PS3+svartvit bild= det ante mig.

Permalänk
Medlem

PS3+svartvit bild= det ante mig.

Fick min PS3 igår, lirade som tusan hela dan på farsans widescreen (vanlig bildrörs-tv).
Idag när jag skulle prova på min TV (också bildrör, nått år gammal) så blir bilden svartvit, vad jag än provar (film, spel etc),nån som har nån aning om vad som kan vara fel?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Köp en RGB kabel.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Din TV tar inte NTSC signalerna.

RPG kabel fixar detta så ja, du kan fixa en RGB kabel.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Ditt svin!
Redan PS3!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse.L
Ditt svin!
Redan PS3!

Hehe jajjebox! "PS3 + 1 extra kontroll + Genji days of the blade" 3600 spänn plus frakt

Tack för hjälpen

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonny Myran
Hehe jajjebox! "PS3 + 1 extra kontroll + Genji days of the blade" 3600 spänn plus frakt

Tack för hjälpen

Men...nu får du allt förklara dig

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superapan
Men...nu får du allt förklara dig

Ebay my friend, Ebay

Har för mig att komponent skulle vara bra, skulle det funka med en sån? och det skulle va bra om nån kunde länka till en billig sådan, så att jag inte kommer hem med fel kabeljävel som så många gånger

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonny Myran
Ebay my friend, Ebay

Har för mig att komponent skulle vara bra, skulle det funka med en sån? och det skulle va bra om nån kunde länka till en billig sådan, så att jag inte kommer hem med fel kabeljävel som så många gånger

Har du komponent uttag? Annars så är det väl RGB.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonny Myran
Ebay my friend, Ebay

Har för mig att komponent skulle vara bra, skulle det funka med en sån? och det skulle va bra om nån kunde länka till en billig sådan, så att jag inte kommer hem med fel kabeljävel som så många gånger

Jag har också ebay i tankarna (först när det kommit bra (roll)spel dock) fast vet du vad som gäller med garantin osv? Kan man få den reparerad av sony här om den skulle paja?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonny Myran
Ebay my friend, Ebay

Har för mig att komponent skulle vara bra, skulle det funka med en sån? och det skulle va bra om nån kunde länka till en billig sådan, så att jag inte kommer hem med fel kabeljävel som så många gånger

du ska ha en RGB kabel inte komponent...

Länk till RGB:
http://www.rejoy.se/index.php?main_page=product_info&products...

59kr

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem

det där är förvisso en PS2 kabel, tvivlar starkt på att den fungerar på ett PS3.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
det där är förvisso en PS2 kabel, tvivlar starkt på att den fungerar på ett PS3.

jodå, även icke Europa-maskiner ska ha RGB enligt instruktionerna. så den bör funka fint.

fast frågan är väll bara om inte Blu-Ray blir Green-Day istället nu då..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
jodå, även icke Europa-maskiner ska ha RGB enligt instruktionerna. så den bör funka fint.

fast frågan är väll bara om inte Blu-Ray blir Green-Day istället nu då..

hehe tackar tackar my friend

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Har du testat att koppla in kabeln i de andra kontakterna på tv'n? Vissa tv apparater har bara en kontakt som klarar NTSC.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Har du testat att koppla in kabeln i de andra kontakterna på tv'n? Vissa tv apparater har bara en kontakt som klarar NTSC.

Det finns bara ett scart-uttag på min TV.

Köpte en RGB-kabel idag men bilden blir fortfarande svartvit, vettefan vad jag ska göra asså.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Har du testat att koppla in kabeln i de andra kontakterna på tv'n? Vissa tv apparater har bara en kontakt som klarar NTSC.

va? låter mycket udda, NTSC-kompatibiliteten brukar vara global antingen över hela TVn (mottagare inkl) eller över alla videoingångar. finns ingen designmässig fördel att enbart ha det på en ingång vad jag kan se..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonny Myran
Det finns bara ett scart-uttag på min TV.

Köpte en RGB-kabel idag men bilden blir fortfarande svartvit, vettefan vad jag ska göra asså.

kollat i inställningarna på maskinen? (borde iof inte behövas då alternativet vore komponent och bilden skulle bli skum färg på istället, men dock färg)

kolla om TVn har RGB (udda om den saknar det) och om kabeln är ok kontakterad. (SCART-ändan då, den andra är besvärlig att bryta isär..)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
va? låter mycket udda, NTSC-kompatibiliteten brukar vara global antingen över hela TVn (mottagare inkl) eller över alla videoingångar. finns ingen designmässig fördel att enbart ha det på en ingång vad jag kan se..

kollat i inställningarna på maskinen? (borde iof inte behövas då alternativet vore komponent och bilden skulle bli skum färg på istället, men dock färg)

kolla om TVn har RGB (udda om den saknar det) och om kabeln är ok kontakterad. (SCART-ändan då, den andra är besvärlig att bryta isär..)

Jo har kollat inställningarna på maskinen, och RGB-kabeln funkar utmärkt på andra tv-apparater så den är det nog inget fel på.
Det är nog bara så att min TV inte kan ta emot NTSC-signaler.
Måste ändå köpa en ny snart, och jag kan ju lira på farsans TV så länge.
Tack för all hjälp dock

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

gamla tv-apparater kan inte ta emot rgb-signalen

Permalänk
Avstängd

Beror på vad du menar med gammal, har en asgammal 28" tv som klarar rgb hur bra som helst. Dock var det bland dom bästa tvna som fanns när den köptes för tja väldigt väldigt många år sedan.

Permalänk
Medlem

Har själv en tv som är över 20 år, tar RGB fin fint.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

det skönaste med gamla skrutt-TVar är att de ofta får så fint överdrivna färger med RGB. det ser lite "arkadigare" ut helt enkelt..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonny Myran

Det är nog bara så att min TV inte kan ta emot NTSC-signaler.

behöver den inte heller, RGB är per designen oberoende av olika bärfrekvenser för färgsignaler som andra enklare videostandarder har.

men den saknar nog RGB då, vilket som sagt är lite märkligt. (särskillt som den tydligen inte hade problem med 60hz heller..)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

inte för att vara nobbig men är lite trött..... har du rätt av kanal på ^^ finns flera blir svartvit för mig på en av dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
inte för att vara nobbig men är lite trött..... har du rätt av kanal på ^^ finns flera blir svartvit för mig på en av dom.

mjo jag har ju bara en "AV-kanal"

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG