Svart Xbox 360 med en HDMI port och 120 GB Hard Drive?

Permalänk
Medlem

Svart Xbox 360 med en HDMI port och 120 GB Hard Drive?

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Microsoft Australia has informed a local retailer named Myer to get its store ready for a Black Xbox 360 with an HDMI port and 120 GB Hard Drive.

exakt hur förbereder man sig på en svart XBox? och varför?

Citat:

although Microsoft allegedly wants to push for late March to compete with the PS3's launch on the 23rd.

~ man hoppas alltså att några stackars Aussies och Européer ska förväxla den med en PS3. bra plan..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

"Interesting news, but at the same time, don't believe everything you read."

Pretty much sums it up eftersom det är samma information som har cirkulerat ett bra tag nu men som inte har bekräftats från några officiella källor.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Kommer den ha integrerad HDDVD läsare? Det tycker jag verkligen om den kostar så mycket annars är det ju lite onödiga pengar imo.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Tycker samma här, skall dom ta så mycket för ett 360 som dom lagt lite svart färg på och tryckt på ett HDMI uttag så kan man lika gärna gå och köpa sig ett PS3 liksom. Microsofts försvar efter att sony släppte sin PS3'a är ju egentligen att "våran maskin är billigare". Skall dom sälja denna varianten av 360 som egentligen inte ens tillför något värt att nämna så vad har dom för argument nu? För rent tekniskt kan dem inte jämföra sig med. Så vad skall dom säga nu? "våran är också svart och skitdyr! så köp våran maskin"?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk

nog för att den är mycket bra redan,nu kanske den blir ännu bättre då:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

http://kotaku.com/gaming/360/rumour-australia-gets-black-120g...

HD-DVD spelare kommer att finnas som tillval, dyrare blir det, men "billigare än ps3" på 2,95 dollar. Värt? Näee, Jag skulle ta PS3 istället...

Visa signatur

"Allt håller inte för evigt, de rostar"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firehand
http://kotaku.com/gaming/360/rumour-australia-gets-black-120g...

HD-DVD spelare kommer att finnas som tillval, dyrare blir det, men "billigare än ps3" på 2,95 dollar. Värt? Näee, Jag skulle ta PS3 istället...

HD DVD läsaren kostar 1890 SEK. Den här nya 360n kostar 584 USD = 5500 snälla kronor. 5500 + 1890 = 7390.

Webhallen erbjuder PS3 Premium, + en bluray för 6100. Det är en mycket bättre deal imo. Så ja, man tar nog hellre en PS3... vill man spela 360 spelen så räcker ju ett Premium gott och väl.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Jepp, men än sålänge så är inget offecielt. Själv tvekar jag starkt på att den kommer kosta så mycket för det är den helt enkelt inte värd. Med en HD-DVD ja, utan? NEJ!

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Jag har själv xbox360 och spelar bara det mesta på det, tittar väldigt sällan på film så det är onödigt att jag skaffar mig en HD DVD spelare eller Bluray. En vanlig räcker och ser bra ändå ut på vanlig dvd spelare på min hdready skärm. Nöjd än så länge med det. Det kan kosta lite för mycket i dagsläget med den nya xboxen, men den sjunker nog ner så fort den kommer till Sverige. Få se om andra nappar på det. Men jag undrar varför microsoft inte har satt in nyare grafikkort som 8800 GTX?

Visa signatur

"Allt håller inte för evigt, de rostar"

Permalänk
Medlem

Jo men det är inte alltid man bara använder det för att kolla på film. Jag kan mycket väl tänka mig att spel kommer komma i två versioner om inte allt för länge. Typ att dom kommer på antingen flera DVD skivor eller en HD-DVD. Typ som dom gör i dagsläget för PC med CD sets eller en DVD.

Själv har jag vart lite sugen på att köpa en 360 men har väntat tills det kommit lite mer info om just denna varianten. Främst för HDMI och större HDD och att dom fixar den där j*vla red ring of death. Men skall den kosta såhär sjukt mycket utan HD-DVD så kan dom ju glömma det. Även om det skulle vara så att spel inte kommer på HD-DVD så vill man ändå ha det för att känna att sina pengar gått till nått som det är värt om du förstår vad jag menar

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Hehe, jo det förstår jag, man vill ju känns sig komplett och ha den senaste. Jag har en HDMI på lcd skärmen men har inte testat den hur skärmen ser ut med det. Kan tänka mig om min går sönder så köper jag en ny med HDMI och HDDVD i. Men som sagt, få se. Jag hittade nyss en site, och är klart intresserad av den, behöver den för att plugga in högtalare och massa skit i det.

http://au.gear.ign.com/articles/762/762625p1.html

Visa signatur

"Allt håller inte för evigt, de rostar"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
HD DVD läsaren kostar 1890 SEK. Den här nya 360n kostar 584 USD = 5500 snälla kronor. 5500 + 1890 = 7390.

Webhallen erbjuder PS3 Premium, + en bluray för 6100. Det är en mycket bättre deal imo. Så ja, man tar nog hellre en PS3... vill man spela 360 spelen så räcker ju ett Premium gott och väl.

eeh?
jag får 584 dollar till dryga 4000. vad räknar du på för nån kurs?

Permalänk
Avstängd

Dom kommer aldrig integrera hd-dvd, det har dom sagt tusen gånger.
Speciellt inte eftersom då måste alla spel göras om och anpassas för hd-dvdn.
Sen dessutom har dom sagt att dom INTE vill vara som sony och ha integrerad och inte någon direkt dyr konsoll.

Även ang hddn sa dom att inget var planerat men att det antagligen kom som tillval framöver pga framgångarna med hd filmerna över nätet.

Om dom skulle göra den svart skrattar jag, dom vill ta avstånd från allt vad sony står för så försöker dom isåfall göra en ps3 själv?

Tror inte mycket på dessa rykten, den nya svalare versionen som ryktats kommer nog ha hdmi skulle jag tro dock, men tvivlar på svart och 120gb hd.

Borde få riktig info snart om "dom" nu ville ha ut dom runt mars.

Permalänk
Medlem

Precis, det kom aldrig någon riktig källa från självaste microsoft om att ha svart xbox och större hdd. Men däremot vill jag gärna ha större hdd. Men det räcker ju ändå att jag har den kopplad med datorn som jag kan spela upp musik, film. Men ja, få se om en månad vad som händer, allt kan hända. Och förövrigt tycker jag att vit xbox är snyggare än svart!

Visa signatur

"Allt håller inte för evigt, de rostar"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
eeh?
jag får 584 dollar till dryga 4000. vad räknar du på för nån kurs?

Ps3 fan boy kursen:P

Spela roll, 360 viner ändå konsoll krigt. Varför?

För att den har alla dom bra spelen + alla bra spel till som Ps3 skulle locka med(FF är ett undantag)

Och underbart online läge som Ps3 bara kopierar och den lilla skillnad där är rent prestanda mässig mellan plast låderna kvittar efter som Ps3 kommer inte ha bättre grafik än 360 från i slutet av denna generations konsoller och då sitter man redan med Xbox 3000.:p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
HD DVD läsaren kostar 1890 SEK. Den här nya 360n kostar 584 USD = 5500 snälla kronor. 5500 + 1890 = 7390.

Webhallen erbjuder PS3 Premium, + en bluray för 6100. Det är en mycket bättre deal imo. Så ja, man tar nog hellre en PS3... vill man spela 360 spelen så räcker ju ett Premium gott och väl.

584 USD = 4 024,75kr (Vette fan va du annvände för växelkurs för att få de till 1500kr mer)

HD-DVD spelare = 1 779kr(Varför du tog priset på den dyraste kan man också undra)

4 024,75 + 1 779 = 5 803,75kr

Webhallen tar 6199kr för PS3 (PRE ORDER) alltså måste man ha köpt pre order cdn för 200kr, så hela kalaset går på, 6399kr.

