varför jävlas ea sports med xbox?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jan 2002

varför jävlas ea sports med xbox?

såg att uefa champions leauge 2006-2007 släpps till PSP, PS2, PC, XBOX360....men inte gamla xboxen ! gör mig väldigt upprörd. känns som de är pushade av microsoft att inte släppa till PS3 för att missgyna Playstation ägare som inte valt xbox 360 men samtidigt få ut pengar av dem som redan äger PS2 medan de missgynar xbox ägare och 'tvingar' dem att uppgradera och skaffa xbox 360! det är ju trots allt stora pengar och många användare av gamla xboxen och inte så stor skillnad på ps2&xbox varianterna av spelet och utveckling sedan fifa 2007 att de inte skulle hinna med...!

några andra teorier eller bra svar på min besvikelse?

All right chums, time's up, let's do this...LEEROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOY JEEEEEEENKIIIIIIIIIIIIIIINS!!!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Aug 2005

and i think there`s about 5people who know exactly what your talking about.

Pierre Bernard's Recliner of Rage!!!!!

sad panda

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborg
Registrerad
Okt 2005

Re: varför jävlas ea sports med xbox?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PlawsWorth
såg att uefa champions leauge 2006-2007 släpps till PSP, PS2, PC, XBOX360....men inte gamla xboxen ! gör mig väldigt upprörd. känns som de är pushade av microsoft att inte släppa till PS3 för att missgyna Playstation ägare som inte valt xbox 360 men samtidigt få ut pengar av dem som redan äger PS2 medan de missgynar xbox ägare och 'tvingar' dem att uppgradera och skaffa xbox 360! det är ju trots allt stora pengar och många användare av gamla xboxen och inte så stor skillnad på ps2&xbox varianterna av spelet och utveckling sedan fifa 2007 att de inte skulle hinna med...!

några andra teorier eller bra svar på min besvikelse?

Tror det är så att den inte är lönsamt för EA att tillverka spel til vanliga xbox med tanke på hur lite folk som använder vanliga xbox.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004

Dvärgen, du vet att xboxen används äckligt mycket som en mediamaskin.

DOck så gav väl MS upp xboxen totalt efter 360n?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002

Spelet gör även reklam för PS3 då PS3 tillhör UEFA-licensen, hehe. Det komiska är att spelet som sagt inte kommer till PS3 och att xbox 360 ägare får se på reklamen för konkurrenten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborg
Registrerad
Okt 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furir

Det är klart jag vet, gör det själv. Men det har inget med spelen att göra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åsa
Registrerad
Mar 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furir

Med tanke på att MS gått med enorm förlust med xbox så är det rätt självklart att de hellre låter dem släppa titlar på 360 som går med vinst.

Compaq suger

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2001

gwaaah kommer det ngt fotbollsspel till PS3 överhuvudtaget?.. PES 2007 verkar inte heller komma... :///

#1: Xeon E5450 @ 3,6GHz | GTX 460 | ASUS P5B Deluxe WIFI | 8GB DDR2 | Samsung 850 EVO | Antec Sonata III | CM 620M
Filserver: Synology DS1812+ | 4 + 1 x 3TB Seagate Barracuda :( RAID 1+0 | 4GB DDR3 SODIMM
Vardagsrum: Onkyo TX-NR616 | ASUS EB1021 + WIN10 & Kodi | Sony PS3 Slim | Epson TW3200 | minhembio.com