Svart Xbox 360 med en HDMI port och 120 GB Hard Drive?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Har jag aldrig sagt. Förtal och personangrepp kan du hålla för dig själv. Hade 360 varit bättre byggd och låtit mindre osv hade jag haft kvar den. I den här tråden skulle vi diskutera den svarta 360.

Alltså detta är ur mina ögon, att du hyllar Ps3 som du gillar är inget person angrepp.

Permalänk
Medlem

Det är dina ordval som är stötande för mig. Hylla, guds gåva osv är inget jag vill att du lägger i min mun, när du citerar mig.

Hype, fanboy och andra överdrifter och hyperboler stör jag mig inte på, men blanda gärna inte in religion, det tycker jag personligen känns opassande när jag aldrig skulle utrycka mig så.

Kan du gå med på det, så kan vi diskutera ämnet med relevanta argument sen?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Det är dina ordval som är stötande för mig. Hylla, guds gåva osv är inget jag vill att du lägger i min mun, när du citerar mig.

Hype, fanboy och andra överdrifter och hyperboler stör jag mig inte på, men blanda gärna inte in religion, det tycker jag personligen känns opassande när jag aldrig skulle utrycka mig så.

Kan du gå med på det, så kan vi diskutera ämnet med relevanta argument sen?

Alltså, det är inte jag som börja med gudar och grejer. Det är vad jag blir kllad av dom andra.

Permalänk
Medlem

Ok. Fair enough. Ville bara förklara vad jag tycker, sen kan jag bara hoppas att du slipper det med.

Peace...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Ok. Fair enough. Ville bara förklara vad jag tycker, sen kan jag bara hoppas att du slipper det med.

Peace...

Jaja, alla slutar med gudar.

Åter till ämnet vad det nu var.

Permalänk
Hedersmedlem

Vill bara lägga in en liten notis om ev. priser i Sverige. Man kan nästan alltid ta dollarpriset och lägga på en nolla för att få det i svenska kronor.

Just nu ligger dollarn ganska lågt, men vi har fortfarande den svenska momsen på 25% och sedan en tullavgift på några procent. Jag har för mig att det är 5% för elektronik. Dessa procentsatser ska läggas på inköpspriset och frakten till Sverige.

(Dollarpris + Frakt) * 7 * 1.25 * 1.05 = Svenskt pris.

Marginalerna brukar även vara större i Sverige än USA, så det ska också läggas till..

Antar vi att frakten inte är en merkostnad har vi en konstant på 9.19 att multiplicera dollarpriset med.

Permalänk
Avstängd

Ska bli så skönt att få köpa sig en 360
Gears of war, halo3, cod3 och gta4, just cause kanske...
Måste dock bli av med min wii först...

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Roligt o se hur ni jämför!

Som ex:

Ferrari är bättre än Lamborghini för att den har 50hk mer men Lambo väger mindre.

Volvo är en bättre bil än Mercedes för att den har Air condition 2.0!

Hihi roliga exempel de där

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantz3n
Roligt o se hur ni jämför!

Som ex:

Ferrari är bättre än Lamborghini för att den har 50hk mer men Lambo väger mindre.

Volvo är en bättre bil än Mercedes för att den har Air condition 2.0!

Hihi roliga exempel de där

faktum är att AC brukar göra bilar sämre oftast. men det kan ju vara skönt att ha ändå ibland antar jag..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

på vilket sätt skulle en bil vara sämre bara för att den har AC? nu ifrågasätter jag dig inte utan undrar bara för min nyfikenhet.

Sedan är ju faktiskt många jämförelser här i trådarna väldigt roliga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiddey
på vilket sätt skulle en bil vara sämre bara för att den har AC? nu ifrågasätter jag dig inte utan undrar bara för min nyfikenhet.

Sedan är ju faktiskt många jämförelser här i trådarna väldigt roliga

kompressorn snor effekt som kunde hamnat i däcken istället = sämre acc pga bättre ac. (i de fall lösningen ser ut så)

men visst, mycket kul analogier får man sig här.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Bilen drar även mer soup med AC igång. Ett kul test de gjorde på mythbusters var att de tog 2 identiska bilar tankade dem fullt och körde sedan på en racingbana till bränslet tog slut. Den ena hade full AC den andra hade den avslagen, det vart rätt många varv extra för bilen vars ac var avslagen

Permalänk
Hedersmedlem

Snälla ni, håll er till ämnet, tack!