Närmare 600kr skillnad, (sen så ska xboxet ha 120gb HDD, dubbla de PS3 har...)

Överdriver du xbox priserna för att de ska kännas bättre med PS3 köp, så att du intallar dig att det inte är ett dåligt köp?

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

hur man än vrider och vänder på det(vi som vill spela dvs)så är ps3 ett dåligt köp,alltså pga det höga priset.
men ändå,den här nya är också lite för dyr,även fast det nu är tänkt för oss som vill spela,sänker dom ner typ 1-2000 spänn,då är den lätt värt det priset.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
584 USD = 4 024,75kr (Vette fan va du annvände för växelkurs för att få de till 1500kr mer)

HD-DVD spelare = 1 779kr(Varför du tog priset på den dyraste kan man också undra)

4 024,75 + 1 779 = 5 803,75kr

Webhallen tar 6199kr för PS3 (PRE ORDER) alltså måste man ha köpt pre order cdn för 200kr, så hela kalaset går på, 6399kr.

Närmare 600kr skillnad, (sen så ska xboxet ha 120gb HDD, dubbla de PS3 har...)

Överdriver du xbox priserna för att de ska kännas bättre med PS3 köp, så att du intallar dig att det inte är ett dåligt köp?

och till ps3an får man en blurayfilm, och möjlight att byta hårddisk och en massa mer

Visa signatur

Abit ab9pro | Antec P180B | Antec Phantom 500w | Corsair XMS2 DDR2 1024MB | Intel Core 2 Duo E6600 | Scythe Ninja | Seagate 320GB SATA II | Powercolor X1950XT

Playstation 3 - PSN: Lunka

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av honky
och till ps3an får man en blurayfilm, och möjlight att byta hårddisk och en massa mer

HDD kostar pengar.
och vad är "en massa mer"?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd

.

Permalänk
Medlem

Funderar nästan på att citera mig själv då vissa verkar utgå från att en dyr HDMI-stor HDD-inbyggd HD DVD-version är på väg, detta är inte bekräftat på något sätt så att diskutera hur prisvärd en sådan 360 (där vi bara kan gissa oss till om den kommer och i så fall vilka specifikationer den skulle ha) verkar bara dumt. Vi får väl vara glada för att det går att få tag i en Xbox 360 premium för runt 3000 kronor och med jämna mellanrum under 3000kr. Skulle dock inte tacka nej till en större hårddisk om man började sälja tv-serier/filmer via marketplace.

EDIT:
@ definition
Jag tror dvärgen syftade mer på "kriget" mellan 360 och PS3 eftersom de är mer riktiga konkurrenter än 360/ps3 och wii då wii har ett annorlunda upplägg och strävar mot andra saker än 360/ps3.

Sedan att PS3 går om alla 2009 tror jag personligen inte riktigt på. Vill man lägga 6500kr på konsollspelande så köper man ju mkt hellre Xbox 360 + Wii + PS2 (3000+2500+1000=6500kr) än endast PS3 (6500kr).

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Wii kommer sälja fler konsoller än 360 tror jag iaf, utan tvekan.
Det är din analys att 360 vinner, men har du rätt? kanske, kanske inte.
Ska vi börja med fanboyism nu lr? 360 kommer inte vinna, wii kommer sälja fler enheter slutet av 2008, ps3 kommer gå om både wii och 360 2009. 360 kommer ruttna som gammla xbox som var de sämsta på marknaden.
Titta vad nice jag skrev där, ja suck.

Bah, dö snack. Sen skiter man faktiskt blankt i vilken som säljer mest, ska vi räkna sånna siffror ligger fortfarande PS2 på topp. Men det gör fan heller konsollen bra? Men Ps3 kommer inte gå om varken 360 eller Wii inom EU, Asien kommer därimot PS3 säkert gå bra i. Sätter en spän på det!

Man får jö räkna vilka som har flest bäst spel, mest pris värd osv. Visst det blir fan så mycket svårare att komma fram till vilken som är bäst.

