Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Ett tips, klicka "ändra", kryssa i rutan vid "Radera?" och sen klicka "Radera nu".

Tack, letade efter en sådan funktion men kunde inte hitta den.

Verkar som om Sony har lyckats med home och förbättrat deras image gentemot
Ps3-spekulanter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Du kan säkert spela alla dina PS2 spel på din nya PS3a. Oroa dig inte för det. Det är bara obskyra japanska spel som kanske inte kommer gå. Istället för 99% bakåtkompatibilitet har du 80%.

Filmer har alltid varit regionskyddade... dessutom kommer PS3 säkert bli haxxad så du kan stoppa in vilken skiva som helst och spela den. Det finns ju en massa Region X skivor till PS2, boot discs osv.

Det är inte så att du lider av ett stockholmssyndrom gentemot Sony?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Det är inte så att du lider av ett stockholmssyndrom gentemot Sony?

Vadå, vad menar du? De gör ju så för de älskar mig.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w
Jag funderar på om man kanske skulle slå till på en PS3 ändå. Jag kommer förmodligen köpa en HDTV när jag flyttar om ett par måndader. Dessa störtdyker i pris och det är smartare att avvakta ett par månader vad gäller TV än konsol i dagsläget. PS3 kommer troligtvis inte prisjusteras under den tiden medan TV-apparater sjunker med tusenlappar per månad. Sedan är det bara att hoppas på optimerade codecs för Linux men där är det osäkert.

Hur är det med Webhallen, det är inte PS3 utan enbart Pre-Order DVDn som är fraktfri?

ja det verkar vara frakt på maskinen sen, 80 om man betalar med kort (men hur gör man det om bokningen redan är gjord via DVDn vettefan..) annars 130 med PF.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Vadå, vad menar du? De gör ju så för de älskar mig.

"den man älskar agar man" eller hur är det?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

En annan viktig fråga enligt mej är om PS3an här i Sverige kommer att droppa i pris, och ungefär när och till vad?
Om den sjunker 500:- till om en månad, kan jag gott vänta.

Några fler åsikter på den punkten?

Visa signatur

FT02B | Z68 Extreme7 | 2600K @ 4.6GHz + 212 Evo | HD7950 | 16GB 1866Mhz CL9 | SP-SS750M
Naos 7000, M65, 5K, MX518 | TK Blue + Rapid Black
Vaio Pro 13" (Mint) | Elitebook 2540p (Arch)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EEKA
En annan viktig fråga enligt mej är om PS3an här i Sverige kommer att droppa i pris, och ungefär när och till vad?
Om den sjunker 500:- till om en månad, kan jag gott vänta.

Några fler åsikter på den punkten?

Köp den på Media Markt i KK ( http://www.mediamarkt.se/ ) för 5690:- 8)

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk
Medlem

Lätt värd priset, även fast det är lite dyrt. I nuläget, JA, väldigt mycket värt,med Blue-Ray spelaren. Dessutom kostar den som sagt 5690 på Mediamarkt, och annars runt 6000 kr.

Permalänk

De skulle gjort en version utan blue-ray spelaren som var way billigare. Då hade jag nog också slagit till.

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrilletuff
De skulle gjort en version utan blue-ray spelaren som var way billigare. Då hade jag nog också slagit till.

Utan blueray hade kostnaden bara sjunkit med 500kr, vore inte värt det...

Permalänk
Medlem

klart värt 7000 kr. bokning också. det är värt det.

Visa signatur

Sugen på nått spännande?

Permalänk

nu när man har köpt den,så vet jag inte riktigt,tvivlade om det var värt det redan från början och jag tvivlar fortfarande.
kanske hade varit bättre att vänta lite med köpet,för just nu finns det inga bra spel tycker jag.
skulle kanske ha väntat tills nästa vinter då bla home och en hel del bra spel släpps.
enda spelet som jag har suttit länge med nu och som jag tycker är bra är enchanted arms,men thats it,motorstorm och resistance var kul i nån timme typ(kanske lite mer för resistance).

jaja,det här är vad jag tycker iaf.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Jag tycker att den är värd pengarna, har köpt Motorstorm och Flow samt laddat hem lite demos.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

5690 på Mediamarkt är ju rena fyndet.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrilletuff
De skulle gjort en version utan blue-ray spelaren som var way billigare. Då hade jag nog också slagit till.

Hur hadde du då tänkt kunna spela spelen som faktiskt ligger på BD skivor? Och som också kräver BD skivor eftersom vissa spel som tex ROFM ligger på 17GB? Tänk efter lite.

Jag tänkte förresten köpa mig en ny bil här i veckan. Fast jag vet inte riktigt om jag vill lägga 200,000 på den. Kanske om dom hadde tagit bort tändningen och hjulen och sänkt priset till en 190,000 så kanske jag hadde slagit till. Men bara kanske!

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Köpte min begagnad för 3500 kr och tycker inte den var värt ens dom pengarna. Bluray har jag inget intresse i då det inte finns mycket film, och spelen känns som samma gamla trötta grejer man lirat förut.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Det är nog du som är trött, du spelar ju inte ens klart spelen...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd

Karpo. Sälj den då
Skicka ett pm till mig så

Permalänk
Medlem

Ska kränga den till en polare, han måste bara betala av Wiin som han köpte av mig först.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Avstängd

haha
Hade köpt den direkt annars, fattig som man är

Permalänk
Medlem

Synd att det verkar vara relativt många som har fått en högljudd PS3 vilket gör den nästintill oanvändbar vid filmtittande. Värdet som Blu-ray-spelare sjönk rejält för dessa olyckliga personer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Hur hadde du då tänkt kunna spela spelen som faktiskt ligger på BD skivor? Och som också kräver BD skivor eftersom vissa spel som tex ROFM ligger på 17GB? Tänk efter lite.

Jag tänkte förresten köpa mig en ny bil här i veckan. Fast jag vet inte riktigt om jag vill lägga 200,000 på den. Kanske om dom hadde tagit bort tändningen och hjulen och sänkt priset till en 190,000 så kanske jag hadde slagit till. Men bara kanske!

Det där kan mycket väl vara april månads sämsta liknelse, gratulerar!

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrilletuff
De skulle gjort en version utan blue-ray spelaren som var way billigare. Då hade jag nog också slagit till.

det är lika troligt att den skulle bli dyrare istället om den bara haft DVD inbyggd. ganska lätt logik faktiskt, SONY har intresse av att få ut en filmspelare för sin sida --> får loss mer resurser ur företaget --> subventionerar maskinen mer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w
Synd att det verkar vara relativt många som har fått en högljudd PS3 vilket gör den nästintill oanvändbar vid filmtittande. Värdet som Blu-ray-spelare sjönk rejält för dessa olyckliga personer.

varierar nog från person till person, tror säkert flera som har en av de högljudda tycker den funkar ändå. http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=1680

jag tyckte dock de felaktiga lät en hel del för mycket, när jag har en ny som lever upp till recensionerna så får vi se vad domen blir då. antingen idiotförklarar jag alla testare eller poster några

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint