är över 20 år, tar RGB fin fint.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sektor 001
Registrerad
Aug 2003

det skönaste med gamla skrutt-TVar är att de ofta får så fint överdrivna färger med RGB. det ser lite "arkadigare" ut helt enkelt..

Citat:

Det är nog bara så att min TV inte kan ta emot NTSC-signaler.

behöver den inte heller, RGB är per designen oberoende av olika bärfrekvenser för färgsignaler som andra enklare videostandarder har.

men den saknar nog RGB då, vilket som sagt är lite märkligt. (särskillt som den tydligen inte hade problem med 60hz heller..)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006

inte för att vara nobbig men är lite trött..... har du rätt av kanal på ^^ finns flera blir svartvit för mig på en av dom.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
inte för att vara nobbig men är lite trött..... har du rätt av kanal på ^^ finns flera blir svartvit för mig på en av dom.

mjo jag har ju bara en "AV-kanal"