Men du har alltid skrivigt sjukt dåliga inlägg om hur bra Ps3 är så jag diskuterar hellre med Fredag eller nån annan...

Och ang ruttnigs biten så var det ändå Gamecube som ruttna, långt i från xbox.

Xbox hadde bra spel, många chip möjligheter och en bra multimedia konsoll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
HDD kostar pengar.
och vad är "en massa mer"?

Massa mer är kanske bl a 1gb ram?

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Avstängd

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition

Och du säger 360 har alla dom bra spelen? Vilka är det om jag får fråga.
GOW? Sämsta skiten ever, LP? skit, Halo? Ännu mer skrot, varför säger du? För det är ruttna fps lir. Så bara för att DU tycker 360 har dom bästa spelen så kommer 360 äga allt och allt.

Så jävla trött på alla amatör analyser så jag tror jag går och skjuter mig själv.
Gametrailers är iaf lite mer mogna även om dom också har fanboy.
Där är det iaf inte som här, en börjar med något fanboy skit som dvärgen sen hoppar alla på och det slutar inte. (Yes jag är medveten att jag hoppade på nu)

Edit: Alla ni som säger 4000:-, ni vet om att vi har moms i vårt underbara land va? Så hur tusan kan ni räkna med ett USD pris rakt av utan moms? och dessutom jämföra med SVENSKT pris på en ps3?

Jadu, var ska vi börja? VI får nästan alla Capcom titlarna, GTA, Nått snack om VF och Devil may cry(Tror inte så mkt på det sist nämda sj)

Amatör analyser? Tycker du är rätt underbar när det är exakt såna fubbik inlägg du själv _alltid_ skriver. Du kan tex titta i den tråden om Buggen i Ps2 spel som kördes på Ps3 som du har skrivigt där, jag höll på att trilla av stolen av skratt som du ändra fanboy inlägg och ditt tycke i varje inlägg du skrev.

Ang momsen är den inte på 1500kr för en Ps3.

Permalänk
Avstängd

Säger bara att räkna USD rakt av är trögt, liksom tror ni att vi har 0% moms i sverige nu eller?
Ja jag är en amatör och gör patetiska analyser, EXAKT som du gör. Riktigt jävla löjligt. Och mina fubbik inlägg är inte ett öre mer fubbik än dina jävla inlägg som är så satans löjliga också.
Ska vi göra det klart nu då? Du dyrkar XBOX, jag dyrkar PS. Så, vad ska vi nu tjöta om?
Jag snackar era exklusiva titlar så varför satan drar du upp multiplattform spel? JA suck, suck, suck.
Du får gärna jämföra mig med vilken fanboy du vill, du är också en fanboy av mbr klass så all is fair.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Jadu, var ska vi börja? VI får nästan alla Capcom titlarna, GTA, Nått snack om VF och Devil may cry(Tror inte så mkt på det sist nämda sj)

Amatör analyser? Tycker du är rätt underbar när det är exakt såna fubbik inlägg du själv _alltid_ skriver. Du kan tex titta i den tråden om Buggen i Ps2 spel som kördes på Ps3 som du har skrivigt där, jag höll på att trilla av stolen av skratt som du ändra fanboy inlägg och ditt tycke i varje inlägg du skrev.

Ang momsen är den inte på 1500kr för en Ps3.

Shitt, får "ni" verkligen ALLA dom spelen? Det var inte dåligt!

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Det tog inte långt tid innan den här tråden blev förpestad utav fanboy-snack. Det tog 15 inlägg innan ordet fanboy nämndes.

Permalänk

Egentligen så skulle ju 584 dollar vara c:a 5840kr enligt "lagen" på varor från utlandet...
Så det är inte som om definition räknade fel..
Känns mer som att microsoft vill överglänsa ps3:an med hdd:n...
Iaf sen kommer det ju inte med en hd-dvd så då är fortfarande ps3:an prisvärdare än den svarta 360:n..